Miten kysyä mieheltä erektiohäiriöstä?
Tapailen miestä, joka ei vaikuta pystyvän yhdyntään. Hän ei pysy tarpeeksi kovana, ja kun yritän auttaa asiaa jotenkin, hän laukeaa liian nopeasti, ennen kuin edes ehtii kunnolla kovaksi.
Asia on ymmärrettävästi todella arka, ja mies selvästi häpeää asiaa. Minun on kuitenkin nyt pakko rohkaistua ja puhua asiasta. Siksi kysynkin neuvoja siihen, että miten ihmeessä asian voisi muotoilla niin, ettei mies muserru täysin? En halua pahentaa tilannetta tai vaikuttaa liian kärsimättömältä.
Haluaisin yksinkertaisesti saada selville, että onko tämä pysyvä ongelma vai onko hänellä vain tällaisia alkuvaikeuksia. Jos kyse on jännityksestä ym., niin jaksan kyllä odottaa niin kauan kuin on tarpeen. Mutta jos tämä onkin hänelle normaalitila eikä hän pysty seksiin ollenkaan, niin mielestäni minun kuuluisi saada tietää asiasta. Yritystä on nyt takana suunnilleen kuukauden ajalta.
Kellään ajatuksia miten asian voisi ottaa esille mahdollisimman neutraalisti ja lempeästi?
Kommentit (19)
Jätä se vammainen, ei koskaan parannu impotenssistaan. Sillä on niin mutkalla asiat oman päänsä pimeissä onkaloissa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:34"]
Luultavasti jännityksestä johtuvaa. On muuten erittäin yleistä. Noissa tulee helposti sellainen kierre, että kun ensimmäisellä kerralla jännityksen vuoksi erektio ei toimi alkaa seuraavallakin kerralla jännittämään häviääkö se, ja sen vuoksi ei seuraavallakaan kerralla onnistu.
Kysy häneltä, että jännittääkö häntä. Älä kiirehdi tai yritä liikaa saada häntä kovaksi. Ole niin kuin nauttisit kaikesta huolimatta siitä, että hän on siinä. Voit sanoa, ettei sinua haittaa. Kunhan ensimmäisen kerran onnistuu pääsee hän luultavasti ongelmasta eroon. Voit myös kysyä onko ollut aikaisemmin ongelmia.
t. Mies
[/quote]
Olen juurikin yrittänyt osoittaa, että läheisyys tuntuu minusta joka tapauksessa hyvältä. Sydämeen silti sattuu kun joka kerta näkee miehen pettyvän itseensä. Mies oli alunperinkin vaikea saada sänkyyn, ja yhdynnän kokeilemista pelkäsi silmin nähden, joten olen päätellyt että ongelmia on ollut ennenkin. Minä todellakin ymmärrän jännityksen, mutta jos vika on fyysinen eikä henkinen niin tässä vaiheessa se olisi kiva tietää. En vain todellakaan tiedä miten tuota voi kysyä.
-ap
Voit sanoa, että itseäsikin hieman jännittää, mutta että yhdessä ajan kanssa saatte varmasti homman toimimaan kunhan tulette sinuiksi tilanteiden kanssa. Voit myös kysyä, voisitko tehdä jotain toisin auttaaksesi miestä. (Vaikkei syy olisi yhtään sinun, voi helpottaa, jos ongelmasta tehdään "yhteinen")
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:41"]
Voit sanoa, että itseäsikin hieman jännittää, mutta että yhdessä ajan kanssa saatte varmasti homman toimimaan kunhan tulette sinuiksi tilanteiden kanssa. Voit myös kysyä, voisitko tehdä jotain toisin auttaaksesi miestä. (Vaikkei syy olisi yhtään sinun, voi helpottaa, jos ongelmasta tehdään "yhteinen")
[/quote]
Yhteinen ongelmahan tämä on. Ongelman vakavuus vaan valitettavasti riippuu täysin siitä, jännittääkö mies vai eikö hän kertakaikkiaan fyysisesti kykene yhdyntään...
-ap
"Käytätkö hiustenlähtöön Finasteridia, kun luin jostakin lehdestä, että siitä menee erektio helposti heikommaksi tai kokonaan? Vai pitäiskö meidän vaan alkaa syödä terveellisemmin?"
Onko tämä ongelma muuten oikeasti yleinen suhteen alussa? Minä en ole ennen tällaiseen törmännyt, joskin miehiäkään ei ole minulla ollut kovin montaa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:39"]
Olen juurikin yrittänyt osoittaa, että läheisyys tuntuu minusta joka tapauksessa hyvältä. Sydämeen silti sattuu kun joka kerta näkee miehen pettyvän itseensä. Mies oli alunperinkin vaikea saada sänkyyn, ja yhdynnän kokeilemista pelkäsi silmin nähden, joten olen päätellyt että ongelmia on ollut ennenkin. Minä todellakin ymmärrän jännityksen, mutta jos vika on fyysinen eikä henkinen niin tässä vaiheessa se olisi kiva tietää. En vain todellakaan tiedä miten tuota voi kysyä.
-ap
[/quote]No eikös tuo ole sitten aika selvää että ongelma oli miehellä tiedossa, eikä ole mikään satunnainen ja ohimenevä ilmiö. Eli noin on käynyt ennenkin uusissa suhteissa.
Toki voi olla että kun tutustutte paremmin niin vaiva helpottaa.
Nythän on kyse vain siitä että kunka kärsivällinen terapeutti sinä olet.
Kannattaisi ehkä ennemin kysyä joltain lääkäriltä kuin mieheltä. Tuohan vaikuttaa vähän siltä että mies kiihottuu helposti, mutta hänellä ei vaan seiso kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:39"]
-ap
[/quote]No eikös tuo ole sitten aika selvää että ongelma oli miehellä tiedossa, eikä ole mikään satunnainen ja ohimenevä ilmiö. Eli noin on käynyt ennenkin uusissa suhteissa.
Toki voi olla että kun tutustutte paremmin niin vaiva helpottaa.
Nythän on kyse vain siitä että kunka kärsivällinen terapeutti sinä olet.
Kannattaisi ehkä ennemin kysyä joltain lääkäriltä kuin mieheltä. Tuohan vaikuttaa vähän siltä että mies kiihottuu helposti, mutta hänellä ei vaan seiso kunnolla.
[/quote]
Voihan vaiva olla aina uuden kumppanin kanssa toistuva, mutta ohimenevä?
vaikea tuota on puheeksi ottaa ilman että se tuntuu miehestä pahalta
En osaa neuvoa muuten kuin että jos muuten pidät miehestä ja jopa rakastat (no tuskin kuukauden päästä vielä sitä teet) niin älä tuon takia heitä hyvää miestä hukkaan. Omallani on fyysisistä syistä johtuvaa, joka tietty alussa vielä korostui kun itse jännitti sitä niin kovasti, mutta tilanne on parantunut - aina ei yhdyntä onnistu, mutta mitä väliä - usein onnistuu ja jos haluaa, että takuuvarmasti joskus onnistuu (lapsivapaa viikonloppu vaikka) niin tarvittaessa on lääkkeet jos ei luomuna näytä onnistuvan. Se ihan oikeasti ei ole niin iso asia, jos siitä ei sellaista tee.
Paisuttelet asiaa pohtimalla ja märehtimällä palstalla. Otat vaan asian esille rennosti ja luontevasti. Kysyt suoraan, että onko tämä nyt jännitystä vai onko asia lääkärin tai terapeutin alaa. Ilmaise vain reilusti ja annat kuvan ettei erektiohäiriössä ole mitään outoa, kaikillahan niitä on joskus. Mutta kyllä se hoitaa pitää.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:29"]
En osaa neuvoa muuten kuin että jos muuten pidät miehestä ja jopa rakastat (no tuskin kuukauden päästä vielä sitä teet) niin älä tuon takia heitä hyvää miestä hukkaan. Omallani on fyysisistä syistä johtuvaa, joka tietty alussa vielä korostui kun itse jännitti sitä niin kovasti, mutta tilanne on parantunut - aina ei yhdyntä onnistu, mutta mitä väliä - usein onnistuu ja jos haluaa, että takuuvarmasti joskus onnistuu (lapsivapaa viikonloppu vaikka) niin tarvittaessa on lääkkeet jos ei luomuna näytä onnistuvan. Se ihan oikeasti ei ole niin iso asia, jos siitä ei sellaista tee.
[/quote]
Mukava kuulla että teillä tilanne on kohentunut. Toivon silti todella kovasti ettei tässä olisi kyse fyysisestä viasta, vaikka siltä alkaa kyllä valitettavasti vaikuttaa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:35"]
Paisuttelet asiaa pohtimalla ja märehtimällä palstalla. Otat vaan asian esille rennosti ja luontevasti. Kysyt suoraan, että onko tämä nyt jännitystä vai onko asia lääkärin tai terapeutin alaa. Ilmaise vain reilusti ja annat kuvan ettei erektiohäiriössä ole mitään outoa, kaikillahan niitä on joskus. Mutta kyllä se hoitaa pitää.
[/quote]
Haluaisin juuri keksiä jonkin tavan puhua asiasta joka vaikuttaisi rennolta ja luontevalta, sillä joka tapauksessa miehestä tulee tuntumaan pahalta että tunnen tarvetta nostaa asia esille. En halua aiheuttaa paineita, haluan vain olla perillä siitä mistä on kyse!
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Yhteinen ongelmahan tämä on. Ongelman vakavuus vaan valitettavasti riippuu täysin siitä, jännittääkö mies vai eikö hän kertakaikkiaan fyysisesti kykene yhdyntään...
-ap
[/quote]
Tätä et ainakaan sano. Se nimittäin EI ole yhteinen ongelma vaan miehen kropan toimimattomuuteen liittyvä asia, siis miehen ongelma. Minua erektiohäiriöisenä mikään ei loukkaisi verisemmin kuin jos nainen selittäisi, miten tämä on yhteinen ongelma. Silloin nimittäin tuntuisi vielä vaikeammalta ryhtyä seksiin kun miettisin oman ahdistuksen lisäksi myös sitä, että nainen kokee sen vaikeaksi.
Jos siis aloitat tuon "tämä on meidän yhteinen ongelmamme" -paskan, saat samalla heittää lopullisesti hyvästit seksille.
Meillä meni alussa niin, että kaksi ekaa yritystä lopahti. Miehellä ei vaan seisonut. Ekalla kerralla en saanut miestä seisomaan mitenkään. Yhtään. Ollenkaan Hän kyllä hoiteli mut. Mutta olihan se outoa! Toisella kerralla seisoi hetken, mutta sitten lopahti. Kolmannella kerralla onnistui ja sen jälkeen aina, reilu vuosi nyt oltu.
Mutta miehellä ei ole yleensä kivikova, sellaiseen olen tottunut. Seisoo kuitenkin, haluaa ja laukeaa ja kai siis nautii... on myöhemmin juteltu ja mies on sanonut, että jännitti alussa tosi paljon. Meillä on nykyään paljon seksiä, monenlaista. Eilen illalla mä otin suihin ja mies hoiteli mut käsin, aamulla ihan perinteinen yhdyntä ;) Monta kertaa viikossa.
Jos et saisi orkkua suhteen alussa, haluaisitko että mies haluaisi auttaa ja kyselisi sinulta onko tuo tilapäistä vai jatkuvaa?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:45"]
Jos et saisi orkkua suhteen alussa, haluaisitko että mies haluaisi auttaa ja kyselisi sinulta onko tuo tilapäistä vai jatkuvaa?
[/quote]
Eipä näitä asioita oikein voi verrata...
Luultavasti jännityksestä johtuvaa. On muuten erittäin yleistä. Noissa tulee helposti sellainen kierre, että kun ensimmäisellä kerralla jännityksen vuoksi erektio ei toimi alkaa seuraavallakin kerralla jännittämään häviääkö se, ja sen vuoksi ei seuraavallakaan kerralla onnistu.
Kysy häneltä, että jännittääkö häntä. Älä kiirehdi tai yritä liikaa saada häntä kovaksi. Ole niin kuin nauttisit kaikesta huolimatta siitä, että hän on siinä. Voit sanoa, ettei sinua haittaa. Kunhan ensimmäisen kerran onnistuu pääsee hän luultavasti ongelmasta eroon. Voit myös kysyä onko ollut aikaisemmin ongelmia.
t. Mies