Montako henkeä teillä syö 10 kpl nakkipaketista?
Itse sinkku ja 10 kpl nakkeja riittää kolmeen ateriaan. Eli 3,3 &4.. tuli mieleen näin vapun alla kun nakkeja näytti moni ostavan :)
Kommentit (86)
Meillä menisi yhdellä aterialla koko paketti. Kaksi henkeä niin paketti puoliksi. Jos asuisin yksin niin varmaan söisin koko paketin yksin päivän mittaan.
Kyllä minä pystyn paketillisen syömään yksinkin. Kaksi meitä siitä paketista syö ja tosi harvoin riittää ruoanlaittoon asti. Jos haluan tehdä nakeista ruokaa, ne pitää piilottaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:10"]Kyllä minä pystyn paketillisen syömään yksinkin. Kaksi meitä siitä paketista syö ja tosi harvoin riittää ruoanlaittoon asti. Jos haluan tehdä nakeista ruokaa, ne pitää piilottaa.
[/quote]
Komppi. Etenkin mies napostelee niitä ihan muuten vain, joten jos lämmintä ruokaa siitä aikoo tehdä niin pitää korvamerkata.
Täällä olisi tosi hyviä kouluruokakokkeja linjoilla. Eivät taida olla opettajia.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:14"]Täällä olisi tosi hyviä kouluruokakokkeja linjoilla. Eivät taida olla opettajia.
[/quote]
meinaatko sen vuoksi kun paketista saadaan lounas useammalle moneksi päiväksi? Siinä soosissa ei paljon lihaisia sattumia ole.
Jos sellaisenaan, niin varmaan minä söisin 4 ja mies 6 nakkia. Jos tekisin nakkikastikkeen, niis syötäis sitä 2 päivänä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:06"]
Kysymys on outo. Nakeista voi riittää vaikka kuinka monelle ihan riippuen muusta tarjottavasta. Jos vaikka noksn edessähyvää braatwurstia niin 10nakkia riittää kymmenelle jne.
[/quote]No joo, sanotaan ettei meillä ole neljälle hengelle sen yhden paketin lisäksi mitään lihaisaa, pelkkä pottusalaatti ja valkosipulipatonki, jonka puolen litran taikinaa mun pitäisi just nyt jaksaa lähteä vääntämään leiviksi. Lieköhän toi leipä pöydän kunkku sitten tänään.
Tätä foorumia kun lukee niin todellisuudentaju katoaa aika vikkelään xD Yksikään perhe ei pärjää 10 pienellä nakilla, eikä takuulla kestä päivääkään :D Jeesus teitä apinoita.
Hömö kysymys.
Jos teen siitä paketista keiton, meidän 5-henkinen perhe (lapset 9 v, 11 v ja 13 v) syö sitä keittoa ehkä kaksi ateriaa, siihen kuuluu siis paljon kasviksia niiden nakkien lisäksi.
Jos teen sitä kastikkeen, johon tulee nakkien lisäksi vain sipulia ja se syödään perunoiden kanssa, yksi ateria ja silloinkin voi olla, että pikkuisen loppuu kesken. Riippuen vähän lisukkeiden määrästä. Nakkikastikkeen kanssa yleensä jotain porkkanarastetta.
Jos taas nakit on se pääasiallinen ruoka ja lisukkeena ehkä jotain salaattia tai vaikka perunasalaattia, jota lapset eivät syö, on 10 nakkia tällä porukalla lähinnä vitsi. Sillä voi vähän aloitella ateriaa, mutta kaksi pakettia menisi kevyesti.
Mutta av:lla toki kymmenestä nakista tekee monen viikon ruoat.
Aikuisille 4, lapselle 1-2 nakkia. Pakettien määrä riippuu paketin koosta?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:09"]
Tätä foorumia kun lukee niin todellisuudentaju katoaa aika vikkelään xD Yksikään perhe ei pärjää 10 pienellä nakilla, eikä takuulla kestä päivääkään :D Jeesus teitä apinoita.
[/quote]No niinpä vain meillä on tänään illalla, yksi 10 kpl paketti on kaapissa varattuna, ja uutenavuotena riitti myös.
Kaksi meistä söisi ne kylmänä alkupalaksi ja varsinainen ruoka tehdään paketista jossa niitä on vähintään 25.
Anteeksi tää kuulostaa aika hirveälle, mutta minä + 4 lasta :D ei oo vitsi ;)
Jokainen saa 2 ja ei nekään meinaa alas tippua. Usein vanhin lapsi syö toisten nakkijämät.
Vastauksissa näkee että kysymys käsitetty monin tavoin. Toiset syövät nakkeja paljaltaan eivätkä mitään muuta. Tottakai niitä silloin menee paljon. Sitten on taas vastaajia jotka eivät selvästikään syö nakkeja sellaisenaan vaan tekevät niistä kastikkeita tai keittoja. Tai tarjolla paljon muutakin jolloin nakit vain pieni osa tarjontaa. Sitten on se ryhmä joka syö paketillisen nakkeja varsinaista ruokaa tehdessään. Ruokana todennäköisesti lisää nakkeja.
Meillä syödään muutenkin vähän lihaa, joten meillä riittäisi ruuasta riippuen 1-2 aterialle (3 hlö perhe). Jos nakit on osa jotain noutopöytämäistä Vappujuttua jossa olisi myös esim. lihapullia, perunasalaattia, salaattia, silliä jne niin ei menisi varmaan edes koko pakettia. Riippuu siis ihan siitä millaista sapuskaa tehdään.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:28"]
Sievistelijät vain vastaa.
Meillä riittäisi kahdelle.
[/quote]
Jos syötäisiin 'sellaisenaan' eli ei esim kastikkeen kanssa vaan vaikka perunoiden ja salaatin niin yhteen ateriaan (2 aikuista ja tokaluokkalainen). Keitossa menisi ainakin 1 ateriaan koko perheelle ja 2 lounaaseen.