Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lääkärissä kertoa rehellisesti kuinka paljon alkoholia juo?

Vierailija
10.12.2020 |

Vai käykö siinä silloin vaan niin, että leimautuu loppuelämän juopoksi eikä saa mitään apua mihinkään vaivaan ja pelkästään neuvon "korkki kiinni"

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viimeksi Ruotsin risteilyllä meidän perhelääkärin umpituiterissa jonkun itseään 30 vuotta nuoremman naisen kanssa käsikädessä. Ei ollut lääkärin oma rouva. En meinannut tunnistaa ensin kun oli niin nuppi turvoksissa ja oudon näköinen, mutta kun hän itse iloisesti tervehti minua niin tunnistin.

Vierailija
42/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nähnyt oman tk-lääkärin ihan perceet olalla kylillä hillumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut, että ei kannata käydä lääkärissä.

Vierailija
44/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksessä meille on kyllä opetettu että potilaan antama lukema kerrotaan kahdella miesten kohdalla ja kolmella naisten kohdalla. Kun siis puhutaan alkoholiannoksista.

t. lääkäri

Ilmankos oli lääkäri passittamassa mua heti päihdeneuvontaan.

Vierailija
45/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin moni asia voi nostaa maksa-arvoja että ihan sama valehteletko vai et.

Pääsääntöisesti ei koskaan kannata kertoa , koska se jää sinne kirjauksiin aina.

Lääkäri ei voi niille maksa-arvoille mitään jos ei tiedä mistä se johtuu että ne ovat pielessä joten esim. elämäntavoista kannattaa kertoa rehellisesti. Asia on toki toinen jos ei edes halua että terveydentilaan puututaan, mutta onko silloin tarpeen mennä lääkäriinkään.

Vierailija
46/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hänen valintansa mutta tuskin käy valittamassa maksa-arvojaan tk:ssa.

Vierailija
47/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy.

Vierailija
48/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy.

Ei kai silloin tarvi lääkärille edes vastailla mitää alkoholinkäytöstään, ei rehellisesti, eikä epärehellisesti.

Vierailija
49/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. Ei ja Ei. EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Vierailija
50/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy.

Ei kai silloin tarvi lääkärille edes vastailla mitää alkoholinkäytöstään, ei rehellisesti, eikä epärehellisesti.

Silti sitä joskus kysytään

Vierailija
51/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksessä meille on kyllä opetettu että potilaan antama lukema kerrotaan kahdella miesten kohdalla ja kolmella naisten kohdalla. Kun siis puhutaan alkoholiannoksista.

t. lääkäri

Eli kun Lääkäri suosittaa korkeintaan 21 alkoholiannosta viikossa, niin se tarkoittaa oikeasti 42 annosta :D

Vierailija
52/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei puheet auta kun tekevät GT testin (ns gintonic testin). Mulla tuli hylsy ja lekuri sanoi että olet juonut vähintään 4 annosta päivässä yli kuukauden ajan. arvo ei nouse jos vetäisee yhdet hirmukännit pari kertaa kuukaudessa. Piti olla kk 0% olut linjalla, jotta meni läpi.

Vierailija
53/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei puheet auta kun tekevät GT testin (ns gintonic testin). Mulla tuli hylsy ja lekuri sanoi että olet juonut vähintään 4 annosta päivässä yli kuukauden ajan. arvo ei nouse jos vetäisee yhdet hirmukännit pari kertaa kuukaudessa. Piti olla kk 0% olut linjalla, jotta meni läpi.

Tässä artikkeli: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk0…

Ei auta valehdella jos tuo arvo ylittyy.

Vierailija
54/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä lääkärille kerrot, päätyy Kantaan, eikä sieltä mitään tietoa poisteta vanhentuneena. Kukaan ei voi luvata, mihin kaikkeen niitä tietoja saa ihan laillisesti käyttää kymmenen vuoden kuluttua.

Vierailija
55/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te muuten käytte siellä lääkärillä mittauttamassa maksa-arvojanne ja sen jälkeen valehtelemassa lääkärille juomisesta. Tätä en ymmärrä.

Vierailija
56/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työterveydessä on kunnon verikoiria. Rehellinen kun olin vuositarkissa suositusmittareiden mukaisesta ”suurkulutuksestani”, niin kyllä etsimällä yritti etsiä vikaa minusta, täysin fyysisesti terveestä ihmisestä. En kyllä ymmärrä ketä moinen tuomitsevuus palvelee. Minä en jatkossa näe vaivaa olla rehellinen, ja he ei sitten jatkossa tiedä totuutta. Yhtään enemmän jos olisin rehellinen, niin varma homma että sitten kun/jos joskus jotain oikeaa vaivaa olisi, niin alkoholin vikahan se.

Vierailija
57/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks te muuten käytte siellä lääkärillä mittauttamassa maksa-arvojanne ja sen jälkeen valehtelemassa lääkärille juomisesta. Tätä en ymmärrä.

Olen käynyt ihan muissa vaivoissa ja aina lähetetään labraan. Ei kai kukaan käy maksa-arvojaan oma-aloitteisesti valittamassa?

Vierailija
58/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työterveydessä on kunnon verikoiria. Rehellinen kun olin vuositarkissa suositusmittareiden mukaisesta ”suurkulutuksestani”, niin kyllä etsimällä yritti etsiä vikaa minusta, täysin fyysisesti terveestä ihmisestä. En kyllä ymmärrä ketä moinen tuomitsevuus palvelee. Minä en jatkossa näe vaivaa olla rehellinen, ja he ei sitten jatkossa tiedä totuutta. Yhtään enemmän jos olisin rehellinen, niin varma homma että sitten kun/jos joskus jotain oikeaa vaivaa olisi, niin alkoholin vikahan se.

Oletko joskus hyötynyt jotain noista neuvolakäynneistä?

Vierailija
59/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ihan muissa vaivoissa ja aina lähetetään labraan. Ei kai kukaan käy maksa-arvojaan oma-aloitteisesti valittamassa?

Niin kuin minkälainen vaiva se on, mistä pistetään maksa-arvojen tutkimukseen?

Vierailija
60/94 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus hyötynyt jotain noista neuvolakäynneistä?

Pakollisia tarkastuksia, joten mitäpä sitä hyödyllisyyden määrää arvioimaan.