Ketä äänestät eurovaaleissa?
Mitä puoluetta tai ketä henkilöä aiotte äänestää toukokuun eurovaaleissa?
Kommentit (143)
Klemetti Nälläläjärveä äänestän, RKP Saame.
Vaalikone antoi Eija-Riitta Korholan, jos nyt muistan nimen oikein. Siis tämä Kokoomuksen pitkäaikainen edustaja.
Hannu Takkulaa äänestän. Hän on hoitanut työnsä hyvin.
Vaalikone ehdotti Juho Eerolaa. Ollaan samaa mieltä kaikesta, mitä nyt arvomaailmaltani olen vapaamielisempi. Saatan myös arpoa numeron vasta kopissa.
Äänestän melko varmasti vasemmistoliittoa ja heistä todennäköisesti Li Anderssonia. Ääni saattaa mennä myös jollekulle vihreiden ehdokkaista.
Demarin ja Vihreän väliltä valitsen, erityisesti kun on kyse eurovaaleista missä Euroopan laajuisella ryhmällä ja sen kannatuksella on iso merkitys. Tällä hetkellä olen ajatellut äänestää Vainion Eeroa, mutta tänä vuonna näyttää olevan harvinaisen monta hyvää ehdokasta mistä valita.
Kumpula-Natria tai Sirpa Pietikäistä.
Mä katoin tän just hetki sitten, ihan tippa tuli linssiin, kun lopussa nuorin eurovaaliehdokas Carolina Nystén puhui jotenkin niin kauniisti :') Kokoomusta en normaalisti ole äänestänyt, mutta nyt pakko ensimmäistä kertaa..
http://areena.yle.fi/tv/2247796
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 00:54"]
Mä katoin tän just hetki sitten, ihan tippa tuli linssiin, kun lopussa nuorin eurovaaliehdokas Carolina Nystén puhui jotenkin niin kauniisti :') Kokoomusta en normaalisti ole äänestänyt, mutta nyt pakko ensimmäistä kertaa..
http://areena.yle.fi/tv/2247796
[/quote]
Carolinaa minäkin äänestäisin, sillä hän on kokoomuslainen ja varauksellinen myös homoavioliittoa kohtaan.
Aura Salla, fiksu ja perehtynyt nimenomaan EU-asioihin, ymmärtää miten sisämarkkinat toimivat. Kiinnostunut Suomen edusta eikä vain EU:n intresseistä. Nuori mutta vaikuttaa aidosti innostuneelta politiikasta.
Lisäksi reipas, sanavalmis ja hyvä puhumaan.
mitro repo ainut jota voi äänestää
Oras Tynkkystä ajattelin äänestää.
Koskaan kuullu vaalisalaisuudesta?? Niin että VARMAAN KUULUU SULLE!!!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 01:40"]
mitro repo ainut jota voi äänestää
[/quote]
Tutustuin torilla toissapäivänä, huh heijaa en voi olla kanssasi samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:41"]
Kumpula-Natria tai Sirpa Pietikäistä.
[/quote]
Kahden eri puolueen ehdokkaita, jotka edustavat täysin eri aatesuuntia ja jotka menevät Europarlamentissakin eri ryhmiin ja nimenomaan kilpaileviin sellaisiin. On aina hyvä muistaa, että suomalaisessa vaalitavassa äänestät aina puoluetta. Eli jos vaikka äänestät Pietikäistä, niin saatat edesauttaa vaikkapa stubelon pääsyä EU-parlamenttiin.
Halla-Ahoa ehdottomasti.