Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette Somessa vaikka teidän tietoja kerätään sieltä kautta esim mitä oot sinne kertonut

Vierailija
10.12.2020 |

Se on tiedetty aina että sivut kerää tietoja käyttäjistä Ei vaan tiedetä kenelle niitä myydään

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedetään. En kuitenkaan koskaan kerro somessa mitään sellaista mitä en voisi muutenkin kertoa kenelle tahansa. En silti ilmoita lomamatkoista, että tiedetään talon olevan tyhjillään jne.

Vierailija
2/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedetään. En kuitenkaan koskaan kerro somessa mitään sellaista mitä en voisi muutenkin kertoa kenelle tahansa. En silti ilmoita lomamatkoista, että tiedetään talon olevan tyhjillään jne.

Hyvä :D Itse en ole somessa ja on vaikea saada kavereita kun muka ei saa käydä missään korona aikana

Olen siis vielä nuori

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Eipä ole kukaan häirinnyt millään tavalla, vaikka olen somessa ollut jo kohta 10 vuotta. En saa edes kohdennettua mainontaa, koska adblokkerit on olemassa.

Vierailija
4/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku kerää tietoa mun ulkoiluista, treeneistä ja kokkailuista ja muusta yhtä vakavasta niin siinä vaan

Vierailija
5/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla ole mitään salattavaa.

Vierailija
6/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä nimillä Reima Hellenius, Matei Laakkio ja Sanna Rikkelby. Melkoinen nettivelho saa olla, että näiden tiedot yhdistää.

Vierailija
7/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sellaista valhesontaa, että kerätkööt ihan rauhassa :)

Vierailija
8/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siellä nimillä Reima Hellenius, Matei Laakkio ja Sanna Rikkelby. Melkoinen nettivelho saa olla, että näiden tiedot yhdistää.

Kerroit tuon nyt meille Miksi??

Ap

9/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Facebookin käytön ja samasta syystä en ota käyttöön Facebookin omistamaa WhatsAppia. Liian epämääräiset selitykset yksityisyyden suojasta heillä.

Käytän edelleen muuta somea, kuten tätä keskustelupalstaa.

Vierailija
10/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tapan" vakoilijat tylsyydellä.

Vierailija
11/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kukaan tekisi tiedoilla minusta? Mieheni työ ja raha taitaa olla ainoa mielenkiinto mitä kellään voisi olla minun tiedoissani. Niihinkään tuskin pääsee käsiksi sillä että kuulun muutamaan facebook-ryhmään ja että päivitän kuvia joulukuusestani?

Vierailija
12/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit tuon nyt meille Miksi??

Ap

Koska yllättäen googlen haetuimpiin henkilöihin ilmestyi Matei Laakkio!

Vierailija
13/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kukaan tekisi tiedoilla minusta? Mieheni työ ja raha taitaa olla ainoa mielenkiinto mitä kellään voisi olla minun tiedoissani. Niihinkään tuskin pääsee käsiksi sillä että kuulun muutamaan facebook-ryhmään ja että päivitän kuvia joulukuusestani?

Entä mielenkiinnon kohteet tai kaupunki missä asut? Jos oot jonkun puolueen listoilla senkin facebook tietää ja puhun enemmän näistä nuorista 12-18 vuotiaista jotka laittavat paljon tietoja Snappiin ja Tik Tokkiin

Ap

Vierailija
14/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi valehtelenkin täällä jatkuvasti.

Vierailija
15/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitttekö että Esim. Facebookin keräämät tiedot itsestä on itselle saatavissa ja ladattavissa. Tiedot myydään mainostajille eli yrityksille jne. mainonnnan kohdennuksiin. Jos pelkää että on manibuloitavissa näin niin kannataa hommata itsetunto itseluottamus ja medialukutaito enenku tulee lainkaan nettiin. Mua ei haittaa jos mainota kohdentuu. se häiritsee mua erittäin vähän.

16/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mielenkiinnon kohteet tai kaupunki missä asut? Jos oot jonkun puolueen listoilla senkin facebook tietää ja puhun enemmän näistä nuorista 12-18 vuotiaista jotka laittavat paljon tietoja Snappiin ja Tik Tokkiin

Ap

Puolueen jäsenyydet on ihan julkista tietoa.

Jos omalla nimellä olet somessa, sinun osoitteen saa kuka tahansa selville maistraatin osoitetiedustelusta.

Ihanko nyt vasta olet tällaista alkanut miettimään?

Luuleeko nuoret, että netti on lähtökohtaisesti anonyymi paikka, ja sitten hämmästyvät, kun ei olekaan?

Minkä ikäinen olet?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puolueen jäsenyydet on ihan julkista tietoa.

Jos omalla nimellä olet somessa, sinun osoitteen saa kuka tahansa selville maistraatin osoitetiedustelusta.

Ihanko nyt vasta olet tällaista alkanut miettimään?

Luuleeko nuoret, että netti on lähtökohtaisesti anonyymi paikka, ja sitten hämmästyvät, kun ei olekaan?

Minkä ikäinen olet?

Olen miettinyt ennenkin en vaan ole laittanut sitä mihinkään koska en ole somessa ainoastaan Instassa ja sielläkin ilman kuvaa voin kertoa että olen 19 haluan vaan suojella muita oman ikäisiä ettei kerro kaikkea somessa ja ettei edes mene sinne kun on niitä pedofiilejäkin siellä

Sinulla on hyvä teksti myös

Ap

Vierailija
18/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Google kerää paljon tietoa. Se tunnistaa esimerkiksi, mihin hiiri ensimmäisenä suuntautuu ja tekee sen perusteella oletuksia.

Ongelmana minusta on se, että tietoja kerätään massoilta valtavia määriä lähtien ihan ruokaostoksista yksityisviesteihin. Tietojen perusteella voidaan esim ajaa tarvittaessa poliittisia suuntauksia eteenpäin. Tieto lisää valtaa, aina. Joku jossakin tietää sinusta hyvin, hyvin paljon. Jos se tietää sinusta, se tietää kaikista ihmisistä, ja tämä on aina potentiaalinen mahdollisuus ohjata ihmisten käyttäytymistä haluttuun suuntaan.

Vierailija
19/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kaupungistulaistunut tai miten tuo sana taivutetaankaan niin monessa sukupolvessa ja olen päätynyt elämään älypuhelimella kehityksen myötä.

En löydä muuta selitystä.

Minulla ei ole mitään salattavaa.

Olisihan se unelma jos voisin olla harvemmin älypuhelimella. Tänään päätin lopettaa palstailun kello 15:00 ja mennä torkuille kolmeksi tunniksi.

Vierailija
20/41 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Google kerää paljon tietoa. Se tunnistaa esimerkiksi, mihin hiiri ensimmäisenä suuntautuu ja tekee sen perusteella oletuksia.

Ongelmana minusta on se, että tietoja kerätään massoilta valtavia määriä lähtien ihan ruokaostoksista yksityisviesteihin. Tietojen perusteella voidaan esim ajaa tarvittaessa poliittisia suuntauksia eteenpäin. Tieto lisää valtaa, aina. Joku jossakin tietää sinusta hyvin, hyvin paljon. Jos se tietää sinusta, se tietää kaikista ihmisistä, ja tämä on aina potentiaalinen mahdollisuus ohjata ihmisten käyttäytymistä haluttuun suuntaan.

Totta. Liikaa on liikaa oikein kunnon mafia liigaa. Ååkkåstettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi