Kuinka pukeudutte teatteriin?
Otsikossa kysymys tulikin. Parempaa päälle kuten oopperassa vai arkivaatteet kuten elokuvateatterissa?
Kommentit (6)
Jotain siltä väliltä, lähempänä oopperaa, koska tykkään laittautua ja pukeudun yleensäkin "vähän paremmin".
Normaalisti. Pukeudun myös oopperaan normaalisti. En kyllä laita mitään revittyjäfarkkuja päälle. Siistit farkut voin laittaa.
Riippuu teatterista. Pikkukaupungin kaupunginteatteriin ja muihin pieniin teattereihin olen mennyt siisteissä arkivaatteissa (jotain hienompaa kuin farkut ja valkoinen t-paita, kuitenkin), isompaan teatteriin juhlavampi mekko ja korkkarit.
Käyn niin vähän missään, että ilman muuta laitan parasta päälle, kun menen teatteriin. Ymmärrän silti, että esimerkiksi näyttelijäsukulaiseni käy teatterissa arkivaatteissa, vaikka pääseekin katsomaan näytöksiä tosi harvoin. Hänelle se on vain jotain työhön liittyvää. Minulle se on yleensä treffit tms.
Teatterissa kirjo on kyllä melkoinen, farkuista juhla-asuihin. Ensi-iltoihin yleensä kuuluu pukeutua juhlavasti. Itse teen normi näytökseen samoin kuin suurin osa näyttää tekevän: Siistit arkivaatteet, ei juhlavat, mutta ei kuitenkaan farkut. Suorat housut ja siisti neule tai bleiseri näyttää olevan aika tavallista naisilla, tai hame jos tykkää. ja sinne neuleen tai bleiserin alle mitä vaan siistiä.