Mistä tanssiminen on saanut alkunsa?
Tanssin historiaa mietin.
Kuka keksi ekat moovit ja miksi?
Kommentit (35)
Miettikää jotain steppausta esimerkiksi.
Tai riverdancea.
Twerkkauksesta puhumattakaan.
Kuka mahtoi ihmiskunnan historiassa laittaa ekana jalalla koreasti?
Mun 1-vuotias veljenpoika alkoi hytkyä ihan spontaanisti musiikin tahdissa. Eli kyllä tuo on varmaan ihan synnynnäistä, että musiikki ja liike kuuluvat yhteen. Ehkä niitä prosessoivat aivoalueet ovat yhteydessä toisiinsa vahvasti?
🇺🇦🇮🇱
Joku keksi alkaa laulaa ja toinen alko heiluttaa percittään. Siitä se alko, ammoisina apina-aikoina jo.
Se oli joidenkin miesten päähänpisto saada naiset kiinnostumaan heistä vähemmän väkivaltaisin menetelmin.
Naiset jotka ei muilla ulkoisillla avuillaan herätä kenessäkään mielenkiintoa ovat kovia tanssimaan. Yleensä tanssijat ovat aika mitättömän näköisiä naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka ei muilla ulkoisillla avuillaan herätä kenessäkään mielenkiintoa ovat kovia tanssimaan. Yleensä tanssijat ovat aika mitättömän näköisiä naamasta.
Myös baareissa kaikista arkisimmin pukeutuvat ovat parhaita tanssijoita.
Kaveri kertoi, että oli kerran aikoinaan ollut vakavasti dementoituneiden vanhusten kroonikko-osastolla vapaa-ajan ohjaajana.
Heidät oli suurinpiirtein kannettu tuoleihinsa rinkiin, missä notkuivat ihan goodbye-oloisina.
Mutta appajee kun kaveri oli laittanut säkkijärven polkan soimaan kaijareista, niin jopa oli alkanut jalat heilumaan polkan tahdissa vaikka tuolista ei ylös enää päästy.
Näky oli ollut kuulemma melkoinen kun hän oli istunut siinä heidän tuolirivinsä edessä, tuolilla lähes lyhistyneinä istuvien vanhusten edessä joiden jalat heiluivat tarkkaan polkan tahtiin.
Ilosta, surusta, "jumalien" palvonnasta, tunteiden ilmaisua.
Miettikää nyt jotain balettitanssia esimerkiksi.
Joku keksi että kykenee lennokkaisiin piruetteihin varpaisillaan taiteillen. . . .katsokaa: tsip, tsip, tsip, viiuuuuhhhh! Eiks sulokasta hei? Tehkääs mulle tossut tätä varten janiinpoispäin.
Piti keksiä riverdance kun ei ollut vielä älypuhelimia.
luulen että käsien taputuksesta on lähtenyt jalkojen liike.
Istanbulin transsissa tanssivat dervissit . . .hartaudenharjoittajia tanssien.
Tanssiminen on soidinmeno. Lisääntymisen tarpeesta saanut alkunsa.
Miettikää napatanssia!
Joku huikannu innoissaan : "Heiiii, katsokaas mun paljasta napaa kun mä liikutan mun vatsaa tälleen rytmikkäästi kuinka hyvännäköistä tää on !"
Vierailija kirjoitti:
Tanssiminen on soidinmeno. Lisääntymisen tarpeesta saanut alkunsa.
Niin. Ne legendaariset "viimeiset hitaat" ennen tanssiravintolasta kotiin lähtöä.
Juup, kuten joku jo sano
. Seksiähän sillä haetaan eli lisääntymisvietti.
Maori-sotureilla ainakin on joku perinteinen (haka) tanssi.
Todella erikoisen näköinen tanssiperinne.
Kannattaa katsoa näyte moisesta ihmeestä vaikka youtubeesta.