Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lääkärissä kertoa rehellisesti kuinka paljon alkoholia juo?

Vierailija
10.12.2020 |

Vai käykö siinä silloin vaan niin, että leimautuu loppuelämän juopoksi eikä saa mitään apua mihinkään vaivaan ja pelkästään neuvon "korkki kiinni"

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut rehellinen, että kyllä muutama (1 - 5) ravintola-annosta menee kerralla kuukauteen tai pariin kuukauteen. Ilmeisesti on uskottu. Ilmeisesti lääkärit ovat ajatelleet että kulutukseni on niin lähellä nollaa, etteivät ole vaivautuneet briiffaamaan mistään lääkkeideni yhteisvaikutuksista alkoholin kanssa. Sit on hankala kiskoa apteekkihenkilökunnasta taas just tämän lääkeaineen vaarallisuutta, että kuoleeko siihen saunasiireriin nyt vai ei (aika harvan lääkkeen kanssa onneksi suorastaan heti kuolee). Apteekissa suhtautuvat aina niin, että kuka tahansa, joka asiaa kysyy, on varmaan alkkis, koska muutenhan se lopettais oletuksena kaiken juomisen. Sitten sitä tietoa saa kaivaa koirien ja kissojen kanssa. 😂

Vaikka juonkin vähän, tykkään pitää auki sen mahdollisuuden, että joku kaveri pyytää joskus jakamaan viinipullon. Koska se on mukavaa.

Vierailija
82/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin olla suht rehellinen. Paasatkoon jos paasaa.

Mitä hyötyä valehtelusta on, vai etkö itse halua tunnustaa todellisuutta? Todellisuus näkyy viimeistään maksa-arvoista jos on jotain huolestuttavavaa. Tämä 5 annosta viikossa (pullo viiniä) on ihan huuhaa arvo paitsi joillekin melkein absoluuteille. Itse juon varmasti 2-3x tuon suosituksen viikossa ja ei näy maksa-arvoissa mitenkaan enkä häpeä asiaa. Juominen keskittyy viikonloppuun, arkena ei tissutella.

Ihmisiä on ne lääkäritkin ja kyllä se alkoholi heillekin maistuu.

Runsas juominen ei välttämättä näy verikokeissa. Mä olen juonut  nyt yli vuoden joka toinen, kolmas päivä, eikä verikokeissa näkynyt mitään. T: N 38

Ei se kuinka usein juo, vaan se alkoholin määrä mitä kokonaisuudessaan ottaa. Mahdollisesti myös maksan koko saattaa vaikuttaa asiaan. Jos mietit Etelä-Eurooppalaista meininkiä niin siellä juodaan viiniä päivittäin ruuan ja seurustelun merkeissä. En kyllä tiedä millaiset maksa-arvot heillä on, mutta vanhaksi tuppaavat elämään. 

Jos ihminen on vuoden ollut joka toinen, kolmas päivä humalassa, eikä se missään näy, niin määräthän ovat mielestäsi sitten ihan hyvät määrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä valehtelusta on, vai etkö itse halua tunnustaa todellisuutta? Todellisuus näkyy viimeistään maksa-arvoista jos on jotain huolestuttavavaa. Tämä 5 annosta viikossa (pullo viiniä) on ihan huuhaa arvo paitsi joillekin melkein absoluuteille. Itse juon varmasti 2-3x tuon suosituksen viikossa ja ei näy maksa-arvoissa mitenkaan enkä häpeä asiaa. Juominen keskittyy viikonloppuun, arkena ei tissutella.

Runsas juominen ei välttämättä näy verikokeissa. Mä olen juonut  nyt yli vuoden joka toinen, kolmas päivä, eikä verikokeissa näkynyt mitään. T: N 38

Ei se kuinka usein juo, vaan se alkoholin määrä mitä kokonaisuudessaan ottaa. Mahdollisesti myös maksan koko saattaa vaikuttaa asiaan. Jos mietit Etelä-Eurooppalaista meininkiä niin siellä juodaan viiniä päivittäin ruuan ja seurustelun merkeissä. En kyllä tiedä millaiset maksa-arvot heillä on, mutta vanhaksi tuppaavat elämään. 

Maksa-arvojen kohoamiseen vaikuttaa monet tekijät niin perimässä kuin ravinnossa tms. Etelä-Eurooppalaisella viinin juojalla voi ruokavalio olla hyvä, suomalaisella alkoholistilla ei, aika usein sitä ruokavaliota alkoholistilla ei ole.

Vierailija
84/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin rehelliseti etten käytä alkoholia sairauteni takia. Kirjoitti Kantaan etten ilmeisesti käytä liikaa alkoholia, ihan kuin olisi epäillyt sanomisiani.

Vierailija
85/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin harhaan johtaminen aiheuttaa vääriä diagnooseja. Outoa kysellä totuuden puhumisesta. Aina pitää puhua totta .

Vierailija
86/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on vuoden ollut joka toinen, kolmas päivä humalassa, eikä se missään näy, niin määräthän ovat mielestäsi sitten ihan hyvät määrät.

No mun mielestä alkoholia menee liian usein, mutta tämä on vain mun mielipide. Elämässä pitäisi olla muutakin. Jos tuo juominen ei näy mitenkään fyysisessä terveydessä niin silloin keho on sinut asian kanssa, henkisestä puolesta ei sitten voi sanoa mitään.

Vierailija
87/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kyllä suurinta osaa tähän vastanneista hetkeäkään. Itse juon mielestäni aika paljon (kuitenkaan ei ne viikottaiset riskirajat yleensä täyty) ja aina olen vastannut rehellisesti. Mitään ongelmaa ei ole koskaan lääkärin mielestä ollut.

Vierailija
88/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksessä meille on kyllä opetettu että potilaan antama lukema kerrotaan kahdella miesten kohdalla ja kolmella naisten kohdalla. Kun siis puhutaan alkoholiannoksista.

t. lääkäri

Aikamoinen satusetä lääkäri taidat olla. 

Tuo on ihan totta, noin siellä opetetaan. Minusta se on ihan pöljää. Vaikka tiedettäisiin, että keskimääräinen suomalainen vähättelee alkonkulutusta reilusti, niin eihän sitä nyt kaikille voi samalla kaavalla laskea. Joku valehtelee vielä enemmän ja joku toinen taas on reilustakin alkoholinkäytöstään rehellinen. Osa ihmisistä on rehellisempiä kuin toiset, osa kokee alkoholinkäyttöön liittyvän häpeän voimakkaammin kuin toiset ja osa kunnioittaa lääkäriä enemmän kuin toiset. Tuollainen yleistäminen on epäreilua niitä kohtaan jotka puhuvat totta.

Vierailija
89/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että miettisin sitä mitä lääkäri musta ajattelee miettisin sitä miksi ne maksa-arvot ovat tärkeitä. Pitkään koholla olleet maksa-arvot voi johtaa maksakirroosiin, joka ei todella ole kaunista katsottavaa vaan tappava sairaus (näitä potilaita paljon hoitaneena).

Kannattaa muistaa että myös vyötärölihavuus aiheuttaa maksan rasvoittumista. Vyötärölihavan maksalle yksi annos alkoholia vastaa normaalipainoisen neljää annosta.

Kertokaa suoraan vaan. Jos on masennusta tai traumaa juomisen taustalla niin kertokaa siitä jotta saatte apua ongelmaan. Se lääkäri on vaan töissä siellä mutta sulle voi olla viimeiset hetket menossa ennen alamäkeä.

Vierailija
90/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet lääkäriin jos aiot valehdella sielä, ihan turha reissu? 

Vierailija
91/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lääkäri ei uskonut ilmoitustani että juon viikossa 2-3 viinilasillista.

Maksa-arvot kun tuli niin hämmästeli että nämähän on tosi hyvät.

Vierailija
92/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että miettisin sitä mitä lääkäri musta ajattelee miettisin sitä miksi ne maksa-arvot ovat tärkeitä. Pitkään koholla olleet maksa-arvot voi johtaa maksakirroosiin, joka ei todella ole kaunista katsottavaa vaan tappava sairaus (näitä potilaita paljon hoitaneena).

Kannattaa muistaa että myös vyötärölihavuus aiheuttaa maksan rasvoittumista. Vyötärölihavan maksalle yksi annos alkoholia vastaa normaalipainoisen neljää annosta.

Kertokaa suoraan vaan. Jos on masennusta tai traumaa juomisen taustalla niin kertokaa siitä jotta saatte apua ongelmaan. Se lääkäri on vaan töissä siellä mutta sulle voi olla viimeiset hetket menossa ennen alamäkeä.

Aikaisemmin jo todettiin, että lääkäri ei ole frendi, jolle saisi vuodattaa omia asioitaan.

Vierailija
93/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sille lääkärille kertoo juovansa liikaa esim. masennuksen takia niin tarjoaako se silloin esim masennuslääkkeitä vai käskeekö vaan laittaa korkin kiinni? Voiko määrätä antabusta jne?

Vierailija
94/94 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilta ongelmilta välttyisi, jos käyttäisi yrttiä.

Ei arvojen kohoamisen riskiä, ei krapulaa, ei agressiivisuutta.

Mieto ihana rentoutus. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

Ja joo, tiedän sen olevan laitonta ja useimmille punainen vaate, mutta joskus voisi ajatella asioita myös erilailla ja miettiä oikeasti mikä on vaarallista ja mikä ei.

N46