Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaapa mitä minun pitäisi tehdä?

Vierailija
28.04.2014 |

Työkaverini "Lissun" sisko on kaupungilla perhetyöntekijänä. En tunne tätä siskoa ollenkaan. Lissu on kertonut minulle toistuvasti asioita toisesta työkaveristani "Maikista", joita Lissun sisko on kertonut Lissulle. Maikki on Lissun siskon asiakas. Maikki itse ei ole itsestään paljoa kertonut.

Aiemmin laitoin jo kaupungin sosiaalitoimeen palautetta, jossa kerroin täysin nimettömästi ja ilman yksityiskohtia, että luottamuksellisia asiakastietoja kuuluu puhuttavan "ympäri kyliä". Aikoivat ottaa vaitiolovelvollisuusasiat puheeksi.

Kerronko minä Maikille, että hänen asioitaan puhutaan jossain, missä ei pitäisi puhua? Otanko yhteyttä kaupungin sosiaalitoimeen vai annanvain asian olla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työnnä toinen sormi suuhun ja toinen perseeseen ja sitten vaihdat sormien paikkoja keskenään. Siitä on ainakin hyvä aloittaa.

Vierailija
2/5 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne! Mielestäni kuitenkin hyvä juttu, että puutut asiaan. Ilmeisesti kakkonen on tuollainen työntekijä, joka juoruaa vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita kenelle vain.

Minusta voit kyllä kertoa Maikille. Ainakin viesti menee todennäköisemmin perille juoruavan työntekijän esimiehelle. Tuo on nimittäin todella epäammattimaista käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot asianosaiselle ja kerrot työntekijän esimiehelle.

Vierailija
4/5 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin. Ihan silläkin että Maikista saattaa liikkua virheellistäkin tietoa. Tahtoisitko itse että sinun asiosta puhutaan nimelläsi? Tuskin.

Vähän epäilyttää tosin stoori että kaksi siskosta puhuu toisen asiakkaista ja joku kolmas sitten sattumalta tuntee tämän josta puhutaan. Eli keksitkö juttuja vai luuletko tietäväsi että jostakusta puhutaan ja tämä "maikki" taitaa olla ap, jolla on mökkihöperyyttä ja sitäkautta kuvittelee että työntekijä puhuu sinusta sisarelleen ja sieltä kylille..

Vierailija
5/5 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Todella hankala tilanne. Oikein kyllä teit kun otit yhteyttä ja ilmoitit, että asioista juoruillaan. Mä en varmaan loppujen lopuksi voisi vaieta vaan kertoisin Maikille tästä asiasta. Kun ajattelee omalle kohdalle miten kurjaa olisi jos joku juoruaisi vaikkapa siitä mitä itse olen käynyt juttelemassa psykologille..