FYI - vittuilua vai asiallisuutta?
Pari ihmistä töissä lähettelee viestejä, joissa ei lue muuta kuin palkkikirjaimin FYI.
Alla on sitten esim. jokin eteenpäin laitettu liiteviesti tms.
Suutun joka kerta kun saan sellaisen viestin. En itse edes uskalla käyttää sitä (etenkään palkkikirjaimilla kirjoitettuna) syystä että vaikka mitä sanotaan niin fyi on yhtä aikaa fuck you idiot ja for your information ja vaikka sitä miten selitellään, niin välillä sitä käytetään nimenomaan piiloaggressiivisesti muistuttamaan myös tuosta vähemmän mairittelevasta merkityksestä. En uskalla ottaa riskiä, että joku tulkitsee oman viestini jonain ihme vihamielisyytenä. Jotkut kuitenkin sen riskin ottavat.
Tänään tuijotin pitkästä aikaa tuota viestiä yhden miehen lähettämässä e-mailissa. Laitoin hänelle viestin, että minun kanssani ei kande käyttää sitä, koska halusi se tai ei, fyi tarkoittaa myös fuck you idiot ja siitä tulee vähän weird olo kun kelaa, että onko sen tällä kertaa tarkoituskin tarkoittaa.
Onko muita, jotka eivät voi välttyä siltä fiilikseltä, että FYI-viestin saadessaan saa jonkin inhottavan näpäytyksen näpeilleen?
Kommentit (14)
Mulle tulee vaistomaisesti se fuck you mieleen. En tajua ihmisiä, jotka tuota tekevät. "Tiedoksi" kirjoittaa melkein yhtä nopeasti kuin fyi.
Voi luoja! Joo tai taitaa olla kohde ihan oikea, oli merkitys mikä vaan..m
Vakkariidiootit täällä vastaamassa :D
Se EI ole kaikesta loukkantumista että kysyy YKSITTÄISTÄ asiaa.
Keskimääräistä matalammalla älykkyystasolla varustetut ja näin muodoin säälittävät naiset, jotka ovat olemassa vain rumien miestensä tyhjennysasitoina ja kodinkoneina tietysti helposti ajattelevat että, kaikki oman alkoholistimiehen oksennuksen pesemistä ja sen nyrkin jäljilta naamasta veren pyyhkimistä vähäisempi on liian pieni ongelma...
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:35"]
Häh? Ota ne lääkkeet!
[/quote]
:D Ota itse. Tähän aikaanhan täällä ei häärää kuin työttömät, mentaalisyistä sairaseläkkeellä olijat. Kunnon ihmiset ovat matkalla töistä kaupan kautta kotiin.
Voi ei.... Ei näin. Sun ajatusmaailmassa on jotain vikaa nyt.
Meillä töissä käytetään päivittäin FYI, koska se nimenomaan tarkoittaa For Your Information, EI Fuck You Idiot.
Vai pitäisikö asiakkaan loukkaantua, kun laitan hänelle jonkun infon ja lähetän sen eteenpäin sanoilla FYI? Vai pitäisikö itse kilahtaa, kun lentoyhtiön edustaja laittaa tuollaista viestiä?
Voi hyvää päivää taas.
Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. En pidä palaakaan mistään pölkkykirjaimilla tuutatusta FYI:stä otsikossa. Ja ei mitään muuta siinä selvennyksenä.
Onnittelut että laitoit takaisin lähettäjälle viestiä, että mitäpä jos jättäisit tuon nokkelan huudahduksen laittamatta.
Voi käyttää a) suomea tai b) jotain selvempää otsikkoa.
Kiitos ja anteeksi, mutta näin on.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:51"]Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. En pidä palaakaan mistään pölkkykirjaimilla tuutatusta FYI:stä otsikossa. Ja ei mitään muuta siinä selvennyksenä.
Onnittelut että laitoit takaisin lähettäjälle viestiä, että mitäpä jos jättäisit tuon nokkelan huudahduksen laittamatta.
[/quote]
Et sitten varmaan käytä MITÄÄN muitakaan lyhenteitä ja jos joku niitä käyttää, herne nenässäsi alkaa kasvattaa paljoa?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:51"]Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. En pidä palaakaan mistään pölkkykirjaimilla tuutatusta FYI:stä otsikossa. Ja ei mitään muuta siinä selvennyksenä.
[/quote]
Et sitten varmaan käytä MITÄÄN muitakaan lyhenteitä ja jos joku niitä käyttää, herne nenässäsi alkaa kasvattaa paljoa?
En ole kyllä koskaan ajatellut asiaa noin..saahan sitä vaikka minkä vittuiluksi muutettua jos on oikein huono itsetunto.
Jos joku kirjoittaa viestiin lol, kuvitteletko että hän saattaa tarkoittaa esim. lots of love ja yrittää iskeä sinua?
Hahahaha! Sitä paitsi, fuck you on FU, ei FY.
lollotiloo...