Lapsettomat kaverit sitten osaavat aina täräyttää arkaan kohtaan, vahingossa!
Tuli hirveän nihkeä olo kun sanoin kaverilleni, että poika 9v on ollut poikkeuksellisen huono oikeinkirjoituksessa koulutunneilla. Kaveri siihen, että ymmärtää tämän kun kuitenkin yleensä kaikki lapset osaavat tuossa vaiheessa jo enemmän ilman ponnisteluja.
Olenko herkkis vai tarkoittiko se, että poikani on jotenkin vajaa mielestään? Poikani ei ole vajaa eikä lukihäiriötäkään ole, on tarkastettu.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:22"]
Ei nyt pahalla ap mutta olet herkkis. Mä olisin kysynyt sulta että mitäs teillä on tehty sen oikeinkirjoituksen parantamiseksi? Teettekö läksyt yhdessä? Teettekö ylimääräisiä tehtäviä? Millaista ruokaa syötte, paljonko poika nukkuu öisin? Onko taidon vai keskittymisen puutetta?
T. Lapseton
[/quote]
Hahahaha!!! Oikein syyllistyslinjalle olisit lähtenyt? :DD
Toinen äiti olisi sanonut, että älä huoli, kyllä se oppii.
Mä en ymmärrä miks kaverin kommentti oli olevinaan typerä? Eli äiti saa haukkua lastaan mutta jos toinen sanoo ymmärtävänsä niin sitten tämä toinen on typerä? Ja arvatenkin ap ei ole tehnyt mitään auttaakseen poikaa tässä ongelmassaan...
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:18"]
Se liittyy siten, että yleensä äidit ymmärtävät kuinka pahalta tuntuu, jos oma lapsi laitetaan johonkin hidasälyisten kategoriaan, minne ne "kaikki muut" eivät kuulu. Oma lapsi avaa silmiä kun se on se oma lapsi eikä naapurin räkänokkainen Juuso, joka on äikässä vähän hidas.
ap
[/quote]
Ap, loukkaannuit siksi että tajusit että sinun lapsesi on muille ihan samanlainen luokiteltava ja arvostelun kohde, ehkä ilkkumisen aihe, kuin se naapurin Juuso sinulle. Loukkaantumisen sijaan voisit tarkastella omia ajatuksiasi ja opetella muistamaan arvostelun sijaan, että se Juusokin on jonkun lapsi. Jokainen on jonkun lapsi. Joko kaikkiin pitää suhtautua yhtä kunnioittavasti tai sitten kaikki on yhtä lailla arvostelun kohteena.
[/quote]
Tarkoitin, tätä Juusoa että näin lapseton kaverini näkee lapset, tämän olen päätellyt hänen jutuistaan. Itse näen lapset toisten ihmisten lapsina, niin rakkaimpina mitä heillä on..
ap
ap vaikuttaa olevan oikein kunnon mielensäpahoittaja, olisiko aika kasvaa hiukan eikä juuttua yhden sun toisen sanomisiin. Mitä jos pedagogi sanoo sulle saman?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:24"]
Mitä väliä. Ihmiset kuvittelevat, että koulussa hyvin pärjäävät automaattisesti pärjäisivät jotenkin paremmin elämässäkin.
Loppujen lopuksi homman ratkaisee se, miten paljon on valmis/kykenevä ponnistelemaan. Jos kirjoittaminen on pojallesi haastavaa, hän oppii ponnistelemaan, eli menestyksen eväitä hän siellä on hankkimassa. Ketään ei kiinnosta jälkikäteen jotkut ala-asteen todistuksen. Automaattiset kympit ovat lapsille haitallisia.
[/quote]
Tää on totta. Ajelehdin peruskoulun ja lukion läpi tekemättä yhtään mitään, silti todistus täynnä ysejä ja kymppejä. Kun sitten lukion jälkeen olisi pitänyt oikeasti opiskella, niin iski niin kova ahdistus etten edes hakenut mihinkään. Päädyin lopulta vuosien päästä opiskelemaan sairaanhoitajaksi, ja jo se tekee tiukkaa kun pitää oikeasti tehdä jotain ja saada projektit valmiiksi, eikä riitä että hyvän muistin avulla latelee jotain paperille koepäivänä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:30"]
Mä en ymmärrä miks kaverin kommentti oli olevinaan typerä? Eli äiti saa haukkua lastaan mutta jos toinen sanoo ymmärtävänsä niin sitten tämä toinen on typerä? Ja arvatenkin ap ei ole tehnyt mitään auttaakseen poikaa tässä ongelmassaan...
[/quote]
En haukkunut, vaan kerroin murheeni kun nyt tavattiin. Samoin hän tekee. Ei tulisi mieleenkään sanoa, että no teillä nyt on parisuhteessa noita ongelmia, mutta kenelläkään muulla ystävällä ei kyllä ole, täydellisiä suhteita vain kaikilla. Noin olisi muuten pitänyt sanoa.
Ja autan lasta. Luetaan Narnia-sarjaa iltasatuna ja lukee yksin, kirjoitetaan yhdessä, u name it.
ap
Miksi tämä on sulle arka paikka? Etkö luota, että lapsi pärjää? Etkö ole sinut ongelman kanssa?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:32"]
ap vaikuttaa olevan oikein kunnon mielensäpahoittaja, olisiko aika kasvaa hiukan eikä juuttua yhden sun toisen sanomisiin. Mitä jos pedagogi sanoo sulle saman?
[/quote]
Vaikea uskoa, että ammattilainen muotoilisi asiansa noin tökerösti.
ap
Miksi sitä, että muut osaa ei saa sanoa?
Muista nyt edelleen että sanoit poikas olevan POIKKEUKSELLISEN HUONO. Pitäiskö siihen sitten todeta että no eikä oo, ei ne muutkaan osaa. Jos muutkaan ei osais niin eihän se sun poikas olis poikkeuksellisen huono.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:31"]
Tarkoitin, tätä Juusoa että näin lapseton kaverini näkee lapset, tämän olen päätellyt hänen jutuistaan. Itse näen lapset toisten ihmisten lapsina, niin rakkaimpina mitä heillä on..
ap
[/quote]
Anteeksi, mutta on tosiaan oma vikasi, jos kerrot tuollaisia negatiivisia asioita ihmiselle, jonka tiedät suhtautuvan nuivasti lapsiin.
Seuraavalla kerralla vähintään avaat suusi ja kerrot oman kantasi, etkä tule av:lle itkemään.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:22"]
Ei nyt pahalla ap mutta olet herkkis. Mä olisin kysynyt sulta että mitäs teillä on tehty sen oikeinkirjoituksen parantamiseksi? Teettekö läksyt yhdessä? Teettekö ylimääräisiä tehtäviä? Millaista ruokaa syötte, paljonko poika nukkuu öisin? Onko taidon vai keskittymisen puutetta?
T. Lapseton
[/quote]
Hahahaha!!! Oikein syyllistyslinjalle olisit lähtenyt? :DD
Toinen äiti olisi sanonut, että älä huoli, kyllä se oppii.
[/quote]
Niin olisin. Katsos opettajana näkee sen jos lasta ei auteta läksyissä. Huomaa toki myös missä perheissä lapset saavat kukkua yöt ja syövät jatkuvasti karkkia.
Vika ei ole lapsessa, vaan vanhemmassa joka sen sallii.
Sehän on hieno asenne, että kyllä se siitä oppii. Sopii toivoa, mutta näinhän se ei valitettavasti mene. Pidän aina silloin tällöin äidinkielenkursseja amiksessa, jossa "akku pora kone" ja "sähkö johto" ovat ihan valiideja termejä.
T. Se sama lapseton
Onko se nyt sit niin kova paikka että sun pojalla ei oo kauheesti älyllisiä lahjoja? Miehille on kuitenkin paljon ammatteja joihin ei tarvii opiskella ja ihan hyvin duunarit pärjää.
Eiköhän tuossa ap:n kaverin tokasussa loppujen lopuksi ollut kyse vain siitä että hän ei ole kiinnostunut lapsista eikä ole selvillä siitä mitä lapset yleensä osaavat.
Yritti jollain tapaa osallistua keskusteluun joka ei häntä koskettanut, josta ei ollut tietoa ja mistä ei oikein keksinyt järkevää sanottavaa.
Tuli sitten tuommoinen lause sanottua. Tuskin tarkoitti sillä mitään. Eikä varmasti muista jälkikäteen moista sanoneensa.
Unohda siis sinäkin koko juttu.
Sen siitä saa, kun lapset oppivat nykyisin vain näpyttelemään. Kädentaidot ovat aivan perseestä ja se näkyy muuallakin kuin kirjoituksessa.
Pitää olla huono itsetunto, jos tuollaisia sanomisia pitää vatvoa jälkikäteen. Turhaa touhua, ihmiset sanovat nyt aina yhtä sun toista.
No mä näen ton vittuiluna, ilkeilynä ja mulle ei noin puhuta. Saisi jäädä tuollainen ystävä.
Suurin osa 9v. ei kirjoita oikein, virheitä tulee.
Olen sitten tosi herkkis koska tuollaiset laukojat eivät kuulu mun ystäväpiiriin.
Miten tämä liittyy lapsettomuuteen?
Pitäisikö minun aloittaa ketju että perheelliset kaverit sitten aina osaavat täräyttää arkaan kohtaan vahingossa, kun minulle mm. eilen yksi kaverini kertoi etten voi edes ymmärtää sitä aidointa onnea ja rakkautta ennen kun saan omia lapsia. Ainoa vaan ettei se lasten hankkiminen minulle ole mitenkään itsestäänselvyys vaikka niitä toki haluaisinkin, kun minulta on teininä leikattu kasvain, joka saattoi vaikuttaa kykyynin saada lapsia tai ainakin tehdä siitä epätodennäköisempää.
Jotkut ihmiset möläyttelevät hölmöjä juttuja, ja siihen ei liity mitenkään se onko sinulla lasta, miestä, tms.
Ystäväsi ei ehkä vaan oikein osannut sanoa mitään ja ajatteli vaan todeta, että ymmärtää huolesi jos valittelit lapsesi on todella huono verrattuna muihin. Valitsi sitten hölmön tavan ilmaista asia.
Tuollaisia äiti ihmisiäkin on. Mun lapsi saa tukea ja saa hyviä numeroita kokeista ja sit eräs äiti laukoo ja poikani sanoi että hänen lapsi on kaikkein huonoin oppilas ja ei koskaan kuuntele. Läksyjä jää tekemättä ja jne.
Äidit on pahimpia oman hännän nostajia!