Luokanopettaja, monelta läksit pois koululta tällä viikolla/tänään?
Mietin vaan, naapuruston ope kotona aina joka päivä keskellä kirkasta päivää....autostaan tiedän. Opettaja, eikä ole lomautettu käsittääkseni.
SIis LUOKANopettaja, ei muut.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
eikö kukaan tunnusta?
Opettajilla taitaa olla vielä koulupäivä kesken.
Sairausloma, opintovapaa, jäänyt eläkkeelle? Tai ei ole enää ope, tekee jotain ihan muuta etänä.
Ja sinä: naapurikyttääjä?
Meni töihin kävellen tai bussilla?
Vierailija kirjoitti:
näin kun tuli autolla kotiin....kaupan kautta keskellä päivää. EMinäkin haluan noin helpon työn.
Vierailija kirjoitti:
Sairausloma, opintovapaa, jäänyt eläkkeelle? Tai ei ole enää ope, tekee jotain ihan muuta etänä.
Ja sinä: naapurikyttääjä?
on 100% varmuudella
Ja minä, asun tässä, en maha mitään jos joku liikkuu ikkunai edessä
Eipä sillä että kadehtisin opettajien hommia, mutta joskus vuosia sitten oli mahdollisuus seurata tuttavapiirini opettajia; kyllähän he olivat puolenpäivän kieppeillä jo harrastuksissaan.
Ihan ok, että ovat käyneet koulut ja saaneet mukavan työpaikan.
Hieman närästää, kun usein valittelevat valtavan pitkiä työpäiviä ja raskautta.
Ei niitä kokeita tarkistella vapaa-ajalla, eikä valmistella sen ihmeemmin tunteja.
Uudet ja ei rutinoituneet opet todennäköisesti joutuvat vähän venymään, mutta kyl se siitä aika pian korjaantuu.
Ei kannata olla kateellinen. Pääkaupunkiseudulla kyllä riittää luokanopettajille töitä. Koulutus alle ja töihin vaan! Ja sijaisuuksiakin löytyy, jos noin kovasti aiheuttaa kateellisuutta. Kokeilemallahan sen työn helppouden tietää :)
Aina näitä samoja juttuja, huoh. En ole luokanopettaja, vaan opetan yläkoulussa. Ihan vaan tiedoksi, että eilen olin kotona jo klo 14.30. Nyt kun tehdään kaikki etänä, mikä voidaan, ei ole pakko aina jäädä koululle, siispä tulin kotiin. Klo 14.30-16 meillä oli opekokous ja sen jälkeen oli yksi toinen palaveri, mikä lopeteltiin klo 17. Eihän meillä kenelläkään opettajalla, ainakaan ala-tai yläkoulussa, ole 40 tuntia opetusta. Mutta kyllä meidän pitää ihan palkkamme eteen (ja ihan haluammekin myös) pitää yhteyttä koteihin, suunnitella opetusta, laatia ja korjata ne kokeet, suunnitella monenmoista koulun toimintaa (ei ne teemaviikot, juhlat yms. toteudu itsestään). Ja kyllä tämä koronakin on aiheuttanut monenmoisia toimia, joiden käytännön järjestelyt pitää jonkun suunnitella ja miettiä, miten toteutetaan.
Mulla on nelosluokkalainen ja kuudesluokkalainen ja ei ne ole koskaan kotona puolilta päivin. Nelosluokkalainen pääsee aina kahdelta paitsi perjantaisin yhdeltä, kun kuuluu aamuryhmään ja iltapäiväryhmä jatkaa vielä tunnilla.
Isommalla on joka päivä kahteen.
Vaikka siis lasteni ope lähtisi välittömästi samantien, kun lapset ehtivät ulos luokasta, niin ei mitenkään hengaili puoliltapäivin jo kotona, ei vaikka asuisi koulun vieressä.
Sen verran myönnän, että myös omasta mielestäni alakoulun opettajalla on helpompaa kuin aineenopettajalla ainakin kokeiden ja arvioinnnin suhteen. Väitän silti, että suurin osa on koululla vielä klo 14.
Mitä itse teit kotona keskellä päivää?
Nyt on perjantai ja kokous oli peruttu, läksin kotiin klo 13:25
Ope kirjoitti:
Ei kannata olla kateellinen. Pääkaupunkiseudulla kyllä riittää luokanopettajille töitä. Koulutus alle ja töihin vaan! Ja sijaisuuksiakin löytyy, jos noin kovasti aiheuttaa kateellisuutta. Kokeilemallahan sen työn helppouden tietää :)
Kannattaa lähteä opiskelemaan opettajaksi!! Tai kannattaa ottaa jokin pitkäaikainen sijaisuus. Lyhytaikaisessa sijaisuudessa kun ei saa käsitystä opettajan työstä, sillä siihenhän kuuluu vain pelkät oppitunnit, jotka on todennäköisesti nekin opettaja suunnitellut valmiiksi. Mutta sehän siinä kyllä selviää, miten hyvin saa luokkaa hallittua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nelosluokkalainen ja kuudesluokkalainen ja ei ne ole koskaan kotona puolilta päivin. Nelosluokkalainen pääsee aina kahdelta paitsi perjantaisin yhdeltä, kun kuuluu aamuryhmään ja iltapäiväryhmä jatkaa vielä tunnilla.
Isommalla on joka päivä kahteen.Vaikka siis lasteni ope lähtisi välittömästi samantien, kun lapset ehtivät ulos luokasta, niin ei mitenkään hengaili puoliltapäivin jo kotona, ei vaikka asuisi koulun vieressä.
Sen verran myönnän, että myös omasta mielestäni alakoulun opettajalla on helpompaa kuin aineenopettajalla ainakin kokeiden ja arvioinnnin suhteen. Väitän silti, että suurin osa on koululla vielä klo 14.
Opettajan oppituntimäärä ei myöskään riipu mitenkään siitä, opettaako ekaluokkaa vai kutosia. Jos oppilailla, kuten ekaluokkalaisilla, on lyhyet päivät, opettajalla on sitten myös jonkin muun luokan tunteja.
Minulla on opettajaystävä, joka on varmaan juuri puoliltapäivin perjantaisin jo käynyt kaupassa. Hän tekee lyhennettyä työviikkoa, eikä ole yhtenä päivänä viikossa koulussa ollenkaan.
Hohhoijaa. Olen itse aineenopettaja lukiossa, eikä minulta kysytty, mutta tulin kotiin hieman ennen kahta. Sen jälkeen olen tehnyt viime jakson arviointitöitä ja ajattelin lopettaa nyt työpäivän, koska aloitin sen klo 7.30.
Nyt korona-aikaan on iso puute sijaisista, ei muuta kun testaamaan tätä helppoa ja hyväpalkkaista työtä! Jos ja kun esim yhden lukuvuoden sijaistamisen ja palkattoman kesäloman jälkeen vielä nappaa niin ei muuta kun viideksi vuodeksi yliopistoon opiskelemaan opettajaksi.
Vastaus kysymykseen; tänään lähdin 14.15 kotiin. Perjantaisin lähden heti opetuksen jälkeen, muina päivinä usein venyy tai sitten teen illalla kotona töitä. Nyt on neljä koepinkkaa tarkistamatta ennen joululomaa ja tsekkaan läpi oppilaiden äikän tarinavihkot. Muuten onkin ihan kivoja nämä vikat päivät ennen joulua: laulamme ja soitamme joululauluja, teemme jouluaskarteluja, katsomme jouluisia elokuvia ja luemme kirjoja. Yleensä on joulujuhlien suunnittelua ja harjoittelua, koristelua ym. Nyt ei ole sellaista eikä tarvitse tehdä todistuksiakaan niin on aika mukavaa ja leppoista jos ei koronaa murehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin kun tuli autolla kotiin....kaupan kautta keskellä päivää. EMinäkin haluan noin helpon työn.
Kuule kyllä sitä on helpompiakin tapoja ansaita elantonsa kuin olla luokanope. Jos helppoutta haluat työltä niin en suosittele luokanopen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kysymys kuuluu miksi et ole opettaja?
Tuli vessapaperi tarpeeseen, sairastuin koronaan karseeseen. Se aikansa per.se vuoti lorona
Tajusin ei vttu se onkin korona. Puikon nenääni lykkäsi. Siitäkös eturauhaseni tykkäsi. Kiitosta Suomen hallitus jos tämä nyt kaupoille påin kallistus.