Jos työssäsi kohtaat mielenkiintoisen henkilön
johon haluaisit tutustua paremmin, ihan ystävänä. Niin tekisitkö aloitetta?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:16"]
Minä miehenä en voi käydä rauhassa kaupassa tai kahvilassa koska henkilökunta on heti lahkeessa kiinni ja treffikutsuja satelee :)
[/quote]
...ja sitten sä heräsit..:)
Mitähän miinuspeukuttamista muuten on viestissä 12?:)
[/quote] Lueppa se vielä uudestaan, ihan loppuun saakka.
[/quote]
Olen viestin 12 kirjoittaja, paljasta nyt ihmeeessä, mikä se ongelma on.:)
[/quote] Enkä nyt tiedä, onko kaksikymppinen nainen vielä ikuisesti mikään "kaupan kassa" jota ei voisi treffailla.
[/quote]
Kaikki eivät halua treffailla 45-vuotiasta kaupassa työskentelevää Lissua, jotkut ehkä haluavat. Samalla tavoin kun jotkut eivät halua treffailla putkimiestä ja toiset juristia. Kuitenkin parikymppiselle joku palveluammatti voi olla vielä läpimenoala eikä kerro siitä, että olisi jämähtänyt työhön, johon ei tarvitse koulutusta. Eli kaksikymppiselle kaupan työ ei välttämättä ole vielä ammatti ja on aika pinnallista ajatella, että se olisi loppuelämän työ.
Mikä tässä on niin outoa sinulle?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:36"]
Minä miehenä en voi käydä rauhassa kaupassa tai kahvilassa koska henkilökunta on heti lahkeessa kiinni ja treffikutsuja satelee :)
[/quote]
[/quote]
[/quote] Enkä nyt tiedä, onko kaksikymppinen nainen vielä ikuisesti mikään "kaupan kassa" jota ei voisi treffailla.
[/quote]
Kaikki eivät halua treffailla 45-vuotiasta kaupassa työskentelevää Lissua, jotkut ehkä haluavat. Samalla tavoin kun jotkut eivät halua treffailla putkimiestä ja toiset juristia. Kuitenkin parikymppiselle joku palveluammatti voi olla vielä läpimenoala eikä kerro siitä, että olisi jämähtänyt työhön, johon ei tarvitse koulutusta. Eli kaksikymppiselle kaupan työ ei välttämättä ole vielä ammatti ja on aika pinnallista ajatella, että se olisi loppuelämän työ.
[/quote]
En tiedä mutta se se vasta pinnallista on että valkkaa seurustelukumppaninsa heidän ammattinsa mukaan :/
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En tiedä mutta se se vasta pinnallista on että valkkaa seurustelukumppaninsa heidän ammattinsa mukaan :/
[/quote]
No eihän tuossa viestissäni niin väitetty. Mutta jos valkkaat seurustelukumppania, ammatti on yksi asia muiden joukossa, jonka täytyy olla sinulle ok, että voit seurustella ko. ihmisen kanssa. Jos koet esimerkiksi, että jokin ammatti edustaa täysin erilaisia arvoja kuin mitä itselläsi on tai et voi arvostaa ko. ammattia niin tämä vaikuttanee siihen, voitko seurustella sellaisen ihmisen kanssa. Ja tietenkin ihmisessä on muitakin asioita kuin ammatti. Kiistätkö tämänkin?:)
Miksi teidän joidenkin piti tulla tähänkin ihan positiiviseen ketjuun riitelemään? Ja tottakai tuo epämiellyttävä ihmisten lokeroitsijakin ennätti tänne kitisemään. Suksikaa nyt jo muualle, tai perustakaa omat tappelu- ja dissausketjunne, jättäkää positiiviset ja kivat ketjut positiivisille ja kivoille ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 14:20"]
Miksi teidän joidenkin piti tulla tähänkin ihan positiiviseen ketjuun riitelemään? Ja tottakai tuo epämiellyttävä ihmisten lokeroitsijakin ennätti tänne kitisemään. Suksikaa nyt jo muualle, tai perustakaa omat tappelu- ja dissausketjunne, jättäkää positiiviset ja kivat ketjut positiivisille ja kivoille ihmisille.
[/quote]
Niinpä!!
Keskimäärin haluan itse pitää työn työnä ja vapaa-ajan vapaa-aikana, mutta harvoissa tapauksissa tietenkin, jos ihminen on ihan "mun tyyppiä" enemmän kuin monet muut.
eikö kellekään ole koskaan käynyt niin??
Riippuu kai työpaikastakin! Onhan se nyt ihan eri asia tapailla vapaa-aikanaan vaikka lähikauppansa kassaa tai paikallisensa baarimikkoa kuin sossuvirkailijaansa :)
En yritä ystävystyä potilaiden kanssa. Työkaverin kanssa tietenkin voisin yrittää ystävystyä.
Jos mies niin en, jos potilas/asiakas, niin en. Jos nainen niin voin pitkällä aikavälillä ystävystyä.
En koe, että voin itse tehdä aloitetta tutustumiseen tuossa tilanteessa. Mitä jos tätä asiakasta ei kiinnostaisikaan? Voisi olla jatkossa hänelle vaivaannuttavaa asioida meillä.
Toki tällaiselle asiakkaalle varmaan tulee juteltua niitä näitä vähän pidempään kuin muille, jos tuntuu häntä kiinnostavan.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:28"]
Mä ajattelin aloituksen työtovereiden -ehkä kaukaistenkin tuossa tapauksessa, mutta kuitenkin- väliseksi, mut voihan sen nähdä toisinkin. Mun mielestä elämä on liian lyhyt hukattavaksi turhaan empimiseen, jos siis jossakin on itseä oikeasti enempikin kiinnostava ihminen eikä mitään varsinaista oikeaa estettä ole, siis tyyliin terapeutti-potilas tms. Joten miksipä ei yrittäisi tehdä tuttavuutta, siitähän sen sitten näkee jos toinen lähteekin mielellään mukaan juttuihisi.
[/quote]
Terapeutti ei voi ystävystyä potilaansa kanssa, sen kaikki tietää.
Mutta ajattelen myös näin että elämä on liian lyhyt hukattavaksi empimiseen. On niin sääli kun me suomalaiset olemme niin varovaisia ja pidättyviä. Miksi uskalleta vaan tehdä aloitetta?