Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v 4kk poika ei tee mitään pottaan, miten asiassa voisi edistyä?

Vierailija
29.04.2014 |

Muut lapseni ovat tuossa iässä olleet melko kuivia. Mutta tämä ei suostu potalle millään. Välillä haluaa olla ilman vaippaa, mutta useimmiten haluaa vaipan heti päälle. Varmaan puoli vuotta on aikaa kun viimeksi on potalle itse halunnut mennä, silloin oli asiasta aivan innoissaan pari kertaa, mutta sitten innostus lopahti ja tuntuu että on melkein pottakammo pojalla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain houkuteltua potalle tarroilla > kuudesta lelu. Kun eka kerta onnistui hyvin, ja kehuin maltillisesti, niin halusi uudelleen, ja uudelleen ja vähän yli vuorokauden jäi vaippa pois, kehuin kovin. Yhden lelun sai, ja sit tarrat menetti merkityksen. Poika oli kyllä jo 2 ja 7 kk. oli jo ruvennut pyytämään heti vaipanvaihtoa, eli tuntui ikävältä, joten silloin sain houkuteltua kokeilemaan taas pottaa.

Vierailija
2/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei potalle suostu niin kokeilkaa suoraan pöntölle. Meillä saman ikäinen neiti, eikä suostu potalle istuun ollenkaan mutta pöntölle menee ja sinne tarpeensa tekee, ellei kerkiä lattialle liruttaa :P nimimerkillä tänään viidet kuset lattialta siivonnut :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkiot kelpaa ja niiden avulla menee potalle niin hyvä. Jos ei, niin odota suosiolla - säästät omia hermojasi! Meillä poika oppi kuivaksi vasta lähemmäs 4v:nä ja jälkiviisaana voin sanoa, ettei sitä taitoa voi opettaa vaan lapsi kypsyy aikanaan.

Vierailija
4/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama. Ei mikään auttanut. Ostettiin hieno auto-supistajakin pytylle, mutta sekään ei saanut istuskelemaan siinä. Vaipasta piti sitkeästi kiinni ja YHTIKÄSYHTÄÄN pissaa tai kakkaa en saanut "kalastettua" ennen kuin oli 2v9kk. Mua ihan hävetti, kun iso poika kulki vaipoissa. Lopulta yksinkertaisesti otin vaipan pois, koska pissausvälit oli tosi pitkiä (esim. yövaippa aamulla kuiva) ja vahinkoja tuli 3-4 päivää. Vaipat piilotin, ettei pääse itse pukemaan itselleen vaippaa. Sitten antoi periksi ja suoraan pytylle ilman supistajaa. Ei halunnut edes apua vaan itse kiipesi siihen reunalle keikkumaan. Kun lopulta suostui pytylle, niin sen jälkeen tuli eka vahinko vasta kuukauden päästä ja nyt 4,5-vuotiaaksi on tuon jälkeen tullut ehkä kolme vahinkoa yhteensä. Yövaippa jäi samalla pois.

Eli suosittelisin kokeilemaan, että otat vaan vaipan pois. Onko lapsellasi kuitenkin pidätyskykyä eli vaippa on kuiva tunteja ja tulee kerralla täyteen? Sitten varmaan olisi kypsä.

Vierailija
5/5 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yksinkertaisesti odotat. Jossain vaiheessa se kausi tulee, että innostuu tosissaan pottailusta. Nyt se hetki vain ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi