Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä roskis WC:ssä?

Vierailija
30.04.2014 |

Tuli vaan mieleen, sillä anopillani ei ole. Ällöttää.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, lähinnä kissanhiekan takia. Minäkään en tarvitse roskista hygieniatuotteille ja vessapaperirullan hylsy menee pahvinkeräykseen. Jos ei tarvitsisi vaihtaa hiekkaa, tuski olisi roskistakaan.

Vierailija
42/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 06:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 06:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 02:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 02:08"]

Ei ole. Meillä on sen verran pieni vessa ettei sinne mitään roskista mahtuisi.

[/quote]

aivan varmasti mahtuu. Laita vaikka koukku seinään jaa siihen roskapussi roikkumaan. Mielikuvitusta kehiin. Pieniäkin roskiksia tehdään.

[/quote]

Ei tulisi mieleenkään alkaa laittaa minkään sortin koukkuja juuri rempattuun vessaan. Me emme tarvitse roskista vessassa joten sellaista ei sinne myöskään tule (vaikka tilaa olisikin).

[/quote]

Mihin käytetyt siteet ja tamppoonit menee?

[/quote] Ne menee keittioon tuoksumaan ruoka-aromien tehostukseksi niinkuin noilla muillakin joilla ei ole roskista vessassa.

Sisavessakulttuuri ei ole viela oikein juurtunut kaikkialle.

[/quote]

Mä käytän kestositeitä, ei tartte menkkaroskista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kuinka suuri numero niiden käytettyjen siteiden kuljettamisesta oikein pitää tehdä? kannatteko niitä jotenkin korostavasti että varmasti jokaiselle selviää mitä roskiin ollaan viemässä? 

Vierailija
44/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 02:07"]

Tuli vaan mieleen, sillä anopillani ei ole. Ällöttää.

[/quote]

Lisää tulisia hiiliä anoppiparkojen päiden päälle :D

Meidän viisihenkisessä perheessä tarvitaan vessaan roskis. Vanhoilla, kahdestaan asuvilla appivanhemmilla ei ole, enkä pidä sitä mitenkään kummallisena. Nyt jo kuolleella äidilläni, joka asui yksin, ei myöskään ollut. Eri elämäntilanteissa on erilaiset tarpeet ja arki.  

Vierailija
45/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 15:57"]

ihmettelen kuinka suuri numero niiden käytettyjen siteiden kuljettamisesta oikein pitää tehdä? kannatteko niitä jotenkin korostavasti että varmasti jokaiselle selviää mitä roskiin ollaan viemässä? 

[/quote]

No harvoin sieltä vessasta muuta roskaa tulee, jos siellä käy illanvieton aikana, joten on aika selvää, mitä se paperimytty kourassa sisältää. Ei sitä tarvitse mitenkään korostaa. Ja vaikka kukaan ei oikeasti huomaisikaan, niin silti tuntuu, että huomasi, ja se nyt vaan on vaivaannuttavaa. Onhan ne kuukautiset luonnollinen asia, mutta kuitenkin yksityisasia, eikä moni halua ilmoittaa muille, että nytpä mun alapäästä vuotaa verta, jes. Kaikilla on oikeus yksityisyyteen, tai ainakin pitäisi olla. On eri asia, että talon emäntä sitten tyhjentää sen roskiksen jälkikäteen, kun et ole itse paikalla.

Minusta se roskiksen pitäminen vessassa on vaan pieni vaiva siihen nähden, millaiselta vaivaantumiselta se vieraat säästää. Ja jos sitä nyt ei mitenkään pysty siellä vessassa katselemaan koko aikaa, niin pitää vaikka siivouskaapissa ja lykkää sen vessaan aina, kun vieraita on tulossa. Niitä on oikeasti ihan minikokoisia, siis sellaisia puolen litran jäätelöpurkin kokoisia kannellisia.

Vierailija
46/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:07"]

[/quote]

No harvoin sieltä vessasta muuta roskaa tulee, jos siellä käy illanvieton aikana, joten on aika selvää, mitä se paperimytty kourassa sisältää. Ei sitä tarvitse mitenkään korostaa. Ja vaikka kukaan ei oikeasti huomaisikaan, niin silti tuntuu, että huomasi, ja se nyt vaan on vaivaannuttavaa. Onhan ne kuukautiset luonnollinen asia, mutta kuitenkin yksityisasia, eikä moni halua ilmoittaa muille, että nytpä mun alapäästä vuotaa verta, jes. Kaikilla on oikeus yksityisyyteen, tai ainakin pitäisi olla. On eri asia, että talon emäntä sitten tyhjentää sen roskiksen jälkikäteen, kun et ole itse paikalla.

Minusta se roskiksen pitäminen vessassa on vaan pieni vaiva siihen nähden, millaiselta vaivaantumiselta se vieraat säästää. Ja jos sitä nyt ei mitenkään pysty siellä vessassa katselemaan koko aikaa, niin pitää vaikka siivouskaapissa ja lykkää sen vessaan aina, kun vieraita on tulossa. Niitä on oikeasti ihan minikokoisia, siis sellaisia puolen litran jäätelöpurkin kokoisia kannellisia.

[/quote]

Mulla ei ainakaan edes käy vierailulla sellasia ihmisiä, joiden kanssa en vois keskustella menkoista tai käytetyistä suojaustavoista tai vaikka niistä vessanroskiksista.

Kuka sua siellä roskiksella kyttää? En minä ainakaan edes noteeraa, jos joku laittaa roskiin jotain, saati sitten sitä, että marssiiko se sinne roskikselle suoraan vessasta. Tuolloinkin kyseessä voi ihan hyvin olla vessapaperirullan hylsy, taskusta löytynyttä nöyhtää, langanpätkä paidasta, side, tyhjentynyt lääkepaketti, laastari, lattialta löytynyt roska, purkka, irtohiukset. Ei mulle kuulu mitä jengi käsissään kantaa, enkä halua tietääkään, toivottavasti sinäkään et kyttää muiden kantamuksia tai roskiksillakäyntejä.

Vierailija
47/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikka mies oli ensin sitä mieltä, ettei sinne edes tarvitse roskista (yllättävä mielipide mieheltä). Vanhemmiltani kuitenkin vessaroskis poistui heti, kun äidilläni ei ollut enää kuukautisia. En ymmärrä miksi, koska minulla on 3 siskoa ja meillä kaikilla olisi ollut käyttöä sille roskikselle!

Vierailija
48/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

Mulla ei ainakaan edes käy vierailulla sellasia ihmisiä, joiden kanssa en vois keskustella menkoista tai käytetyistä suojaustavoista tai vaikka niistä vessanroskiksista.

Kuka sua siellä roskiksella kyttää? En minä ainakaan edes noteeraa, jos joku laittaa roskiin jotain, saati sitten sitä, että marssiiko se sinne roskikselle suoraan vessasta. Tuolloinkin kyseessä voi ihan hyvin olla vessapaperirullan hylsy, taskusta löytynyttä nöyhtää, langanpätkä paidasta, side, tyhjentynyt lääkepaketti, laastari, lattialta löytynyt roska, purkka, irtohiukset. Ei mulle kuulu mitä jengi käsissään kantaa, enkä halua tietääkään, toivottavasti sinäkään et kyttää muiden kantamuksia tai roskiksillakäyntejä.

[/quote]

Joo joo, kiva sulle. Mikäs siinä, jos se keittiö ja roskis on ihan vessan vieressä, mutta varsinkin pienissä asunnoissa vessasta keittiöön pitää usein kulkea sen pienehkön olohuoneen kautta. Jos siellä on ihmisiä istumassa niin suurinpiirtein heidän naamansa edestä. Sitten jos se roskis ei edes ole loogisesti pesualtaan alla ja kaikki ovet samannäköisiä, niin ei aina edes löydä ensiyrityksellä etsimäänsä ja kohta sieltä olohuoneesta emäntä huutaa, että ROSKISTAKO SINÄ ETSIT? SE ON SE KOLMAS OVI TÄÄLTÄ PÄIN. Jee, kiitti.

Vierailija
49/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viisi sivua. Vessan roskiksesta. Musta tuntuu, että tämä vessan roskiksesta ja sen puutteesta ongelman kehittänyt tyyppi ei ole ihan ensimmäistä kertaa asialla. Vieläkö keksii skenaarioita, joissa voi nolostua menkkarätti kädessä? Yritä, yritä, kyllä niitä sieltä tulee!

Vierailija
50/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:03"]

On. Se vähän niinkuin kuuluu vessaan... Ihmisillä joilla ei ole roskista vessassa varmaan on niitä ns.vierasesineitä wcpöntössä ja lopputuloksen voi arvata. Wc:n roskikseen menee vanupuikot, vanulaput, hammasharjat, tyhjät kosmetiikkapullot, ym putelit, hiusharjasta hiukset, kosteus/saniteettipyyhkeet, siteet, tamponit yms.

Kyllä tuntus hölmöltä mennä vessaan ja vaihtaa siellä side, putsata korvat vanupuikoilla, pyyhkiä kasvot kasvovedellä (vanulapuilla), poistaa hiusharjasta hiukset, laittaa loput kasvorasvat naamaan ja vaihtaa hammasharja ja wc/kylpyhuoneasioinnin päätteeksi rahdata side, vanupuikko, vanulappu, hammasharja, hiukset ja tyhjä kasvorasvapurkki keittiöön roskikseen...

[/quote]

Mä käytän vessassa kertakäyttöisistä asioista lähinnä vessapaperia. Sen voi panna pönttöön. Samppoopulloja ja sähköhammasharjanpäitä tulee sen verran harvoin, että vielä jotenkin olen jaksanut raahata ne muutaman metrin päähän, mutta onhan se kieltämättä aikamoinen urakka...

Meillä lajitellaan roskat, vessapaperihylsyt tai samppoopurkit eivät mene samaan roskikseen.

[/quote]

Sanoinko että meillä menee? Vessapaperihylsyt laitan kierrätykseen. Myös minä lajittelen roskat mutta shampoopullot (ei samppoo) menee kyllä ihan vanulappujen ja muiden muovi ym. roskien sekaan. Eipä taida vessasta metalliroskaa tai biojätettä tulla. Ellei vessassa syö (yök) vaikka banaania. Ne kuoret menee bioon. KEITTIÖÖN

Vierailija
51/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan roskis on yhtä normaali ja välttämätön kuin keittiön roskiskin. On ikävää vieraille tulla taloon, jonka vessassa ei ole roskista. Terveet jalat eivät tee verisen tamppoonin viemisestä yhtään sen mukavampaa. Ei sen roskiksen tarvitse mikään ihmellinen ja iso olla. Pieni ja kannellinen riittää vallan hyvin. Mietinpä vaan jos järjestätte isot juhlat ja sitten porukkaa käy vessassa ja naiset joutuvat siteitä kiikuttelemaan keittiöön. Johan teillä on käytännöllinen koti.

Vierailija
52/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:48"]

Vessan roskis on yhtä normaali ja välttämätön kuin keittiön roskiskin. On ikävää vieraille tulla taloon, jonka vessassa ei ole roskista. Terveet jalat eivät tee verisen tamppoonin viemisestä yhtään sen mukavampaa. Ei sen roskiksen tarvitse mikään ihmellinen ja iso olla. Pieni ja kannellinen riittää vallan hyvin. Mietinpä vaan jos järjestätte isot juhlat ja sitten porukkaa käy vessassa ja naiset joutuvat siteitä kiikuttelemaan keittiöön. Johan teillä on käytännöllinen koti.

[/quote]

Hyvä, jaksaa jaksaa! Kyllä se vappu tästä tulee!

Vierailija
53/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:03"]

On. Se vähän niinkuin kuuluu vessaan... Ihmisillä joilla ei ole roskista vessassa varmaan on niitä ns.vierasesineitä wcpöntössä ja lopputuloksen voi arvata. Wc:n roskikseen menee vanupuikot, vanulaput, hammasharjat, tyhjät kosmetiikkapullot, ym putelit, hiusharjasta hiukset, kosteus/saniteettipyyhkeet, siteet, tamponit yms.

Kyllä tuntus hölmöltä mennä vessaan ja vaihtaa siellä side, putsata korvat vanupuikoilla, pyyhkiä kasvot kasvovedellä (vanulapuilla), poistaa hiusharjasta hiukset, laittaa loput kasvorasvat naamaan ja vaihtaa hammasharja ja wc/kylpyhuoneasioinnin päätteeksi rahdata side, vanupuikko, vanulappu, hammasharja, hiukset ja tyhjä kasvorasvapurkki keittiöön roskikseen...

[/quote]

Mä käytän vessassa kertakäyttöisistä asioista lähinnä vessapaperia. Sen voi panna pönttöön. Samppoopulloja ja sähköhammasharjanpäitä tulee sen verran harvoin, että vielä jotenkin olen jaksanut raahata ne muutaman metrin päähän, mutta onhan se kieltämättä aikamoinen urakka...

Meillä lajitellaan roskat, vessapaperihylsyt tai samppoopurkit eivät mene samaan roskikseen.

[/quote]

Sanoinko että meillä menee? Vessapaperihylsyt laitan kierrätykseen. Myös minä lajittelen roskat mutta shampoopullot (ei samppoo) menee kyllä ihan vanulappujen ja muiden muovi ym. roskien sekaan. Eipä taida vessasta metalliroskaa tai biojätettä tulla. Ellei vessassa syö (yök) vaikka banaania. Ne kuoret menee bioon. KEITTIÖÖN

[/quote]

Sampoo.

Vierailija
54/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää siitä, millaista vessanroskiksettomien elämä on, ja millaista on heidän kotitalouksissaan vieraileminen. Minusta tässä ei ole nyt tullut käsiteltyä tätä asiaa vielä tarpeeksi.

Vierailija
55/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla vessanroskishullut muita hyviä elämänohjeita jakaa? Voisit perustaa kokonaisen neuvontaketjun.

Vierailija
56/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hiusharjasta putsattuja hiuksia saisi laittaa vessanpönttöön? 

Vierailija
57/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Osaamme viedä roskat keittiössä sijaitsevaan roskikseen. Sinne viedään vanupuikot ja siteet, shampoopullot ja wcraikastimet. Itse kääräisen siteen rullalle ja siihen päälle wcpaperia tai seuraavan siteen kääreen. Ei ole niin hankalaa eikä minun elämäni siitä kiinni.

Vierailija
58/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:55"]

Eikö hiusharjasta putsattuja hiuksia saisi laittaa vessanpönttöön? 

[/quote]

Kuulemma ei, kun voivat jäädä kiinni muuhun pönttöön kaadettuun roinaan ja muodostaa yhdessä muiden karvojen ja hiusten kanssa pitkiä kasvustoja. Laitan kyllä silti itse :D

Vierailija
59/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava keskustelu! Miten joku voikin vetää noin kovat herneet nenään vessanroskiksesta :D No, ehkä se tarkoittaa sitten sitä, että ihmisillä menee loppujen lopuksi tosi hyvin, jos suurin murhe on kaverin vessa ja sen roskis. 

P.S. Mulla ei ole roskista huussissa.

Vierailija
60/169 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kuka on niin idiootti että vuonna 2014 ei voi järjestää vessaan roskista?

Kuukautissiteet, tamponit, hammaslanka, kasvopyyhkeet, vanutupot, vanulaput, vanupuikot, nenäliinat, irtohiukset hiusharjasta ja tyhjät kosmetiikkaputelit on iltapesun jälkeen kiva kaikki käydä viemässä maalaisromanttisen keittiön roskikseen. Sen jälkeen saakin sitten tehdä vielä uuden reissun vessaan pesemään käsiä. Haloo, vähän valoja päälle! Miksi teette elämästä niin vaikeaa.

P.S. Mikäli kyläpaikassa ei ole roskista ja minun tarvitsee vaihtaa tamponi, lähden kotiin. En meinaa kuljetella veristä tamponia käsilaukussani tuntitolkulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän