Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä vei leffaan - haluaa puolet rahoista

Vierailija
29.04.2014 |

Mitä mieltä? Olen tapaillut poikaystävääni 3kk. Hän vei minut elokuviin ja osti siis liput jo etukäteen. Leffan jälkeen tuli puhetta, että miten minä voisin maksaa puolet lippujen hinnasta, eli maksanko käteisellä vai laitanko tilille.

Mitä hittoa?? Kannattaisiko mun vaan juosta, kun vielä voin? Vai onko tää jotain nykyaikaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ja juokse.

Vierailija
2/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ja Eroa. Se on by by baby.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksat puolet, mikä vapaamatkustaja sinä kuvittelet olevasi? Tarkoituksesi oli alusta alkaen lypsää miehen rahat vai?

Vierailija
4/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi mun kanssani. Maksaisin molemmat liput ja häipyisin maisemista. Suhteenne on niin tuore, että poikaystävä on häveliäimmillään... Tulee pahenemaan.

Vierailija
5/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että luulit, että hän tarjoaa, mutta voit toki maksaa oman osasi jos mies haluaa. Yleensäkin puhumalla ihan sen ihmisen kanssa suoraan, ketä ongelma koskee, se yleensä selviää. Ei se täällä vauvapalstalla ainakaan ratkea.

Vierailija
6/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt hyviin parisuhdekokemuksiin pihien ihmisten kanssa. Olen itsekin säästäväinen, mutta en vain voi ymmärtää sitä että parisuhteessa olevien ihmisten pitää pistää aina kaikki tarkkaan ja sentilleen puoliksi. Onneksi olenkin avioitunut miehen kanssa, joka jakaa saman arvomaailman ja elellään onnellisesti omilla tileillä mutta yhteisillä rahoilla. Välillä on mies ollut työttömänä ja minä elättänyt, välillä minä kotona lasten kanssa ja mies elättänyt. Välillä taas ollaan oltu molemmat yhtä köyhiä ja puhallettu yhteen hiileen. Jos erehtyy menemään naimisiin tai hankkimaan lapsia yltiöpihin kanssa, käy pahimmillaan niin että perheessä toinen elää leveästi mutta toinen (ja lapset) köyhäilee. Mutta jotenkin kummassa tuntuu aina käyvän niin, että jos pihi puoliso joutuukin työttömäksi, niin se toinen joutuukin sitten elättäjän rooliin eli osat eivät ole ikinä tasa-arvoisia.

Vierailija
7/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 10:51"]

Tottakai maksat puolet, mikä vapaamatkustaja sinä kuvittelet olevasi? Tarkoituksesi oli alusta alkaen lypsää miehen rahat vai?

[/quote]No ohiksena voi kertoa että jos ap ei tiennyt päätyvänsä leffaan eikä häneltä etukäteen kysytty asiasta, poika maksaa molempien menot. Ihan normalia kohteliaisuutta tuollainen.

Vierailija
8/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydätkö itse aina puolet kaikesta maksamastasi takaisin?

Jos pyydät niin poikaystäväsi vaan noudattaa vedettyä linjaa. Jos taas sinulla ei tulisi mieleenkään pyytää niin maksa ja juokse kun vielä helpolla pääset.

Meillä oli ainakin alusta alkaen sanomattakin selvää , että kumpikin maksaa joskus eikä esim ruokaostoksia tasailla autossa. Mutta tiedän että jotkut on tarkempia rahoissaan.

Vierailija
9/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 10:51"]

[/quote]No ohiksena voi kertoa että jos ap ei tiennyt päätyvänsä leffaan eikä häneltä etukäteen kysytty asiasta, poika maksaa molempien menot. Ihan normalia kohteliaisuutta tuollainen.

[/quote]

No viestistä ei kyllä käynyt ilmi, ett' ap ei tiennyt leffasta mitään. Ahne mikä ahne.

Vierailija
10/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu noin aikaisessa vaiheessa ihan hyvä tehdä jäbästä entinen poikaystävä, ei tuosta hyvää seuraa.

Vierailija
11/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä niin riippuu tilanteesta. Jos hän päätti minne menette ja "yllätti" leffalla, niin hänen ei pitäisi pyytää rahoja. Jos päätitte yhdessä leffan ja sinne menosta, niin on kohtuullista, että maksat oman lippusi.

Muutenkin sanoisin, että on kohteliasta tarjoutua maksamaan oma osansa, vaikka toinen ei pyytäisi sitä.

Vierailija
12/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän mun nuoruusvuosien eksältä. "Huippu" oli kai se, kun asuttiin yhdessä ja eksä oli sivarissa, ja valtio (vai kaupunki vai mikä taho sitten olikaan, en muista) maksoi meidän sähkölaskun siltä ajalta, niin eksä vaati multa käteisenä aina puolet sähkölaskusta itselleen, koska hänen "ansiostaan" se maksettiin... Tasauslasku tuli puolivuosittain ja sieltä palautettiin liikaa maksetut summat, eksä oli ilmoittanut sinne vaan oman tilinumeronsa ja kuittasi mitään hiiskumatta itselleen ne rahat (asia selvisi mulle vasta kun muutin pois siitä kämpästä)...

Söin e-pillereitä, yhteisesti sovittiin että maksetaan puoliksi, koskaan hänellä ei ollut rahaa silloin kun hain niitä pilsuja ja kysyin puolia rahoista... Myöhemmin hän "unohti" ettei muka olekaan maksanut... Syntymäpäivänäni hän "vei minut syömään" ja sain maksaa itse MOLEMPIEN ruuat, koska hän oli yllättäen "unohtanut" että tililtä oli mennyt joku suoraveloitus ja rahaa ei ollutkaan... Esimerkkejä on lukemattomia..

Vierailija
13/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin oman osani tietenkin. Mutta. Itse en miehenäsi alkaisi rahojani tivaamaan vaan odottaisin toisen maksavan osuutensa oma-aloitteisesti, ensimmäiset pari kertaa. Jos mies ei ole tyhjätasku (ja sinä taas et kylve rahoissasi) käytös kertoo jonkinlaisesta nokittelusta. Mies haluaa näyttää paikkasi sinulle. Kokemusta on tällaisesta ihmisestä (jolle aina maksoin osani ja hän tiesi tämän, mutta tykkäsi tehdä kiusaa vaatimalla osuuttaan ennen kuin ehdin kissa sanoa). Tämä mies lesosi myös sillä, kuinka autteli entisiä tyttöystäviään rahallisesti suhteiden aikana. Tuollainen kehuskelu ei ole minusta asiallista käytös vaan tarvetta painaa näitä exiä alas. Nämä molemmat exät olivat työssäkäyviä ja fiksuja ihmisiä. Mies osoittautuikin myöhemmin persoonallisuushäiriöiseksi. Uutta kierroksessa olevaa naisystävää käy sääliksi.

Vierailija
14/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista. Tosi laidasta laitaan ootte vastanneet..

Elikkäs tiesin päätyväni leffaan, vaan eipä olis tullut mieleenkään että mun täytyy maksaa oma osuuteni, kun poikaystävä ehdotti että veisi mut elokuviin. Jonkinlaista pientä hemmottelua kyllä kaipaisin, eikä leffassa käynti niin kallista ole että miehen lompakolle kävisi ylivoimaisesti.

Olen itsekin panostanut poikaystävään ostelemalla hänelle eri hintaisia, suht kalliitakin lahjoja välillä. Ei itselleni tulisi mieleenköään pyytää häneltä rahaa, jos veisin hänet syömään tai leffaan. Ja usein olenkin laittanut hänelle ruokaa yms kotona enkä koskaan ole häneltä siitä pyytänyt mitään.

Olen aiemmin ollut pihin äijän kanssa naimisissa ja sehän meni siihen että meidän taloudessa elettiin niin, että kaikki kulut puoliksi, ja miehellä jäi runsaasti huvittelurahaa, ja minulla paljon vähemmän. Ei kiinnostaisi päätyä uudestaan kenenkään kynnysmatoksi.

Ehkä olen vain sen sortin nainen, että mua on helppo pitää pilkkanaan.

Eikä kyllä leffalippujen hinnat minunkaan lompakkoon lovea tee, se vaan pilaa sen idean että vietetään romanttinen ilta. Voisin samantien maksaa ne molemmat liput ja sanoa moikat. :(

Ap

Vierailija
15/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:29"]

Elikkäs tiesin päätyväni leffaan, vaan eipä olis tullut mieleenkään että mun täytyy maksaa oma osuuteni, kun poikaystävä ehdotti että veisi mut elokuviin. Jonkinlaista pientä hemmottelua kyllä kaipaisin, eikä leffassa käynti niin kallista ole että miehen lompakolle kävisi ylivoimaisesti.

Olen itsekin panostanut poikaystävään ostelemalla hänelle eri hintaisia, suht kalliitakin lahjoja välillä. Ei itselleni tulisi mieleenköään pyytää häneltä rahaa, jos veisin hänet syömään tai leffaan. Ja usein olenkin laittanut hänelle ruokaa yms kotona enkä koskaan ole häneltä siitä pyytänyt mitään.

Olen aiemmin ollut pihin äijän kanssa naimisissa ja sehän meni siihen että meidän taloudessa elettiin niin, että kaikki kulut puoliksi, ja miehellä jäi runsaasti huvittelurahaa, ja minulla paljon vähemmän. Ei kiinnostaisi päätyä uudestaan kenenkään kynnysmatoksi.

Eikä kyllä leffalippujen hinnat minunkaan lompakkoon lovea tee, se vaan pilaa sen idean että vietetään romanttinen ilta. Voisin samantien maksaa ne molemmat liput ja sanoa moikat. :(

Ap

[/quote]

Entä, jos ensin sanoisit miehelle pahoittaneesi mielesi tuosta. Miehet eivät usein ajattele näitä asioita samalla tavalla kuin naiset. Voisit antaa yhden mahdollisuuden miehelle parantaa tapansa, jos et ole aikaisemmin huomauttanut samasta asiasta. 

Mutta miten ex-miehesi piti sinua kynnysmattona, jos teillä oli kulut puoliksi?

Vierailija
16/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:29"]

Ap

[/quote]

Entä, jos ensin sanoisit miehelle pahoittaneesi mielesi tuosta. Miehet eivät usein ajattele näitä asioita samalla tavalla kuin naiset. Voisit antaa yhden mahdollisuuden miehelle parantaa tapansa, jos et ole aikaisemmin huomauttanut samasta asiasta. 

Mutta miten ex-miehesi piti sinua kynnysmattona, jos teillä oli kulut puoliksi?

[/quote]

Olen yhden kerran aikaisemmin sanonut asiasta poikaystävälleni, kun hän vei mut mäkkäriin (!) syömään ja laittoi siellä maksamaan oman ateriani. Tuli vähän sellainen nolostunut olo, kun silloin oli tarkoituksena viettää myös romanttista iltaa. No, hän tuntui silloin ymmärtävän pointtini, mutta ei näköjään ymmärtänytkään.

No, voit miettiä, että jos olet naimisissa ja toisella on yhteiselämän aikana varaa matkustella ja ostaa kalliita tavaroita ja juttuja itselleen, ja itselläsi ei ole. Aviopuolisosi hemmottelee itseään, matkustelee kaveriensa kanssa, ostelee itselleen elektroniikkaa. Sinä istut kotona, käyt ehkä ostamassa jonkun mekon hennesistä ja jee jee. Onko se aitoa yhteiselämää? Minusta ei ollut.

Vierailija
17/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta menee niin säätämiseksi, jos aletaan vinkumaan jälkikäteen että pitäis maksaa. Jää kivasta illasta huono maku. Itse olen sanonut että mä maksan sit ens kerralla tai ostanut karkit jne. Maksanut oluen leffan jälkeen.

Tuo vain pahenee.

Vierailija
19/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin konservatiivinen, että jos mies pistää minut maksamaan, niin minä lähden. Minä sitten teen hänelle pihvi-illallisia yms, eli siivellä en elele, eli loppupeleissä kulut menee puoliksi. Mutta ihan periaatteessa se on niin, että ulkona miehen pitää maksaa.

Mutta minä olenkin jo 45 v.

Vierailija
20/29 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on pihi ,mutta alkuvaiheessa kyllä hommasi itse kaikki liput, eikä pyytänyt rahoja. Mä taas halusin näyttää, että olen myös itsenäinen ja vein hänet leffan jälkeen pizzalle , niin oltiin tavallaan sujut. Tiesin et maksan aina omat liput, ruoat sen kaa, mut kun hän tarjosi niin tarjosin minäkin. Riippuu ihan miehestä. Ennen ei tarvinut koskaan maksaa mistään. Jolleki miehelle on itsestäselvyys viedä nainen baariin / leffaan : ravintolaan , maksaa lasku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi