Lue keskustelun säännöt.
Lapsettomat kaverit sitten osaavat aina täräyttää arkaan kohtaan, vahingossa!
30.04.2014 |
Tuli hirveän nihkeä olo kun sanoin kaverilleni, että poika 9v on ollut poikkeuksellisen huono oikeinkirjoituksessa koulutunneilla. Kaveri siihen, että ymmärtää tämän kun kuitenkin yleensä kaikki lapset osaavat tuossa vaiheessa jo enemmän ilman ponnisteluja.
Olenko herkkis vai tarkoittiko se, että poikani on jotenkin vajaa mielestään? Poikani ei ole vajaa eikä lukihäiriötäkään ole, on tarkastettu.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ole iloinen tuollaisesta ystävästä. Suoraan puhuvat ovat kultaakin kalliimpia verrattuna hymistelijöihin. Ystäväsi ilmaisi ymmärtävänsä huolesi, ole iloinen siitä. Kaipaisitko todella "ei kannata huolehtia, ei se mitään ole" - kommentteja, jotka eivät perustu mihinkään muuhun kuin miellyttämisen haluun? Ota pää pois pensaasta ja mieti, miten poikaa voi parhaiten auttaa. Muistan, että meillä kolmannella luokalla oli poika joka ei osannut kunnolla lukea. Kyllä hänelle valitettavasti ikätoverit nauroivat salaa, se ei tuntunut enää olevan ihan normaalia. Jos itsekin koet poikasi olevan huomattavasti jäljessä kirjoittamisessa, jotain tosiaan pitäisi tehdä.
Hyväksy siis, että jonkinlaisia oppimisvaikeuksia on, ja poika tarvitsee niihin apua. Neuvottele opettajan kanssa, kysy miten itse voit auttaa asiassa. Kannusta poikaa lukemaan ja harjoittelemaan kirjoitusta, etsi vaikka netistä sanapelejä tms. Eivät oppimisvaikeudet yhtään tee poikaa huonommaksi, eikä myöskään ole haittaa siitä, että ystäväsi yhtyy huoleesi. Kirjoitusvaikeudet ovat kuitenkin pientä loppujen lopuksi.
Itse ainakin arvostaisin enemmän tuollaista rehellistä kommenttia kuin hymistelyä, ja saattaisin itsekin sanoa jotakin tuollaista, vaikka minulla on lapsia. Ei siis mitenkään yhdistettävissä lapsettomuuten tuo ystäväsi tokaisu, vaan persoonaan.