Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tapaamanne sossutädit ls-asioissa olleet mukavia

Vierailija
30.04.2014 |

Tai siis miten käyttäytyvät jos on tehty lastensuojeluilmoitus? Ja juttelevatko niin kuim ihmiset ihmiselle? Ja vaikuttaako vanhempien tulotaso ja vaikutusvalta kuinka paljon huostaanotto-päätöksiin? Jos ottaa asianajajan mukaan sossutapamisiin niin onko hyvä vai huono asia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla! Itse olen opiskelemassa sosiaalityöntekijäksi ja lastensuojeluun haluaisin aikanaan töihin. :) Uskon, että minusta tulisi harvinaisen hyvä sosiaalityöntekijä, koska olen nuoren elämäni aikana ehtinyt nähdä jo vaikka mitä ja näen ihmiset ihmisinä, en vain heidän ongelmiaan.

Vierailija
2/6 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tavannut vain mukavia sossuja, jokaisen kanssa on pärjännyt olemalla avoin ja vastaanottavainen. Meillä tosin ei ole ollut koskaan huolta lapsista sinänsä, vaan ilmoitus on tehty avun saamiseksi erityislapselle.

Vierailija
4/6 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki joihin itse olen törmännyt, ovat olleet mukavia. Meilläkin on erityislapsi, mutta osa kontakteista oli ennen diagnoosi(e)n asettamista, jolloin lapsesta oli huoli, mutta ei tiedetty miksi. Ainakin osassa tapaamisista sossu oli paikalla siltä varalta, että jos meillä olisi ollut sen suuntaista tarvetta. 

En usko, että tulotaso tai vaikutusvalta vaikuttaa huostaanottopäätöksiin muuta kuin silloin kun niitä tehdään esim siksi, että perhe on asunnoton ja vanhemmat ei suostu ottamaan vastaan tarjottua asuntoa. Toki tulotaso vaikuttaa monessa muussa asiassa, esim meille ei tarjottu taloudellista tukea tai lapsen kuntouttavan harrastuksen maksuja, mitä tiedän joillekuille muille samassa tilanteessa tarjotun, koska meillä oli varaa itsellämme. Ei kukaan kyllä kysynyt, että mitä tuloja on, mutta kysyttiin, että onko arjessa ongelmia ja onko lapsella harrastuksia.

Vierailija
5/6 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmo tehtiin oman väsymykseni takia.

Minut kohdattiin ihmisenä, sain apua. En joutunut pelkäämään huostaanottoa, mutta minulle sanottiin suoraan että tilanne on paha ja vaatii välittömiä toimia. Itse en tilanteen koko karmeutta nähnyt silloin, mutta olin ja nykyään olen vielä enemmän kiitollinen siitä avusta. Olen päässyt jaloilleni ja mikä tärkeintä, lapseni on saanut turvallisen kodin.

Nyt siitä on jo melkein kymmenen vuotta, ainoa mikä harmittaa, on että en käynyt tuolloin kädestä pitäen kiittämässä kohtaamiani ls-työntekijöitä. Tekevät arvokasta työtä kaikesta ympärillä pyörivästä paskasta välittämättä.

Vierailija
6/6 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:28"]Meillä ilmo tehtiin oman väsymykseni takia.

Minut kohdattiin ihmisenä, sain apua. En joutunut pelkäämään huostaanottoa, mutta minulle sanottiin suoraan että tilanne on paha ja vaatii välittömiä toimia. Itse en tilanteen koko karmeutta nähnyt silloin, mutta olin ja nykyään olen vielä enemmän kiitollinen siitä avusta. Olen päässyt jaloilleni ja mikä tärkeintä, lapseni on saanut turvallisen kodin.

Nyt siitä on jo melkein kymmenen vuotta, ainoa mikä harmittaa, on että en käynyt tuolloin kädestä pitäen kiittämässä kohtaamiani ls-työntekijöitä. Tekevät arvokasta työtä kaikesta ympärillä pyörivästä paskasta välittämättä.

[/quote]

Siis saitko pitää lapsesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi