Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä "vanhan kansan" tavat/asiat ovat tulleet uudelleen muotiin?

Vierailija
01.05.2014 |

No ainakin virkkaus ja neulominen on löytänyt tiensä nuorten keskuuteen. Aikaisemmin ne olivat vain mummojen hommaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat alkaneet taas viljelemään itse syötäviä enemmän. Myöskin villiyrtit ovat tämänhetken nouseva trendi?

Vierailija
2/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat pesukonstit, kuten etikka. Kemikaaleja ja tököttejä vältellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kerrostuneisuus, jako parempiin ja ei niin hyviin. Tasaisuutta tosin kesti vain hetken.

Vierailija
4/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillojen ja mehujen valmistus.

Murtomaahiihto ollut myös jo jonkin aikaa lähes trendikästä. :)

Vierailija
5/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen soseiden itse tekeminen. Muutenkin eines on nykyään kirosana ja leivätkin monet leipovat itse. Ennen tehtiin itse kun oli pakko, nykyään vältellään lisäaineita ja säilöntäaineita ja milloin mitäkin.

Vierailija
6/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä syntynyt mummona. :)

Kutonut ja virkannut olen pienestä asti, samoin hillonnut ja tehnyt mehuja ensin äidin kanssa ja sittemmin omassa kodissa. SIenestän, marjastan ja säilön. Teen omenasoseet ja muut itse. En koskaan osta tuollaisia kaupasta.

Vaatteita teen paljon itse, toki suurimman osan ostan valmiina.

Vierailija
7/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

persut

Vierailija
8/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

slaavikyykky

Vierailija
9/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että noin yleisesti sanoen "luonnollisuus". Ja tuolla tarkoitan sitä, että moni haluaa elää ns. yksinkertaista elämää, eli vaikka eletään esim. kaupungissa kerrosalossa, niin vältellään eineksiä ja suositaan luomua, vältellään "kemikaalipommeja" ja suositaan luonnonmukaisempia tapoja esim. kodin/pyykin pesuaineissa. Samoin esim. hiusten vräjääminen on monilla lähipiirissä "loppunut", ennen kaikilla oli värjätyt hiukset, nykyään useimmillamoma väri ja ne joka värjäävät niin eivät tee sitä niin usein,  toki ikäkin voi vaikuttaa tähän...

Samoin moni karsii turhaa rojua nurkista pois, tätä sanoisin jo arvomaalman muutoksesksi: siinä missä ennen monilla piti olla koko ajan uuttaa ja aina vaan enemmän ja enemmän, niin nykyään moni haluaa vähemmän ja sellaisia juttuja mitkä kestävät pidempään.

Vierailija
10/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosaunat ilman sisävettä, eli vedet pitää kantaa saunaan. ♡

Vierailija
11/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä niin kaukana nykymuodista kuin olla ja voi..

Vierailija
12/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljy. On tosin ollut muodissa jo useamman vuoden

Vierailija
13/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen aika monelta että kaupungista pois muutto koska ihmiset kyllästyneet siihen että kaikki on tuossa naamassa kiinni, ihan iholla ja eletään muutenkin tiiviisti kuin rotat. Ymmärrän heitä sillä täällä tulee kieltämättä joustamattomaksi, kireäksi ja stressaantuneeksi.

Olen itsekin keskikokoisessa yrityksessä töissä ja viime viikolla pari työkaveria ilmoitti että ovat irtisanoutuneet ja muuttavat kk päästä pois täältä Hgistä.

Toinen mies vaimonsa kanssa vaimon suvun puolen mummolaan joka tyhjillään, alkavat kunnostamaan sitä ja perustavat sinne luomutilan ja kasvattavat lampaita, kuttuja tai jotain. Kunnostavat myös jotain asuntoja siihen tilan yhteyteen joita aikovat joskus sitten vuokrata.

Toinen mies muuttaa vaimonsa kanssa jonnekin oman kotipaikkakunnan lähelle, haluavat kasvattaa siellä lapsensa ja saavat sieltä alle Hgin keskustakaksionsa hinnalla ison järvenrantatontin jossa uudehko omakotitalo ja niinkin suuri jossa 4 makuuhuonetta ja oma sauna- & spa-rakennus järven rannassa. Heidän palkat pysyvät melkein pääkaupunkiseudun tasolla mutta bensaan ja asumiseen (vastikkeet jne) ei tule menemään niin paljon rahaa kuin täällä.

Vierailija
14/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekoinen viili

Vierailija
15/15 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyyttä pidetään taas muodissa ja hyveenä ja hyvä niin. Palstaviljely on räjähdysmäisesti kasvanut ja kaupungissa on pulaa palstoista. Perinteiset kotiruoat ja leivän tekeminen itse. Monipuolisesti neulominen ja virkkaus, sekä marjastus ja sienestys on yleistynyt.Myös talkoilu ja naapuriapu on lisääntynyt. Ainoastaan hyviä asioita ja ilmiöitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän