Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on sotkuinen koti?

Vierailija
29.04.2014 |

Miten pystytte olemaan eikö se häiritse teitä?miten kun vieraita tulee ja katselevat?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse se, että on sotkua, mutta se, että on likaista niin häiritsee! Tosin, ikkunoiden likaisuus esimerkiksi ei häiritse..

Ja vieraat tietävät tulleensa toisen ihmisen kotiin, jossa näkyy se, että meillä on neljä lasta.

Vierailija
22/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä siivotaan ainakin 1 krt/viikko perusteellisemmin. Mutta ikkunoita ei pestä sentään kuin pari kertaa vuodessa. Nekin likaantuu melkein heti pesun jlkeen tahmatassuista. Kyllä se ärsyttää ja tykkäisin siististä kodista aina mutta voimavarani ei riitä siihen yksin. Lapsille kaverit tärkeämpiä kuin siivoaminen ja ei jaksa yksin olla se natsi talossa. Miestä ei kiinnosta vaan jättää tavarat sikin sokin. Jos jotain siistin täällä niin seuraavana päivänä viimeistään on kaaos. Ei vaan jaksa. Käyn töissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 14:54"]Minua ei häiritse se, että on sotkua, mutta se, että on likaista niin häiritsee! Tosin, ikkunoiden likaisuus esimerkiksi ei häiritse..

Ja vieraat tietävät tulleensa toisen ihmisen kotiin, jossa näkyy se, että meillä on neljä lasta.

[/quote]

Ja tarkoitin siis, että sotku -->epäjärjestys, lelut lattialla yms. Ei häiritse. Lika--> pöly, kura, yms.. Häiritsee

Vierailija
24/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 14:54"]

En nyt tiedä, KUINKA sotkuista kotia tässä tarkoitetaan, mutta kyllä meillä 3 lapsen, 2 koiran ja vuorotyötä tekevän äidin sekä töissäkäyvän, mutta kotitöistä lusmuavan äijän taloudessa sotkua ainakin riittää. Itse olen todennut, että oma aika ja voimavarat eivät riitä siihen, että olisi aina siistiä. Yleensä kun siivoaa, niin muutaman tunnin päästä on jo tavaroita pitkin lattioita, parit maitolasit ynnä muut kaatuneet ja joku etsinyt kaapista jotain tiettyä tavaraa romahduttaen koko kaapin sisällön pitkin ja poikin. Lapset kyllä osallistuvat siivoamiseen omilta osiltaan, mutta ovat vielä sen verran pieniä, että kovin ihmeitä ei voi vaatia. Yksi suuri ongelma on se, että säilytystilaa on yksinkertaisesti liian vähän, tavaroita ei pysty siivoamaan mihinkään "piiloon" ja ne vähäiset kaapit ovat juuri tuollaisia "ansoja", että jos äkkinäinen menee nykäisemään sieltä jotain, niin kaikki tulee kerralla.

Kyllähän tämä v*tuttaa, mutta ei voi muuta kuin odotella lasten kasvamista... Ennen vieraiden tuloa teen sellaisen perussiivouksen, että ei ole ihan pommin jäljiltä. Mutta varmasti keskimääräistä sotkuisempaa on aina.

[/quote]

Minimalismiin pyrkiminen voisi olla ratkaisu? :) Tarvitseeko niitä kaikkia kaappeihin kätkettyjä tavaroita?

Vierailija
25/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse yhtään.

Mutta tiedän, että muita häiritsisi olla meidän sotkuissamme, siksi siivoan ennen vieraita.

Vierailija
26/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin todella sotkuista missä monen päivän tiskit ja likaista?eikö niitä ihmisiä haittaa?

Vierailija
27/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 14:54"]

Itse olen todennut, että oma aika ja voimavarat eivät riitä siihen, että olisi aina siistiä.

[/quote]

Porsia on kuitenkin pitänyt vaikka sitten yli omien voimavarojen.

Vierailija
28/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa ei. Pystyn aivan hyvin astumaan ovesta ulos roskapussin yli ja kaivelemaan pyykkikorista vähänkäytettyjä vaatteita päälle. Ei vaan haittaa, miksi pitäis? Eikö jokainen ihminen saa itse päättää siivoustasonsa?

Vierailija
29/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä haittaa ja vituttaa. Mutta ei niin paljoa, että saisin välttämättä tehtyä asialle mitään. Usein ei haittaa, elelen tyytyväisenä. Mutta pointti kaikessa on ehkä se, että asun yksin. Kaikki sotkut ovat omiani, muiden sotkut ärsyttäisivät varmasti. Nyt vaikka pöytäni näyttävät kaoottisilta, niin itse kuitenkin muistan, että ainiin se juttu taitaa olla siellä sen laukun ja toisen jutun alla :D

Vierailija
30/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän lapsettomassa taloudessa ja joskus myönnän että asunto on hirveän epäsiisti. Motivaatiota siivoamiseen saa hakemalla hakea, onneksi tänä vuonna kevätsiivouksen sain aikaan ja pakko kyllä myöntää että puhdas koti on ilo. Elämäntilanteeni on hieman erikoinen ja muuttunut sellaiseksi muutaman kuukauden aikana, on vaikea asettua uuteen rutiiniin siivouksen kanssa.

Itseäni ei haittaa likaisuus tai epäsiisteys niin paljon kuin puolisoani, siitä aina ennen syntyi riitoja, mutta nykyään olemme löytäneet yhteisen sävelen. Olen alkanut kehittymään siistimmäksi persoonaksi ja muistelen kauhulla sitä aikaa kun välttelin siivousta kuin ruttoa.

Siivoaminen on rutiini, siihen pitää opetella. Itse koulutan itseäni siistimmäksi, mutta aikaa se vie.

Vierailija
31/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:07"]Ei haittaa ei. Pystyn aivan hyvin astumaan ovesta ulos roskapussin yli ja kaivelemaan pyykkikorista vähänkäytettyjä vaatteita päälle. Ei vaan haittaa, miksi pitäis? Eikö jokainen ihminen saa itse päättää siivoustasonsa?

[/quote]

Elämässä niin paljon muutakin ihanaa tehtävää!! :) Seksi maistuu vaikka makkarin lattialla lojuisikin eilisin jumppahousut ;)

Vierailija
32/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kodikasta :) Olin ennen todella pedantti siivooja, mutta en jaksa enää nalkuttaa kun lasten siivouskäsite on erilainen kuin minun. Laskin vaatimustasoa ja viihdytään paremmin. Kerran viikossa siivotaan. Koti on minimalistinen eikä rojua ole. Kehtaan kutsua ihmisiä kylään aina :) Huomattavasti sotkuisenpaa ja likaisempaa on monella sinkkuystävälläni. Jos nyt vertailla haluisin.

Vierailija
33/33 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, mutta minua ahdistaa jo pelkkä ajatuskin hyvin siististä ja hygieenisestä asunnosta.

Tähän elettyyn ikään en muista nähneeni kovinkaan monta kertaa sellaista asuntoa, jossa olisi tehnyt mieli ryhtyä heti siivoamaan. En suinkaan jäänyt kauhistelemaan vaan tein asialle jotain.  Pari kertaa olen peräti tiskannut ja vähän siivonnutkin sellaisessa ja omassa kodissani pätee sama periaate: siivotkoon se vieras itse, jota häiritsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä