Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vakuutuksia teillä on?

Vierailija
11.12.2020 |

Olen kilpailuttamassa perheen vakuutuksia ja pohdin mikä on järkevää. Vakuutusyhtiöthän ovat valmiita vakuuttamaan ihan mitä tahansa ja mielellään myyvät niitä.

Meidän perheessä välttämättömiä ovat kotivakuutus ja autovakuutus (+kasko). Sen lisäksi olen roikottanut tapaturma- ja sairauskuluvakuutuksia vaikkei niille oikein ole ollut käyttöä. Omavastuut ovat n 100 euron luokkaa, joten pitäisi käydä vain yksityisellä pienestäkin asiasta. Omalle terveysasemalle on tähän saakka päässyt ihan hyvin. Olen tosin pohtinut sitä, että mitenhän tulevaisuudessa julkiselle pääsee ja korona-aika on sekoittanut julkista puolta paljon. Mietin myös sitä vaihtoehtoa, että jättäisin pelkät tapaturmavakuutukset, mutta nyt kun olen tutustunut niiden sisältöihin, nin eihän ne korvaa käytännössä mitään urheilutapaturmaa. Joten en tiedä onko siinäkään järkeä. Henkivakuutusta en viitsi ottaa, kun ei ole velkoja ja lapsille jää pieni perintö joka tapauksessa, kun kuolen.

Mitä ajatuksia vakuuttaminen teille herättää? Onko se pelkkää rahastusta vai kannattaisiko vakuutuksista säästyvä raha ennemmin vaikka sijoittaa? Olemme hakeneet vakuutuksesta korvauksia ehkä parin tuhannen euron edestä viimeisen 10 vuoden aikana.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain puolipakollisten lisäksi joskus vuosia sitten otettu ryhmähenkivakuutus, joka ei maksa kuin muutaman kympin vuodessa mutta olisi saanut jäädä ottamatta.

Lähes pakollisia onkin aika joukko, kahden auton liikenne ja kasko, peräkärryn liikenne sekä talon ja mökin kiinteistövakuutukset. Kaikkien kohteiden vakuutus on muuten eri yhtiöstä kilpailutuksen tuloksena.

Vierailija
4/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vakuutuskauppiaiden unelma-asiakas. Aina ei kannata vakuuttaa. Tulee monesti halvemmaksi maksaa rahalla jos jotain sattuu.

Vierailija
5/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus, autovakuutus ja itselleni on henkivakuutus (lasten tulevaisuutta helpottamaan, jos kuolisin pois).

Vierailija
6/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus ja täyskasko tai mikä se nykyään se virallinen nimi ikinä onkaan. Jatkuva matkavakuutus ammattiliiton kautta. Ei muita vakuutuksia enkä ole tarvinnutkaan vielä koskaan mitään.

Vierailija
7/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan tapaturmavakuutus ja kotivakuutus. Ei ole lemmikkieläimiä eikä autoja.

Vierailija
8/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksen irtaimistovakuutus tavan duunarilla on täyttä hulluutta. Korvaa kyllä, jos esim. televisio tippuu lattialle ja hajoaa. Mutta omavastuu 150€ ja ikävähennykset jostain kolmensadan telkkarista, niin hyvässä lykyssä voit kympin saada. Sama muunkin irtaimiston kanssa. Siinä vaiheessa, kun laitteiston oma takuu umpeutuu, ei sillä enää ole juuri arvoa ja siitä vielä 150€ omavastuu... Vakuutuksesta maksat kymmenessä vuodessa helposti tonnin.

Toinen asia sitten, jos talo on täynnä kymppitonnien härpäkkeitä.

Vierailija
9/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
10/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivakuutuksen irtaimistovakuutus tavan duunarilla on täyttä hulluutta. Korvaa kyllä, jos esim. televisio tippuu lattialle ja hajoaa. Mutta omavastuu 150€ ja ikävähennykset jostain kolmensadan telkkarista, niin hyvässä lykyssä voit kympin saada. Sama muunkin irtaimiston kanssa. Siinä vaiheessa, kun laitteiston oma takuu umpeutuu, ei sillä enää ole juuri arvoa ja siitä vielä 150€ omavastuu... Vakuutuksesta maksat kymmenessä vuodessa helposti tonnin.

Tätä minäkin olen pohtinut. Emme oikeasti omista mitään arvokasta. Puhelimet on parinsadan luokkaa ja jos omavastuu on 150 euroa niin eipä siitä ole iloa, jos puhelin hajoaa. Joka tapauksessa pitää olla puskuri siltä varalta, että kodinkoneet hajoaa. Auto on toki arvokkaampi, mutta siihen on oma vakuutus, jossa ei juuri ole eroja eri yhtiöiden välillä.

Terveysvakuutuksia pohdin, vaikka olemmekin olleet pääasiassa terveitä. Kuitenkin julkisen puolen tilanne huolestuttaa varsinkin nyt, kun terveysasemalle ei meinaa päästä mitenkään. Toisaalta olen kuitenkin valmis hieman maksamaan siitä, että hoitoon pääsee helposti eikä tarvitse tuntikausia jonottaa. Koska olen perheen ainoa aikuinen, se vapauttaa omaa aikaa.

ap

Vierailija
11/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto

Sincc

Vierailija
12/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin

Jos kotivakuutukseen saa esim. matkavakuutuksen yms. ympättyä samaan, niin jotain järkeä. Muuten ei.

Sincc

Vierailija
13/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. 2200 € vuodessa.

Vierailija
14/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Elämässä pitää olla jännitystä.

Vierailija
16/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja kotivakuutus, jossa suht hyvät ehdot. Maksaa n. 120 e/vuosi. Hintansa jo tienannut mm. muuttovahingoissa ja parissa muussa jutussa. Ei muita, oli pakko myydä vanha säästöhenkivakuutus aikanaan, kun maksoin sairaalalaskut pois. :/

Vierailija
17/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Tykkään elää reunalla.

Vierailija
18/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus ja autovakuutus. Lapsilla on tapaturmavakuutukset ja toisella siihen lisätty urheiluvakuutus koska se on pakollinen kilpaurheilussa. Mulla liiton kautta matkavakuutus ja tapaturmavakuutus.

Vierailija
19/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla on sairaasti rahaa veroparatiiseissa. Maailma menee kokoaiak nuppineulankokoiseksi taistelutantereeksi jossa enää paras älykään kykene pysymäään perässä.

Vierailija
20/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturmavakuutus ja kotivakuutus.  Pitäisi olla kaikille pakollinen, jotka yli 50 v. tuo korvaus omaisille kuoleman varalta.