Luokanopettaja, monelta läksit pois koululta tällä viikolla/tänään?
Mietin vaan, naapuruston ope kotona aina joka päivä keskellä kirkasta päivää....autostaan tiedän. Opettaja, eikä ole lomautettu käsittääkseni.
SIis LUOKANopettaja, ei muut.
Kommentit (30)
Kysyitpä hauskalla viikolla. Työpaikalta olen saattanut lähteä kolmen aikoihin, kotiin tultua ruokkinut muksut, relattu tunti ja tehty heidän kanssaan läksyt ja luettu heidän kanssaan kokeisiin. Pyykkikone päälle ja sitten kiireellä tarkastamaan tai tekemään kokeita tai suunnittelemaan tunteja vaihtelevasti puolille öihin. Viikonloppuisin ainakin sunnuntait olen tarkastanut tai tehnyt vain kokeita, tehnyt lasten kanssa läksyt ja ehkä pikaisesti imuroinut. Tosin sitä ihan liian harvoin. Kämppä on täysi kaaos ja ruokana on syöty nopeasti lämmitettäviä sapuskoita. Tällä viikolla kokeiden lisäksi olen laskenut arvosanoja ja nyt juuri vieressäni odottaa viimeinen koepino ja laitan parille muulle luokalle vielä arvosanat. Tänään teen hommia varmaan yöhön asti, koska olen päättänyt, että huomenna vain lepään ja jos yhtään jaksan, saatan laittaa jotain joulukoristeita esille. Eilen jaksoin peräti kaivaa kaapeista osan jouluvaloja ja ostin pakastimeen torttutaikinaa. Vihdoin on aikaa tehdä lastenkin kanssa jotain muuta kuin vain kokeita.
Opettajat tekevät yleensä valtaosan töistään kotoa käsin. Minä en, siksi olen ollut koululla kaksi edellistä YÖTÄ.
Meillä on töissä nyt opettajina todella kiva bonus. Voi päästä sairaseläkkeelle, teho-osastolle tai ehkäpä jopa hauta-arkkuun montaa muuta ammattia todennäköisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kysyitpä hauskalla viikolla. Työpaikalta olen saattanut lähteä kolmen aikoihin, kotiin tultua ruokkinut muksut, relattu tunti ja tehty heidän kanssaan läksyt ja luettu heidän kanssaan kokeisiin. Pyykkikone päälle ja sitten kiireellä tarkastamaan tai tekemään kokeita tai suunnittelemaan tunteja vaihtelevasti puolille öihin. Viikonloppuisin ainakin sunnuntait olen tarkastanut tai tehnyt vain kokeita, tehnyt lasten kanssa läksyt ja ehkä pikaisesti imuroinut. Tosin sitä ihan liian harvoin. Kämppä on täysi kaaos ja ruokana on syöty nopeasti lämmitettäviä sapuskoita. Tällä viikolla kokeiden lisäksi olen laskenut arvosanoja ja nyt juuri vieressäni odottaa viimeinen koepino ja laitan parille muulle luokalle vielä arvosanat. Tänään teen hommia varmaan yöhön asti, koska olen päättänyt, että huomenna vain lepään ja jos yhtään jaksan, saatan laittaa jotain joulukoristeita esille. Eilen jaksoin peräti kaivaa kaapeista osan jouluvaloja ja ostin pakastimeen torttutaikinaa. Vihdoin on aikaa tehdä lastenkin kanssa jotain muuta kuin vain kokeita.
Kuulostaa kovin tutulta. Äsken tulin kotiin, muutama kollega jäi vielä tekemään viimeisiä arviointeja. Nyt viikonloppuna menee n. 5-7 tuntia vielä ainakin, jotta saan viimeiset kokeet korjattua ja tehtyä arvioinnit.
Minulla lähtee kotiin mukaan noin 10 tunnin edestä töitä viikonlopuksi :(
Maanantaina pitää antaa numerot ja osa oppilaista palautti näyttöjä vielä tänään.
Luokanopettaja vastaa: maanantaina n. 16.30, tiistaina jo klo 15, ke oli kokouspäivä, eli taas meni 16.30 asti, eilen klo 15, samoin tänään. Töihin menen joka aamu 7.45. Tämä oli aika tavallinen viikko työaikojen suhteen. En tee töitä kotona tai viikonloppuisin, ellei ole jotain ihan erityistä.
Ensi viikolla on arviointikeskusteluja, joten töissä vierähtää ainakin parina päivänä viiteen. Keskustelut pidetään etänä, mutta teen ne töistä käsin, sillä materiaalit ovat siellä helpommin saatavilla.
Okei, no olinpa sitten pahasti väärässä.
Opettajat tekevät töitä enemmän kuin kukaan muu. Arvostan.
Hävettää olla tavallisissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö näissä viesteissä sanottiin?? Voi sinua mielensä pahoittajaa, on varmasti raskasta, kun ei ymmärrä edes lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö näissä viesteissä sanottiin?? Voi sinua mielensä pahoittajaa, on varmasti raskasta, kun ei ymmärrä edes lukemaansa.
No näinhän näissä sanotaan. Esim. työ alkaa 7:45 ja päättyy 17:00, se enemmän kuin 8 tuntia, vaikka olisi ruokataukokin välissä.
Viikonlopuksi viedään töitä kotiin.
Muutamilla opettajilla menee jopa puolille öin.
Haistappa nyt pitkä paska. Jättikö ne opet penikat kouluun ja lähti itse kotiin? Ei niin.
Vittuako valitat, mene opiskelemaan, ai niin mutta kun aivot puuttuu niin hankalahan sun on opiskella.