Joulun herkkukori työnantajalta, mitä se sisälsi sinulla?
Kommentit (56)
Epäilisimme työnantajallamme mielenhäiriötä, jos hän lahjoittaisi meille herkkukorit.
Joka joulu saamme suklaarasian. Yksikerroksisen mahdollisimman pienen rasian, jossa ehkä kymmenen konvehtia.
Senkin hän luovuttaa naama happamana ja samalla kettuillen, kuinka emme oikeastaan edes ansaitsisi kyseistä rasiaa. Kukaan ei tiedä vitsaileeko hän, vai onko tosissaan.
Tekisi mieli avata rasia ja kaataa sen sisältö tuon nuuka-pellen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna oli pientuottajien tuotteita: Joulukahvia, jouluteetä, suklaata, joulusinappia, maustettua hunajaa, glögiä jne. Kaikki tuli käytettyäkin.
yök
Meilläkin jaetaan jatkoa lomautuksille
Onko teille toi lidlin kori tuttu? Mulle oli neljävuotta olin silti ihan tyytyväinen
Korissa oli kahvipaketti (semmoinen hienompi pikkupaahtimon makukahvi), leipäjuusto, tyrnihillo, sinappipurkki, ja tosi hyvä saaristolaisleipä. Tykkäsin ja kaikki tulee syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajana en ole ikinä 10 vuoden aikana saanut mitään missään.[/quot
Harvemmin julkisella puolella mitään lahjoja saadaan jouluna.
Voi olla ilmainen jouluateria, tai ateria ravintolassa ja teatterikäynti tai jompikumpi.
Sehän riippuu aivan siitä, minkä verran kukin yksikkö on missäkin kaupungissa varannut rahaa budjettiin henkilökunnan virkistys-ja muuhun käyttöön.
Yksityisellä puolella on perinteisesti muistettu työntekijöitä jotenkin jouluna.
Ja nuo herkkukorit ovat ainakin meillä olleet kivoja, mukava lisä jouluherkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole saanut. Olen opettaja, joten työnantaja ei koskaan kiitä millään tavalla.
Toisaalta teitä taitaa lahjoa lasten vanhemmat senkin edestä.
Ei ole näkynyt. Oaj:n paikallisyhdistykseltä tuli Fazerilta iso sininen suklaalevy sinisessä paketissa tekstillä "Olet tärkeä". Pieni juttu, jolla kuitenkin iso merkitys.
Minä en koskaan ole saanut, mutta exät ovat. Toisen työnantaja antoi joskus kinkun. Toisen työpaikalta tuli kerran esim. aura gold, sitten oli joku erikoismeetvurstipötkö, jotain tryffeli-balsamicokastiketta, oli ehkä jotain muutakin.
Yyteet menossa ja saas nähdä tuleeko irtisanominen nyt ennen joulua vai tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole saanut. Olen opettaja, joten työnantaja ei koskaan kiitä millään tavalla.
Me saatiin työnantajalta uimalippu (arvo 5,5e) kaupungin uimahalliin 😂 tällaisena aikana!
En oo ikinä saanut, kun en ole koskaan ollut kellään töissä.
Omille työntekijöille annan perinteisesti joulukassin, jossa on viinipullo, juustoja, keksejä juustojen kanssa joku paikallisen tuottajan lihatjaloste, karkkeja, sitten joku erikoisuus mitä sattuu keksimään ja laatikollinen jouluomenoita.
Eipä ole herkkukoreja julkisen puolen ihmistenauttamishommissa näkynyt. Eikä bonuksia. Eikä palkankorotuksia. Eikä mitään muutkaan, paitsi raippaa ja kurjuutta.
Me saatiin herkkukori adventtikalenterin muodossa kivassa puulaatikossa sisältäen paikallisten tuottajien tuotteita. Tähän mennessä on ollut keksejä, pähkinätorttua, müsliä, bbq kastiketta, tomaattisalsaa, teetä ja maissilastuja. Tosi kiva idea!
En tiedä miksi, mutta minusta kaikki työnantajalta saadut lahjat ja hyvin varustellut pikkujoulut ja muut "ylellisyydet" tuntuvat nuoleskelulta, että tehtäisiin sitten rivakammin töitä tulevaisuudessa ja tekosyinä, että voidaan rauhassa sitten kurjistaa työoloja. En ota koskaan mitään noista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta minusta kaikki työnantajalta saadut lahjat ja hyvin varustellut pikkujoulut ja muut "ylellisyydet" tuntuvat nuoleskelulta, että tehtäisiin sitten rivakammin töitä tulevaisuudessa ja tekosyinä, että voidaan rauhassa sitten kurjistaa työoloja. En ota koskaan mitään noista vastaan.
Johtuiskohan siitä, että olet vähän tyhmä.
Mustikkaglögi, pipareita, mantelirusinasekoitus, viikunahillo, keksejä, kahvia, teetä, konjakkisinappi, suklaarasia ja valkosuklaamanteleita.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten valitat oppilaiden vääränlaisista lahjoista:)
Työnantaja voi lähettää etätyöntekijöille pienimuotoisia muistamisia, esimerkiksi joululahjan verovapaasti kotiin. Kotiin lähetetty joululahja on kuitenkin verovapaa vain, jos koko henkilökunta saa lahjan. Verovapaiden lahjojen yhteenlaskettu arvo voi olla korkeintaan 100 euroa vuodessa.
vero.fi