Miten suhtautuisit mieskätilöön?
Oletetaan, että olet raskaana, olet synnytysosastolla ja PAM. Kätilönä onkin mies
Kommentit (29)
Kuka synnyttäjä nyt kerkeäsi uhraamaan henkisiä voimavarojaan edes asian miettimiseen? En varmaan synnytyskuplassani huomaisi vaikka salissa seisoisi koko kätilöopiston kurssi harjoittelijoita.
Ei kiinnostaisi ollenkaan kätilön sukupuoli vaan käytöstavat ja empatia.
Vaatisin naiskätilön. En käy miesgynelläkään.
Ei siinä tilanteessa paljoa kiinnosta kuka siinä pyörii. Viimeksi räjähti lapsivedet jonkun lääkäriopiskelijan päälle joka taisi olla mies.
En usko että kätilöksi hakeutuisi kovin limaisia setämiehiä. Ei se ole sillä tavalla mielenkiintoista.
Luulen, että olisin kiusaantunut, mutta olen kiusaantunut myös naisgynen käsittelyssä.
En tiedä pitääkö tämä paikkansa ja yksilötasolla poikkeuksia on tietysti aina, mutta olen kuullut, että esimerkiksi miesgynet ovat usein vähän helläkätisempiä juuri sen takia, koska eivät voi tarkalleen tietää, miten paljon mikäkin koskee. Luulisi, että pätee myös mieskätilöihin. Olen käynyt vain yhdellä gynellä, hän on aina ollut asiallinen ja varovainen, mutta olen kuullut kauhutarinoita vanhemmista naisgyneistä, jotka ovat, no, törkeitä ja kovakouraisia. Joillain on vain se käsitys, että naisten kuuluu kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se pamaus kuului? Paukauttiko mieskätilö oven perässään voimallisesti? En halua aggressiivista kätilöä.
Pamaus kuului siitä, kun MIESkätilön sormet tunkeutuivat sisään alapäätutkimusta varten. Tästä näemme millaisia sikoja miehet ovat - vaatikaa siskot Teille kuuluvia oikeuksianne!
T: MeToo
Sinä, jonka mielestä mieskätilö ei voi olla hyvä, koska hänellä ei ole omakohtaista kokemusta synnytyksistä: eikö kardiologikaan voi olla hyvä, ellei hänellä itsellään ole sydänsairauksia, tai syöpälääkäri ilman syöpää, dermatologi ilman aknea... ?
Toisessa synnytyksessäni oli mieskätilö. Eipä ollut yhtään sen huonompi kuin ensimmäisen kerran naiskätilökään. Ei sitä siinä synnytyksen tuoksinassa paljon ehtinyt edes kätilön sukupuolta miettimään.