Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jään työttömäksi koska työsopimustani ei uusittu ajoissa..

Vierailija
10.12.2020 |

Määräaikainen sopimus, jatkoa oli tiedossa ja siitä keskusteltu. Paitsi ettei ollutkaan! Firmaan tuli rekrytointikielto firman toisen toimialan yt-neuvotteluiden takia. Ja minun sopimustani ei sitten voida uusia.

Meneekö tämä ihan oikein? Korostuu taas nämä määräaikaisen työntekijän oikeudet..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää kusinen tilanne koska seuraava vaihtoehto mulle olisi ollut vuokratyöntekijäksi meneminen. Mutta eihän sitä kautta sitten tule myöskään vuoroja.

Ei auta, työnhakuun vissiin ryhdyttävä.

Vierailija
22/22 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerran firman pomo lupasi määräaikaisen sopimuksen jälkeen jatkoa. Eipä sitten jatkettu. Otin liittoon yhteyttä ja liiton lakimies otti asian hoitaakseen. Tulos: sain 4 kk palkan verran korvausta sillä perusteella, että oli suullisesti luvattu.

Jos pomo olisi kieltänyt jatkoa luvanneensa et olisi saanut latin latia. Mutta sinun kokemuksesi ei vastaa ap:n tilannetta, kai ymmärrät sen.

Valitettavasti se menee juuri näin. Jos tulee yt:t, määräaikaisten sopimuksia ei uusita ja mahdollisten alihankkijoiden kautta tulleet työntekijät "irtisanotaan".  Sanotaan irti sopimus, jolla on ostettu palvelu yritykseltä X. Mitä näille henkilöille tapahtuu omassa yrityksessään ei ole Palvelun ostaneen yrityksen murhe. Omassa työpaikassa on paljon konsultteja projekteissa yms. Aina yt-kierroksen alkaessa ulkopuoliset työntekijät katoavat firman tiloista ja pitävät kaiken kaikkiaan matalaa profiilia muutenkin. Osa jatkaa projekteissa, osa irrotetaan odottelemaan yt-kierroksen päättymistä. Kun irtisanottavat on sanottu irti, vuokratyövoima palaa firman tiloihin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Pikkasen oikeustajua rassaa, mutta laillisuuden puitteissa mennään. Ihmettelijöille, aina voi perustella miksi a) käytetään ulkopuolisia tekijöitä ja b) miksi irtisanottavilla ei ole haluttua osaamista.

Kai ymmärrät sen, että kerroin vain miten minulle kävi? Väitinkö, että tilanteeni oli sama kuin ap:lla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla