Rauhoittavat ja sydän terveys
Vaikuttavatko miedot rauhoittavat lääkkeet (oxamin) sydämen toimintaan mitenkään? Olen huomannut, että kun otan rauhoittavan siitä seuraa melkein aina ahdistuksen tunnetta rinnassa, sydän lyö todella kovaa ja olo on fyysisesti huono. Juon myös alkoholia paljon, mutta en ota lääkettä alkoholin kanssa, vaan heti herättyäni.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:52"]Siis onko sulla ne lääkkeet ihan vain krapulan hoitoon, huh huh :/
[/quote]
Voitko lopettaa vääristelyn ja provoilun. Eivät tietenkään ole!
!
Ap
[/quote]
Sen käsityksen viesteistäsi saa. Itse epäilen sinua provoksi. Joudun itsekin syömään rauhoittavia usein, mutten uskaltaisi niitä krapulassa edes ottaa. Enkä nykyään edes ota, kun olen huomannut että krapula sitä ahdistusta aiheuttaa usein. Mikset lopeta juomista tai ainakin vähennä jos tiedät krapulan ahdistavan?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:49"]Miksi sä ylipäätään otat sen oxepamin, jos ahdistus alkaa vasta sen jälkeen?
[/quote]
Fyysiset oireet alkavat sen jälkeen, henkisesti voin hyvin vaikutisten alaisena.
Ap
[/quote]
Mä veikkaan, että sekoitat syy-seuraussuhteen tässä. Voi olla että bentsot vievät henkisen ahdistuksen pahimmillaan, mutta ahdistuksen fyysinen oireilu ei häviä kokonaan, siksi luulet että lääke aiheuttaa ahdistuksen. Jos mukana ei olisi tuota juomista, voisin suositella kokeilla isompaa annosta (etkä kerro miten ison annoksen otat, riittääkö 7,5 mg vai tarvitsetko 50 mg) ja katsoa lähteekö fyysiset tuntemukset rauhoittumaan sillä. Kannattais kyllä ihan todella lääkäriin mennä, koska sydäntuntemukset voivat olla vakava oire. Et kerro ikääsikään, sinullahan voi olla vaikka sepelvaltimotauti.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:52"]Siis onko sulla ne lääkkeet ihan vain krapulan hoitoon, huh huh :/
[/quote]
Voitko lopettaa vääristelyn ja provoilun. Eivät tietenkään ole!
!
Ap
[/quote]
Sen käsityksen viesteistäsi saa. Itse epäilen sinua provoksi. Joudun itsekin syömään rauhoittavia usein, mutten uskaltaisi niitä krapulassa edes ottaa. Enkä nykyään edes ota, kun olen huomannut että krapula sitä ahdistusta aiheuttaa usein. Mikset lopeta juomista tai ainakin vähennä jos tiedät krapulan ahdistavan?
[/quote]
No jos olettaisit vähän vähemmän ja ottaisit tekstini sellaisena kun mitä siinä lukee niin ehkä et jatkuvasti ymmärtäisi väärin. Kysyin hyvin simppelin kysymyksen ja sen sijaan saan vastaukseksi arvostelua ja oletuksia alkoholismista jne. Kyse oli fyysisistä ahdistuksen oireista rinnassa, ei henkisestä pahoinvoinnista. Keskustelu päättyy osaltani tähän.
Ap
Henkiseen ahdistukseen ainakin minulla liittyy nimenomaan nuo oireet: rinnan ahdistus ja sydämen hakkaaminen. Eiköhän kyse ole vain siitä yhdistettynä krapulaan. Se että useita kertoja vuodessa herää krapulaan ei ole merkki järkevästä alkoholinkäytöstä. Alkoholia ei ole tarkoituksenmukaista juoda paljon. Sillä on paljon negatiivisia vaikutuksia terveyteen. On turha kuvitella ettei sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Et ole vain valmis myöntämään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:03"]Henkiseen ahdistukseen ainakin minulla liittyy nimenomaan nuo oireet: rinnan ahdistus ja sydämen hakkaaminen. Eiköhän kyse ole vain siitä yhdistettynä krapulaan. Se että useita kertoja vuodessa herää krapulaan ei ole merkki järkevästä alkoholinkäytöstä. Alkoholia ei ole tarkoituksenmukaista juoda paljon. Sillä on paljon negatiivisia vaikutuksia terveyteen. On turha kuvitella ettei sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Et ole vain valmis myöntämään asiaa.
[/quote]
Jälleen oletat että heräisin krapulaan useita kertoja vuodessa. Missä niin sanoin? Oletko joku ennustaja ja näkijä, kun tiedät elämäntavoistani noinkin hyvin? Olen lääkärin kanssa keskustellut alkoholin käytöstäni ja sieltä hyvin suoraan sanottiin että syyt miksi juon ja se kuinka usein juon eivät tee minusta mitään alkoholistia, kun se on pysynyt hyvin kontrollissa. Ap
Ja loukkaantukoon Ap nyt vaikka kuinka, mutta hoitaahan hän krapulaansa rauhoittavilla. Se jos mikä ei ole tarkoituksenmukaista.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:07"]Ja loukkaantukoon Ap nyt vaikka kuinka, mutta hoitaahan hän krapulaansa rauhoittavilla. Se jos mikä ei ole tarkoituksenmukaista.
[/quote]
Olet provo. En hoida mitään muuta kuin ahdistusta benzoilla. Se perustieto minulla lääkkeestä kuitenkin on, että sirä käytetään usein väärin nimenomaan krapulaoireiden poistamiseen. Sen tietäminen ei tee minusta väärinkäyttäjää.
Juot liikaa, heräät krapulassa, olet ahdistunut ja otat rauhoittavaa. Sekö ei ole krapulan hoitoa rauhoittavilla? Ja en nyt oleta mitään vaan olen lukenut viesteistäsi näin olevan.
Itsellä tosiaan myös rauhoittavat ahdistukseen, mutta jos ahdistus johtuu krapulasta niin jätän lääkkeen ottamatta, koska olisinhan voinut valita olla juomatta ja kärsimättä krapula-ahdistuksesta.
Joko olet itse provo tai sitten jo oikeasti sen verran ongelmakäytön puolella ettet voi asiaa millään itsellesi myöntää.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:14"]Juot liikaa, heräät krapulassa, olet ahdistunut ja otat rauhoittavaa. Sekö ei ole krapulan hoitoa rauhoittavilla? Ja en nyt oleta mitään vaan olen lukenut viesteistäsi näin olevan.
Itsellä tosiaan myös rauhoittavat ahdistukseen, mutta jos ahdistus johtuu krapulasta niin jätän lääkkeen ottamatta, koska olisinhan voinut valita olla juomatta ja kärsimättä krapula-ahdistuksesta.
Joko olet itse provo tai sitten jo oikeasti sen verran ongelmakäytön puolella ettet voi asiaa millään itsellesi myöntää.
[/quote]
Juon liikaa, en ole krapulassa (pientä tärinää, mutta ei päänsärkyä, pahoinvointia, oksentelua tai edes huimausta), minua ahdistaa eräs asia tässä päivässä ja otan rauhoittavan. Lääkettä saadessani googlasin tuoteselosteen ja huomasin siellä olevan maininnat väärinkäytöstä alkoholin kanssa, ja sen siis tiedän.
Nyt olen väärinkäyttäjä, alkoholisti sekä helposti loukkaantuva. Mietihän nyt uudelleen. Eri asia olisi jos ottaisin alkoholia päivittäin ja sekottaisin siihen vielä lääkkeitä, tai jos ottaisin krapulan vuoksi lääkkeen. Tästä ei kuitenkaan ollut kysymys. Ole kiltti ja kuuntele ja ymmärrä sen sijaan että tuomitset ja vedät johtopäätöksiä joilla ei todellisuuden kanssa olw mitään tekemistä. Ap
En jaksa väitellä, nyt tää onkin ihan poikkeus tapaus vaikka aikaisemminkin näin on käynyt. Vedä uus vappukänni niin ei ahdista ennenkuin huomenna.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:24"]En jaksa väitellä, nyt tää onkin ihan poikkeus tapaus vaikka aikaisemminkin näin on käynyt. Vedä uus vappukänni niin ei ahdista ennenkuin huomenna.
[/quote]
Kuule aika monta krapulaa on elämän aikana koettu, ja niin on monet muutkin. Ihan turha sössöttää kun et ymmärrä mistä puhun. Ap
Se että ihminen sattuu olemaan krapulassa silloin kun ahdistaa ei automaattisesto tarkoita sitä, että ahdistuksen lähde on nimenomaan krapula. Vappuun saattaa liittyä jotain, joka laukaisee ahdistuksen tai jokin muu syy. Se että henkilö tietää lääkkeen väärinkäytöstä (se lukee tuoteselosteessa) ei myöskään tee hänestä itsestään väärinkäyttäjää.
Kyseessä oleva henkilö on mitä ilmeisimminkin vakituisessa hoidossa ja tekstistä päätellen on avoimesti keskustellut alkoholinkäytöstään lääkärin kanssa, joka ei ole nähnyt syytä huoleen. Rauhoittavia lääkkeitä käyttävällä on ahdistusta usein, joten toinenkin kokemus vastaavassa tilanteessa lienee ihan ymmärrettävää. Turha tuomita.
Itse kysymykseen veikkaan että krapulan aiheuttama rasitus elimistölle on syypää sydäntykytyksiin, ja lääkkeen vaikutuksen alussa verenpaine nousee ja tästä syystä koet aluksi pientä sydänoireilua. Toki olisi suositeltavaa että pyytäisit omalääkäriltä tutkimuksiin varmuuden vuoksi, mutta minä en näe tässä syytä huolestua kovasti.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:53"]Kerroit että juot "paljon". Miten se eroaa suurkulutuksesta? Sydänoireet erittäin todennäköisesti johtuvat alkoholin suurkulutuksesta. Moni luulee, että vain maksa poksahtaa, kun juo paljon. Todellisuudessa myös sydän kärsii useassa tapauksessa. Joka tapauksessa lääkärikäynti olisi paikallaan.
[/quote]
Tarkoitin sitä että kun juon, sitä alkoholia menee kerralla paljon. En sitä että juon jatkuvasti. Alkoholismi on sairaus, ja siihen kriteerit aika selkeät. Minä en niitä kriteereitä täytä.
Ap