Mitä ihmettä tapahtuu, järkyttävä kouristus 33cl siideristä?
Valmistaudun just lähtemään kaverille ja join tuon siiderin. Viimeisen huikan aikana vatsaan tuli tosi kova kivistävä kipu pallean alle, hetken aikaa jouduin keskittymään vain hengittämiseen ja menin sohvalle vähän kippurassa. Tosi ahdistava olo. Ei todellakaan ole noussut vielä päähän ja nyt kipu jatkuu pistävämpänä samassa kohtaa, samankaltanen kun pitkään juostessa mutta mahalaukkuun taitaa kohdistua. Mitä ihmettä?
Kommentit (35)
Sappikohtaus. Itsellä tuli tosi kovat kivut limestä raskausaikana, kauhea kouristus ja kipu kiersi selkää. Viimeksi kun join yhden limemansikkasiiderin niin sain samanlaisen kohtauksen. Ei röyhtäytä, ei polta, ei polttavia röyhtäyksiä tms närästyksen oireita.
Somacilla helpottaa mulla, mutta somacinkin jälkeen kannattaa katsoa mitä syö ja juo.
Joitko liian ahnaasti? Hiilihappo siellä suolistossa nyt kummittelee. Yritä röyhtäistä ja / tai pieraista oikein kunnolla, niin se laukeaa.
Höpö höpö. Jos sinulle olisi tullut oikea esimerkiksi sappikivikohtaus, niin et todellakaan pystyisi av:lle siitä ilmoittamaan. Mene juhlimaan tai jää kotiin ihmettelemään vointiasi.
Vitun provo. Juu, tänne palstallehan sitä ekaksi tullaan näppäilemään, kun mahaan koskee hiki otassa. Hahhhhhh!
Jaa, kyllä mä vaan joskus jopa sappikohtauksessani kirjoittelin siitä av:lle... Kohtaus kesti 12 tuntia ja etunoja oli ainoa asento jossa pystyin olemaan (+käveleminen, mutta en jaksanut kävellä 12 tuntia)... kokeileppa onko etunoja sulle paras asento (sitä yrittää sappikohtauksessa etsiä asentoa jossa voi jotenkuten edes olla) ja jompikumpi kylkimakuu asento on täyttä tuskaa (en muista kumpi) ... Ne voi indikoida sitä että kyseessä on nimenomaan sappi.
Siducca nyt vaan on ihan hirveää myrkkyä :/
Mä saan aina tuollaisia vatsanväänteitä suomalaisesta esanssisiiderisotkusta. Eikä tosiaan tarvi juoda tuota yhtä pientä enempää.
Mulla on ollut myös tämä kohtaus, minulla ei ole korkeaa kipukynnystä mutta olin silloin juonut niin että se kivunsietokyky nousi. Kesti hetken tajuta että ei ollut äkkidarra vaan jotain muuta tapahtui. Hyvin pystyin googlaamaan selitystä vaikka se pitikin oudossa asennossa tehdä ja ajatus ei juossut. Kauhulla muistellen.
en halua lietsoa paniikkia mutta joihinkin yleisiin syöpiin kuuluu oireiksi kipu alkoholia nautittaessa. tiedän, aina kun kysyy palstalta niin vastaus on heti syöpä. onko muita outoja oireita? todennäköisesti kuitenkin kramppi jossain syvällä olevassa lihaksessa. mars lääkäriin!
Samantapaiset oireet sain Sinebrychoffin Long drink limestä. Tosin meni ohi melko pian.
Ainakaan lääkärissä ei kannata käydä, koska varmitenhan se selviää av:lla.
Mulla on leikattu jo koko sappirakko pois. Äidilläni ja minulla tulee juuri tuollaisia oireita keinotekoisista makeuttajista, joita on monissa siidereissä, lightlimuissa, joissakin karkeissa ja muissa. Niihin nopea apu on maito, piimä, jogurtti, viili tai joku muu maitotuote. Auttaa heti kun ehtii vatsalaukkuun.
Jotenkin ne makeutusaineet vaikuttaa kai sappitiehyeisiin ja saa vähän samantapaisen kohtauksen kuin sappikohtaus aikaan. Kipu ei ole läheskään yhtä kova. Mun käsittääkseni närästys tuntuu ylempänä, tää tuntuu ylävatsassa kylkikaarten alla, kuin kiristävänä pantana, joka aaltoilee viiltoina.
Sappikohtaus