Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennakoiko synnytystä?

Vierailija
30.04.2014 |

Pari viikkoa laskettuun aikaan vielä. Mutta mulla on nyt ihan kamala olo: vatsa ihan sekaisin, sattuu alapäähän, selkään ja alavatsaan, todella levoton olo, kauhea hinku/kiire tehdä asioita - mutta kun sattuu ei oikein pysty. Lisäksi väsyttää (nukkumisesta ei tosin tule mitään) ja janottaa, mutta ruoka ei oikein maistu. Mieluiten syön vaan jotain kevyttä kuten vihanneksia. Ihan koko ajan hermostunut olo.

Lapsi on kiinnittynyt tällä viikolla ja on niin alhaalla ettei terkkarin mukaan alemmaksi pääse ennen synnytystä.

Aiemmin olen vain synnyttänyt käynnistettynä, joten en siis ollenkaan tiedä miltä tuntuu ennen sponttaanin synnytyksen alkua.

Onko noista mikään sellainen, että voisi viitata lähenevään synnytykseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan iisisti. Huomaat ihan varmasti, kun synnytys alkaa.

Vierailija
2/5 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laskettuun päivään 4pv aikaa ja on ollut kuvailemiasi tuntemuksia jo ainakin kuukauden ajan :( eli mulla ei ainakaan ole enteillyt.. mulla myös sama tilanne että kokemusta vain käynnistyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helppo. Määrättiin menemään naistenklinikalle tiettynä päivänä koska oli raskausajan diabetes. Laitettiin jotain mönjää alapäähän ilmeisesti siksi että alkaisi supistelut. Jossain vaiheessa alkoi supisteleen ja ajattelin että tälläistäkö se sitten on. Olin nk vanha ensisynnyttäjä ja en ehtinyt kauan tuskailemaan kun haettiin kiireellä sektioon ja niinpä vauvani tuli komiasti keisarinkyydillä. Oli tosi helppo. Ei mitään komplikaatioita tullut. Vauva syntyi terveenä.

Vierailija
4/5 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin puolet minun raskaudestani, eli ei hätää. Kyllä sen sitten selvästi huomaat.

Vierailija
5/5 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi samoihin aikoin toisen kanssa samanlainen olo. Jo rv36 oli niin alhaalla että terkkari ei meinannut päätä löytää tunnustellessaan vatsaa. Hän veikkasi että ei kyllä pysy enää kauan sisällä.
Likka syntyi rv40+3.

Esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia, vedet meni yllättäen 38+4.