Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä olet rekkakuskeista?

Vierailija
29.04.2014 |

Otsikossa olikin kysymys :) haluan vain yleisesti tietää mitä mieltä olette ja tiedättekö meidän työkuvasta mitään?

olen itse 23-vuotias nainen miesten alalla. Ajan siis ihan täysperiä, en pikkuleluilla (kuorma-auto) kjeh

saa kysyä myös jos on jotain kysyttävää!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonku tuo työ on tehtävä. Minä arvostan kovastikin. Suomi kun toimii näillä kumipyörillä. Ja puhut ap asiaa, ainakin samaa painotat mitä veljeni meille. Hänkin haluaisi olla perheensä kanssa, mutta rahaa on tienattava ja kun työstänsä tykkää niin mikäs siinä. Turha monien on haukkua näitä kuljettajia, ei kaikki konttoristitkaan ole ääliöitä kuten monesti puhutaan. Turvallisia ajoja ap sinulle!

Vierailija
2/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuvat muuttuvat ja nykyisin niitä autoja ajavat rekkalesbot.

Heitä ei tarvitse sen enempää kuvailla, vaan jokainen tietää miten he eroavat tavallisista sellaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:14"]

Työnkuvat muuttuvat ja nykyisin niitä autoja ajavat rekkalesbot.

Heitä ei tarvitse sen enempää kuvailla, vaan jokainen tietää miten he eroavat tavallisista sellaisilta.

[/quote]

Rekkalesbot? Joo löytyy niitäkin, mutta löytyy niitä lesboja sieltä kaupankassalta,työvoimatoimistosta, sihteereistä jne.

Työnkuva ei ole edes juuri muuttunut, ainoastaan sillä, että autot ovat parempia ja kaikkea ei tarvitse tehdä käsin.(enemmän koneita) Mutta edelleen siellä ratin takana ollaan kuskeja, paikasta a paikkaan b pitäisi mennä, poliisit valvoo joka pikkiriikkistä risausta mitä teemme (tarkemmin kuin ennen, paljonkin) Ei tällä alalla katsota oletko mies vai nainen, sama homma pitää pystyä 60 kg akkana tekemään kuin 150 kg miehenä. Sitten kun se 8-16 työtä tekevä, joka pääsee kotiin tiettyyn aikaan päivästä, kun minä en tiedä milloin tulen kotiin,  voi tulla sanomaan kuinka rankkaa oma työ on, niin minä perun sanani.

ap

Vierailija
4/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 17:52"]

Kun ei pää riitä muuhunkaan ammattiin. Miehet myös pääsee akkojaan karkuun ja pettämään, noilla reissuillaan.

[/quote]

Pelle.

Vierailija
5/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja elämänkoululaisia.

Tiedän ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ajanut kolaria?

Vierailija
7/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT

Vierailija
8/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa entisen rekkakuskin (nykyisin koodari) kanssa, joten tiedän että pitkää päivää painavat. Itse en pystyisi samaan.

Vierailija
9/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, täällä toinen naisrekkakuski, tosin itse ajan neidisti puolikasta. Olen 22v.

Vierailija
10/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pää riitä muuhunkaan ammattiin. Miehet myös pääsee akkojaan karkuun ja pettämään, noilla reissuillaan.

Vierailija
11/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Moni tekee sitä työtä, koska tykkää ajaa ja koska siitä saa palkkaa. Mutta työajat on usein aika hanurista ja voi olla, että omaa elämää ei juurikaan ehdi elää. Pikkubonuksena päälle ne rekaan eteen tahtovaiset elämäänsä kyllästyneet.

Enpä usko, että kenestä tahansa olisi rekkakuskiksi. Ei ainakaan minusta olisi.

Vierailija
12/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy töissä ihan kivan näköinen tyttö ,oisko joku 20v? Ajelee vaihtolava, hiab autoa.

Mun mielestä hieman erikoinen uravalinta

Vierailija
13/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

en ole ajanut koskaan kolaria, onneksi. Joka päivä pelkään että joku ajaa keulaan tai sattuu jotain muuta. Monet henkilöautoilijat aiheuttaa vaaratilanteita ihan vain kun eivät tiedä/välitä miten iso autoni on ja paljonko se painaa. Se ei myöskään pysähdy todellakaan heti. Että varokaa oikeasti kun tulette eteen. Meistä pääsee ohi vaikka taakse joutuisittekin. Ja käyttäkää vilkkua, vaikka ihan pienissäkin tilanteissa. Tämä ei ole saarna, vaan näen niin paljon tien päällä kaikkea ja haluan vauvani ja itseni selviävän työpäivästä ilman mitään onnettomuuksia.

rakastan ammattiani, olen parempi siinä kuin moni mies ja rakastan ajaa. En petä miestäni vaikka reissussa olenkin ja minä satun tienaamaan maanteiltä palkkani. Olen lukion käynyt, päätä olis riittänyt mutta veri vetää tielle. En ole tyhmä elämänkoululainen, kiitos vain ;)

Vierailija
14/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on rekkakuski. Ei ole tyhmä eikä juntti. Omaa myös muita ammatteja ja taitoja ;)

Arvostan työtänsä - rankkaa ja vastuullista olla öiseen aikaan liikkeellä painavan rekan ja esim. myrkkykuorman kanssa.

Vierailija
15/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan! Ihmisten pitäisi tietää kuinka paljon he tekevät töitä ja kuinka raskasta se on. En itse uskaltaisi niin isoa autoa ajaa! Nostan ap sinulle hattua kun sitä työtä jaksat!

t. Rekkakuskin vaimo

Vierailija
16/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on hyvät pastillit.

Vierailija
17/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on rekkakuski, yrittäjä. En tiedä ketään kuka tekisi niin paljon töitä! Minusta ei olisi siihen.

Vierailija
18/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, mutta niistä, jotka tulevat 20 metrin päähän takapuskuristani ja ajavat siinä pitkän matkaa, eivätkä mene ohi, en tykkää. Ajan kuitenkin rajoitusten mukaan, joten syytä painostaa ei ole. Toki ajaa moni pikkuautoilija samalla tavalla, mutta kun rekka tulee, se on pelottavaa. 

Vierailija
19/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, mutta niistä, jotka tulevat 20 metrin päähän takapuskuristani ja ajavat siinä pitkän matkaa, eivätkä mene ohi, en tykkää. Ajan kuitenkin rajoitusten mukaan, joten syytä painostaa ei ole. Toki ajaa moni pikkuautoilija samalla tavalla, mutta kun rekka tulee, se on pelottavaa. 

Vierailija
20/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa hommaahan se on. Omassa lähipiirissä eräs ajaa työkseen "vain" jakeluautoa, työvuorot kestävät pahimmillaan 16-17 tuntisia. Ei siinä paljon muuta ehdi sitten tekemäänkään kuin käymään töissä ja nukkumaan.

Sitten on tietysti vielä erikseen nämä ulkomaan retkiä tekevät kuskit, ei varmasti ihan helppo homma olla perheestä erossa pitkiäkin aikoja.