Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä olet rekkakuskeista?

Vierailija
29.04.2014 |

Otsikossa olikin kysymys :) haluan vain yleisesti tietää mitä mieltä olette ja tiedättekö meidän työkuvasta mitään?

olen itse 23-vuotias nainen miesten alalla. Ajan siis ihan täysperiä, en pikkuleluilla (kuorma-auto) kjeh

saa kysyä myös jos on jotain kysyttävää!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 21:22"]Arvostan, mutta niistä, jotka tulevat 20 metrin päähän takapuskuristani ja ajavat siinä pitkän matkaa, eivätkä mene ohi, en tykkää. Ajan kuitenkin rajoitusten mukaan, joten syytä painostaa ei ole. Toki ajaa moni pikkuautoilija samalla tavalla, mutta kun rekka tulee, se on pelottavaa. 

[/quote]

koska henkilöautojen nop.mit valehtelevat useasti 10km/h ja useasti pikkuaton piti päästä edelleni ja ajaa kuitenkin hitaampaa kuin minä. Pääasiassa 85/86km/h on nopeuteni. Enkä pääse ohitse nuin vaan. 60 000 tonnista (nyk. Raskaampiakin) ei nuin vain kiihdytetä ja lain määräämät rajoittimet tössää 92 km/h. En siis pääse edelle. Antakaa tilaa jos rekka on puskurissa kiinni. Meillä monilla on oikeasti kiire. Ei me sitä ilkeyttämme tehdä. Se on vain merkki osoittaa että pitäisi joutaa :/ tiedän että se on pelottavaa, mutta faktaa. Ainahan löytyy kusipäitä, mutta tällä selitän 95% ammattikuljettajien toiminnasta. -ap

Vierailija
22/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 21:22"]Arvostan, mutta niistä, jotka tulevat 20 metrin päähän takapuskuristani ja ajavat siinä pitkän matkaa, eivätkä mene ohi, en tykkää. Ajan kuitenkin rajoitusten mukaan, joten syytä painostaa ei ole. Toki ajaa moni pikkuautoilija samalla tavalla, mutta kun rekka tulee, se on pelottavaa. 

[/quote]

koska henkilöautojen nop.mit valehtelevat useasti 10km/h ja useasti pikkuaton piti päästä edelleni ja ajaa kuitenkin hitaampaa kuin minä. Pääasiassa 85/86km/h on nopeuteni. Enkä pääse ohitse nuin vaan. 60 000 tonnista (nyk. Raskaampiakin) ei nuin vain kiihdytetä ja lain määräämät rajoittimet tössää 92 km/h. En siis pääse edelle. Antakaa tilaa jos rekka on puskurissa kiinni. Meillä monilla on oikeasti kiire. Ei me sitä ilkeyttämme tehdä. Se on vain merkki osoittaa että pitäisi joutaa :/ tiedän että se on pelottavaa, mutta faktaa. Ainahan löytyy kusipäitä, mutta tällä selitän 95% ammattikuljettajien toiminnasta. -ap

[/quote]

Minulla on yleensä vakionopeuden säätimessä 89-90/107-108 maantienopeusrajoitusten mukaan, joten pitäisi sen riittää. En minä pitkällä matkalla jaksa koko ajan pysähdellä ja ajan paljon rauhallisia teitä, missä pääsee kyllä ohi. Hidastamalla olen saanut useat (myös muut kuin rekat) vain lähemmäksi. Jos nostan pykälän, silti pysyvät samalla etäisyydellä. Nuo tiet mitä ajan eivät ole kovin hyväkuntoisia ja harvalla rekalla saisi edes satasta ajaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuskeilla on joku ihme tarve päteä jatkuvasti. En tiedä johtuuko se huonosta itsetunnosta vai mistä lie. Iso auto kompensoi usealla näköjään pientä itsetuntoa. Osa on ihan normaalia porukkaa, jolle työ on vaan työtä, mutta sitten tulevat nämä maanteiden "ritarit", joiden mielestä iso auto peittoaa pienet ja säännöt muutetaan sen mukaan.

Vierailija
24/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,mulla ei siis nopeudet vaihtele kilometriä/h enempää muuten kuin jonossa, koska täytyy mennä jonon mukaan. Jonossa et pääse ohi, oska yleensä ruuhka-aikaan on ruuhak molempiin suuntiin, joten pidä turvaväli. Jos ei ole ruuhkaa, käytän vakkaria ja nopeuteni heittelee vain 1 km/h, kun moottorijarrutus ei pysy alamäessä mukaan tai mäkeen mennessä vauhti vähän väliaikaisesti hidastuu. 

Vierailija
25/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä omistaa kuljetusyrityksen ja olen joskus ollut mukana viikon (työt on aina vähintään 5pv putkeen) ja se viikko todellakin avasi silmät et miten rankkaa se on. Työpäivä on n. 06-23 johon sisältyy tauot. aina kun näen rekan katson sitä jotenkin ihailevasti. Ja jos esim vauhtia on 80km/h ja takana on rekka ja joudun kääntymään niin pistän vilkun tosi ajoissa että rekkakuski varmasti huomaa ja kerkeää rueta jarruttelemaan hiljakseen.. Tai jäädä kauemmaksi että kerkeän kääntyä et rekkakuskin ei tarvitse pysähtyä. Se kiihtyminen kun vie aikaa. Tai jos risteys on ruuhkainen annan rekan mennä ensin vaikka olisi minun vuoro koska rekalla menee aikaa kääntymiseen. Ja niin kuin ap sanoi rekkakuskeilla on lähes aina kiire.

Vierailija
26/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua kaikille rekka kuskeille! Se on ammatti jossa vahvat ja kovahermoiset pärjää! Niin ja olen nainen joka ei rekkaan oo koskenutkaan,mutta arvoa annan,joka sitä työtä tekee!! Sielä maailmas ei haihattelijat ja puukenkä poijat kauan pärjää.isäni teki elämän työnsä tien päällä..rest in peace!

Vierailija
27/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä vakionopeuden säätimessä 89-90/107-108 maantienopeusrajoitusten mukaan, joten pitäisi sen riittää. En minä pitkällä matkalla jaksa koko ajan pysähdellä ja ajan paljon rauhallisia teitä, missä pääsee kyllä ohi. Hidastamalla olen saanut useat (myös muut kuin rekat) vain lähemmäksi. Jos nostan pykälän, silti pysyvät samalla etäisyydellä. Nuo tiet mitä ajan eivät ole kovin hyväkuntoisia ja harvalla rekalla saisi edes satasta ajaa. 

[/quote]

satasta emme pääse, ellei joku ole onnostunut kiertämään rajoitinta. Monet eivät ymmärrä kuinka pitkän matkan rekka vaatii ohittaakseen. Se ei piisaa, että saan keulan edelle. Takana tulee edelleen 25m rautaa ja se pitäisi saada mahd. Kauas sinun keulastasi. Huono tie takaa sen, että en tohdi ohittaa ja jos hidastatte, luulemme (minä ainakin) että käännytte pian, tai siellä on jotain muuta tulossa. Osa tekee tätä myös vittuillakseen, siis kaasu-jarrutus humppaamista.

ei, en tarvitse rekkaa peniksen jatkeeksi, koska minulla ei sellaista ole. Sääntöjä muutamme sen mukaan mitä tilanne vaatii. Minä tarvitsen tilaa kääntyä, joten ei tarvitse ängetä risteykseen jos näette että käännyn sinne. Tarvitsen myös aikaa kiihdytykseen, risteyksessä ylitys talviaikaan vie yli 20 sekuntia ennen kuin saan koko autoni omalle kaistalle. Takuulla tulen rampilta niin nopeasti tielle ja käytän vilkkua varoittaakseni, koska kiihdytyskaista loppuu kesken ja vauhtini ei välttämättä ole tarpeeksi nopea ko. Maantielle. Teille se saattaa olla työmatka kotiin, minulle se saattaa olla 8 ajotunti sille päivää, ja 6 pv siltä viikolta ratissa. Kyllä minä haluan myös kotiin saunaan, nukkumaan ja mieheni kainaloon jos samalta työltä sattuisimme yhtä aikaa kotiin. Että sen takia myös kiire, ei sen takia että juuri sinä olisit jotenkin muka syyllinen johonkin. Meiltä vaaditaan joka päivä jotain, pitää olla tiettyyn aikaan jossain, ruoka pitää olla kaupoissa, laivat lähtee tiettyyn aikaan tms. Ei se ole vain se moottoritien pätkä kuten monilla. Se voi olla rovaniemeltä helsinkiin tietyssä ajassa, muuten saat lokaa niskaan. Joten edelleen. Ei me olla kusipäitä tai egoilijoita, ei ainakaan kaikki.

ap

Vierailija
28/33 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana tämä on kans yks vitu keskustelu! Te ketkä "teiden ritareita" mollaatte niin vittu enne ku avaatte suunne miettikää kuka ne ruoat tua sinne kauppaa ja muutkin tavarat mitä elämässänne tarvitsette! Kaikki ne teidän kaupasta tarvitsemat tavarat me sinne kuljetetaa!!!

Vierailija
29/33 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuskit on pillun perään. Omakohtaista kokemusta on. Pettävät puolisoitaan ja naisia on joka sormelle.

Vierailija
30/33 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:01"]Saatana tämä on kans yks vitu keskustelu! Te ketkä "teiden ritareita" mollaatte niin vittu enne ku avaatte suunne miettikää kuka ne ruoat tua sinne kauppaa ja muutkin tavarat mitä elämässänne tarvitsette! Kaikki ne teidän kaupasta tarvitsemat tavarat me sinne kuljetetaa!!!

[/quote]

Aha :D

Vierailija
31/33 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:06"]Rekkakuskit on pillun perään. Omakohtaista kokemusta on. Pettävät puolisoitaan ja naisia on joka sormelle.

[/quote] pakko kompata. itselläni myös vain tällaisista rekkamiehistä kokemuksia. vaimot odottavat tietämättöminä kotona, kun mies ajelee muiden naisten kanssa ja panee niitä hytissä taukopaikoilla.

Vierailija
32/33 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 22:01"]Saatana tämä on kans yks vitu keskustelu! Te ketkä "teiden ritareita" mollaatte niin vittu enne ku avaatte suunne miettikää kuka ne ruoat tua sinne kauppaa ja muutkin tavarat mitä elämässänne tarvitsette! Kaikki ne teidän kaupasta tarvitsemat tavarat me sinne kuljetetaa!!!

[/quote]

Tässäpä se kuskien älykkyys kiteytyy..

Ajetaan rekkaa kun pää ei riitä muuhun. Vähän sama kuin siivooja. En ottaisi puolisoksi. Maha vaan kasvaa kun Shellillä vedetään höyrymakkaraa ja viiskymppisenä onkin sepelvaltimotaudit ym ..

Vierailija
33/33 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että jotkut pettää puolisoaan, mutta onko sen pakko leimata koko ammattikunta? Kyllä mä tiedän kotiäidin kenellä on muksut kotona ja jos mies on enemmän ku puolpäivää töissä ni sakset on heti seljällää toisen äijän alla! Ni täytyykö tästäkin päätellä että kaikki kotiäidit on horoja? Kysynpä vaa? T: 25 vee rekkamies 6vuotta koti ja ulkomaita kierrelyt :)