Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tapahtuu, järkyttävä kouristus 33cl siideristä?

Vierailija
30.04.2014 |

Valmistaudun just lähtemään kaverille ja join tuon siiderin. Viimeisen huikan aikana vatsaan tuli tosi kova kivistävä kipu pallean alle, hetken aikaa jouduin keskittymään vain hengittämiseen ja menin sohvalle vähän kippurassa. Tosi ahdistava olo. Ei todellakaan ole noussut vielä päähän ja nyt kipu jatkuu pistävämpänä samassa kohtaa, samankaltanen kun pitkään juostessa mutta mahalaukkuun taitaa kohdistua. Mitä ihmettä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitun deeku. Se on maksa menossa nyt. Onnee. 

Vierailija
2/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäpä röyhtäistä, jos se vaikka auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimatulehdukselta voi kuulostaa, jos olet enemmänkin ottanut aiemmin alkoholia

Vierailija
4/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vähän maitoa.

Vierailija
5/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästystä? Juo maitoa, jos kotona ei ole närästystabletteja. Sappikohtaus tulee toisena mieleen.

Vierailija
6/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sappikivet oireilee, mulla ensimmäinen sappikohtaus just siiderin jälkeen.

Vierailija
7/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimahan se. Samalta kuulostaa mitä mulla oli, tosin mä en juo. :D

Vierailija
8/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:00"]Haimatulehdukselta voi kuulostaa, jos olet enemmänkin ottanut aiemmin alkoholia

[/quote] niim paitsi että haimatulehdus voi tulla vaikkei ois aiemminkaan hirveesti ryyppäilly. Vailka toki onkin mielletty keski-ikäisten juoppojen taudiksi.

Vierailija
9/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin joo ilmaa myös, mutta ei noin pienestä annoksesta tuu kun yksi röyhtäys ja meni jo. Kipu jatkuu. En juo yli suositusten mutta toleranssia on. Voiko maksa tai haima tehdä tätä vaikkei olisikaan suurkuluttaja, jotenkin vaan tiltata yhtäkkiä?

-ap

Vierailija
10/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarinorsujen vappu käynnistymässä :/

Vierailija
11/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli yhtenä aamuna täsmälleen samalta kuulosta kohtaus. Ja en todellakaan ollut juonut alkoholia vuoteen, olin nimittäin vasta synnyttänyt. Menin aamulla keittiöön hirveässä janossa, join lasillisen kylmää vettä ja silloin tuli tuo kouristus. Kipu oli niin kova että pyörryin. Ehdin äännähtää epätoivoisesti sen verran että mies ehti ottamaan kiinni kun kaaduin.

Olen tulkinnut sen lämpötila-erosta aiheutuneeksi ruokatorven alimman sulkijan (sfinkterin) kouristukseksi.

Itsellä tuosta on aikaa jo lähes 14 vuotta, mutta muistan kuin eilisen. Ei ole onneksi koskaan uusinut.

Vierailija
12/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui kipua päivänä muutamana oikealla puolella kyljessä

Vierailija
13/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita sitä maitoa nyt ensin, ennen kuin mietit pahimpia skenaarioita. 

Vierailija
14/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:04"]

Voiko maksa tai haima tehdä tätä vaikkei olisikaan suurkuluttaja, jotenkin vaan tiltata yhtäkkiä?

[/quote]

Haima ainakin voi. Oletko juonut useamman päivän putkeen?

Vierailija
15/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omenasiideriä? Jotkut allergikot saavat vatsanväänteitä omenasta (olikohan koivuallergikot) ja herkimmille jopa siideri käy mahaan. En tiedä missäpäin asut, mutta ainakin täällä alkaa koivu käydä kukkimaan, joten jospa olet juuri nyt herkistynyt.

Vierailija
16/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikohtaus. Oliko omenasiideriä?

Vierailija
17/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:06"]

Voiko maksa tai haima tehdä tätä vaikkei olisikaan suurkuluttaja, jotenkin vaan tiltata yhtäkkiä?

[/quote]

[/quote]

Pari terassijuomaa vaan tällä viikolla, vappu oli tarkoitus viettää kohtuudella. Mietin kanssa että pitäiskö hakea raskaustesti ja tehä se kaverilla, mutta tästä korveta en tule sitä ennen viikonloppua saamaan ja pitäisin tätä ratkaisua . 15, olen koivuallergikko, syön käsikauppalääkkeitä ja siideri nimenomaan oli omenaa mutta toi ei tunnu vastaavan oireta. (Kipu jatkuu edelleen, otsa tuntuu oudon hikoilevalta)

-ap

Vierailija
18/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin joo ilmaa myös, mutta ei noin pienestä annoksesta tuu kun yksi röyhtäys ja meni jo. Kipu jatkuu. En juo yli suositusten mutta toleranssia on. Voiko maksa tai haima tehdä tätä vaikkei olisikaan suurkuluttaja, jotenkin vaan tiltata yhtäkkiä?

-ap

[/quote]

Toki voi. Mulla esim. tilttas täysin ja olin juonut viimeksi melkein vuosi sitten. 

Vierailija
19/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:06"]

[/quote]

[/quote]

Pari terassijuomaa vaan tällä viikolla, vappu oli tarkoitus viettää kohtuudella. Mietin kanssa että pitäiskö hakea raskaustesti ja tehä se kaverilla, mutta tästä korveta en tule sitä ennen viikonloppua saamaan ja pitäisin tätä ratkaisua . 15, olen koivuallergikko, syön käsikauppalääkkeitä ja siideri nimenomaan oli omenaa mutta toi ei tunnu vastaavan oireta. (Kipu jatkuu edelleen, otsa tuntuu oudon hikoilevalta)

-ap

[/quote]

"pitäisin tätä ratkaisua epätodennäköisenä" yritin kirjoittaa -ap

Vierailija
20/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee kuivasta omenasiideristä närästyskohtaus, joka muistuttaa tuota kuvailemaasi. Siihen auttaa pari närästystablettia. nykyään en juo enää ollenkaan kuivaa siideriä, se on jotenkin liian hapanta mun vatsalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan