Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaana ja vauvan itku ahdistaa

Vierailija
28.04.2014 |

Heippa! Meillä on 10kk poika ja odotan nyt toista vauvaa neidän perheeseen.

Esikoisen itku on alkanut tuntua tosi ahdistavalta nyt kun olen raskaana, voisiko hormonit tehdä? Ennen tätä ongelmaa ei ole ollut. Apua!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 11:19"]Mulla on sama. Ärsyynnyn helposti ja oksettaa miehen kosketus. Mutta kyllä yritän pussata sitä silti ja olla rauhallinen. Tää toinen radkaus on paljon raskaampi kuin ensimmäinen

[/quote]

Mullakin tuntuu, että nyt on paljon raskaampaa olla paksuna kuin esikoista odottaessa!

Ja ihan sama tunne, että mies ällöttää!

ap

[/quote]olen vasta rv 15 ja tätä in jatkunut uhan alusta asti

Vierailija
2/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:07"]Miksi noin lyhyt ikäero?

[/quote]

Koska nyt on hyvä aika perheenlisäykselle :)

[/quote]

Ok. Mä en ikinä olis jaksanut noin lyhyellä erolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toinen juttu se, että esikoisen sylissä pitäminenkin on alkanut tuntua inhottavalle nyt, oikeastaan kaikkien muiden ihmisten kosketus jotenkin tuntuu ahdistavalta! Mistä näitä fiiliksiä tulee?

(ja muuten, tietenkin pidän esikoista silti paljon sylissä ja hellittelen!)

ao

Vierailija
4/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkällä olet?

Vierailija
5/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 25!

Vierailija
6/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat välillä levättyä

Vierailija
7/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saan kyllä, mies ulkoilee pojan kanssa aina kun tulee töistä ja tekee raskaimmat kotityöt!

ap

Vierailija
8/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat rv:t, isommat lapset 5 v. ja 2,5v. Mulla ei samanlaista, mut joskus vieraan vauvan itku alkaa ahdistaa, kun jännitän mitä on tulossa. mut eipä tuo kummalliselta kuullosta. Varmaan hormoneista johtuu. Raskausaikana ahdistuu helposti niin monista eri syistä. Ja vielä enemmän, jos aattelet et ei saisi tai se olisi jotenkin "epänormaalia".

Anna itsellesi lupa tuntea kaikennäköisiä tunteita. Varmaan niitä yltiöpäisiä rakkauden tunteitakin (ainakin jossain vaiheessa) ilmenee. Ja tietenkin hoidat ja sylittelet sitä isompaakin lasta.

Vierailija
9/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen hormoneita syylliseksi. Itselläni oli nolo taipumus saada kyyneleet silmiin ekaa odottaessa jos kuulin vauvan itkua jossain, esim. ravintolassa tai neuvolan odotushuoneessa tms. Alkoi siis empatiaitkettää. =D

Vierailija
10/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin lyhyt ikäero?

Vierailija
11/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne hormonit aiheuttavat sen aversion esikoista kohtaan. tulee pahentumaan vielä synnytyksen jälkeen ja imetyksen jatkuessa. se on luonnon tapa varmistaa että sä keskityt pienimpään ja avuttomimpaan.

Vierailija
12/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Ärsyynnyn helposti ja oksettaa miehen kosketus. Mutta kyllä yritän pussata sitä silti ja olla rauhallinen. Tää toinen radkaus on paljon raskaampi kuin ensimmäinen

Vierailija
13/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:07"]Miksi noin lyhyt ikäero?

[/quote]

Koska nyt on hyvä aika perheenlisäykselle :)

Vierailija
14/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 11:19"]Mulla on sama. Ärsyynnyn helposti ja oksettaa miehen kosketus. Mutta kyllä yritän pussata sitä silti ja olla rauhallinen. Tää toinen radkaus on paljon raskaampi kuin ensimmäinen

[/quote]

Mullakin tuntuu, että nyt on paljon raskaampaa olla paksuna kuin esikoista odottaessa!

Ja ihan sama tunne, että mies ällöttää!

ap

Vierailija
15/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:08"]ne hormonit aiheuttavat sen aversion esikoista kohtaan. tulee pahentumaan vielä synnytyksen jälkeen ja imetyksen jatkuessa. se on luonnon tapa varmistaa että sä keskityt pienimpään ja avuttomimpaan.

[/quote]

No ajattelinkin, että hormonien tässä on pakko olla jollain tapaa osallisena koska yleensä olen niin tykännyt nukkua esikoisen vieresaä ja pitää sylissä paljon yms! Tykkään vieläkin, mutta välillä iskee sellainen ihmeellinen "huono olo" siitä kun esikoinen on sylissä, että tekisi vaan mieli laskea vauva äkkiä pois ja olla yksin ilman että kukaan roikkuu jalassa tai sylissä yms. En osaa oikein selittää paremmin! :/

ap

Vierailija
16/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei ole tietenkään sama asia ku esikoisen kanssa, mut mä nyt odotan ekaa ja mulla on ruvennu ahistaan meidän eläinten kissojen ja koiran läheisyys. Jotenki ei jaksa ollenkaan silitellä ja antaa huomiota samalla tavalla. Tää on varmaa samaa mitä ap.lla on esikoisen kanssa.