Otitko sikainfluenssapiikin vs. otatko koronapiikin?
Kommentit (36)
En ottanut sikapiikkiä, koronapiikin ehkä otan kunhan olen ensin synnyttänyt.
Katselin kyllä sikapiikin kohdalla aina välillä kunnan nettisivuilta milloin sitä kenties itse pääsisin hakemaan, jos päättäisin sen ottaa. Sitä päivää ei tullut, vaan homma kuihtui. Odotan että tämän kohdalla käy lopulta samoin, ettei valintaa tarvitse itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kunnes myönnetään että sikapiikin kanssa möhlittiin ja ne sairastuneet lapset olisivat voineet saada terveitä vuosia ilman piikiä, en ota yhtäkään rokotetta.
Entäs ne lapset jotka kuolivat sikainfluenssaan? Suomessakin kuoli ihan perusterveitä lapsia. Googlella löydät lisää.
En ottanut sikäinfluenssarokotetta koska silloin ei ollut riskiryhmää lähipiirissä.
Koronarokotteen aion ottaa kun riskiryhmäläisiäkin on perheessä ja lähisuvussa useampia joka sukupolvessa.
Vierailija kirjoitti:
Otin (sairastuin pahasti), en ota. Samaa ainesosaa sisältää, jolle ilmeisesti olen sitten allerginen.
Mitäköhän tuo "sama ainesosa" mahtaa mielestäsi olla?
En ottanut sikashottia mutta koronan otan kun on valmiiksi "uniapnea" ja kaikki muutkin vaivat niin yks sonnan hailee mitä siitä tulee kunhan pääsee matkustamaan.
”ministeri Haavisto on perustuslain 116 §:n tarkoittamalla tavalla törkeästä huolimattomuudesta olennaisesti rikkonut ministerin tehtävään kuuluvan velvollisuutensa.”
En ja en. Viimeisin rokote vuodelta-95.
Otin (sairastuin pahasti), en ota. Samaa ainesosaa sisältää, jolle ilmeisesti olen sitten allerginen.