Mistä tanssiminen on saanut alkunsa?
Tanssin historiaa mietin.
Kuka keksi ekat moovit ja miksi?
Kommentit (35)
Capoeira on tanssi missä yhdistyy itsepuolustus ja tanssi.
Vierailija kirjoitti:
Capoeira on tanssi missä yhdistyy itsepuolustus ja tanssi.
Se on varmaaan saanut siitä kun tanssii jonkun pillin mukaan.
Breakdance on muuten hyväksytty Pariisin 2024 Olympialaisten kisaohjelmaan.
Eli tanssiurheilun muoto breaking tulee siis olympialajiksi.
Häävalssi, häätanssi - mistä moinen perinne. . .
Löytyisköhän jostain vanhoista kalliomaalauksista tai saviruukuista esi-isien tanssiesityksiä.
Intiaaneilla ainakin oli sadetanssinsa.
Pow Wow Intiaanien (Nevada Natiivien) tanssi on kyllä vaikuttavaa.
Kaffepulla kirjoitti:
Mun 1-vuotias veljenpoika alkoi hytkyä ihan spontaanisti musiikin tahdissa. Eli kyllä tuo on varmaan ihan synnynnäistä, että musiikki ja liike kuuluvat yhteen. Ehkä niitä prosessoivat aivoalueet ovat yhteydessä toisiinsa vahvasti?
Mulla sama kokemus. Eikä ole kyse opetetusta asiasta koska meillä kaikki on suorastaan tanssikammoisia. Me puhuttiinkin tästä asiasta ja kukaan ei tosiaan ollut opettanut että kun kuuluu musiikkia, pitää hytkyä. Mutta niin se vaan alkoi veljenpoika tanssia musiikin mukana. Ja sitä jatkui niin pitkään kunnes siitä tuli hänen mielestään noloa.
Nellie ja Dietmarin BOOGIE WOOGIE
Kaffepulla kirjoitti:
Mun 1-vuotias veljenpoika alkoi hytkyä ihan spontaanisti musiikin tahdissa. Eli kyllä tuo on varmaan ihan synnynnäistä, että musiikki ja liike kuuluvat yhteen. Ehkä niitä prosessoivat aivoalueet ovat yhteydessä toisiinsa vahvasti?
Lapset tanssii
Breakdance sai alkunsa siitä, kun varastivat renkaat liikkuvista autoista.
Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen ajalta, jolloin ihmisetkulkivat lähes nakkena ja sitten ärhäkkä hyttysparvi hyökäsi kimppuun. Toinen vaihtoehto, kun porukka oli täysin aukealla kentällä ja yhtäkkiä iski kamala pissahätä eikä löytynyt suojaisaa paikkaa, jonne kyykistyä.
Joo. Jos miettii vaikka sitä lambada-tanssia.
Ihan selkeää hinkkausta.