Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

leikkaanko otsatukan? hyvä vai huono idea?

Vierailija
26.05.2014 |

Oon 3 vuoden ajan kasvattanut tukan kokonaismittaa. Vuosi sitten kasvatin otsatukan pois, mutta kun tukka on ollut kasvatusprosessin aikana tylsä (erilaisia raitoja ollut kun haluan kuitenkin pitää blondin värin) niin otsatukslla saisin eloa.

Mitä mieltä, leikkautanko ottiksen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan leikkauttaisi otsista. Etenkin se kalapuikko malli on kerrassaan ällöttävä.

Vierailija
2/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on kalapuikko otsis, kalapuikko viikset tiedän. En minäkään leikkaisi otsatukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kalapuikkomalli :-D Minä leikkautin jo vuosia sitten, siihen saakka otsista ei ollut, enkä ole katunut. Sopii mun naamalle. Ja pystyn sitä itsekin leikkelee ettei tarvi koko ajan ravata kampaajalla.

Vierailija
4/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos leikkautan, olisiko malli ehdotuksia?

Vierailija
5/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin sopii "ylipitkä" otsiskin, mutta itsellä tykkään kulmakarvat paljastavasta lyhyemmästä mallista, piristää ilmettä. Vähän rikottu, sivuilta pitempi malli on mulla. Riippuu niin kasvonpiirteistä mikä sopii kellekin. On mulla ollu myös vino otsis.

Vierailija
6/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvälle kampaajalle ja kysy häneltä. Ei ihmistä näkemättä voi antaa yleisneuvoja, onko otsis jollekin hyvä vai ei, ja minkämallinen otsis. Se riippuu ihan täysin kasvojen mittasuhteista ja muodosta. Kampaajat on kyllä koulutettuja näihin asioihin, katsomaan mikä tasapainottaisi kasvoja ja korostaisi toivottuja piirteitä, ja häivyttäisi ei-toivottuja.

Vierailija
7/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvälle kampaajalle ja kysy häneltä. Ei ihmistä näkemättä voi antaa yleisneuvoja, onko otsis jollekin hyvä vai ei, ja minkämallinen otsis. Se riippuu ihan täysin kasvojen mittasuhteista ja muodosta. Kampaajat on kyllä koulutettuja näihin asioihin, katsomaan mikä tasapainottaisi kasvoja ja korostaisi toivottuja piirteitä, ja häivyttäisi ei-toivottuja.

Vierailija
8/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään hikoilevaa tyyppiä, niin en kyllä kesäksi leikkaisi otsista. Itse hikoan oikeastaan vain otsasta ja niskasta, joten ajatus otsatukasta kuulostaa tosi ahdistavalta :D

Vierailija
9/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kalapuikko otsis?

Vierailija
10/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan otsista, tuo ilmettä kasvoille ja kehystää kivasti. Usein  (en sano, että aina, mutta usein)  tasapitkä tukka on suomalaisnaisilla tosi tylsän ja lattanan näköinen, varsinkaan jos sitä ei ole laitettu mitenkään.

Vierailija
11/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla ajattelinkin otsiksen leikkauttaa, jos leikkautan, mutta olisi kiva tietää mikä on palstan linjaus ottatukkaan. Vuosi sitten ottatukat haukuttiin maan rakoon.

Vierailija
12/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa itse päättää, niin voivoi.

Vierailija
13/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tehnyt otsatukkaa mieli jo pitkään, juurikin piristämään  muuten lattanaa tukkaa. Joskus kakarana mulla oli otsis, ja silloin mielestäni sopi mulle hyvin, mutta nyt ei kampaajat halua leikata mulle otsatukkaa! Viimeksi kun yritin, niin tyyppi kysyi neljään kertaan että oletko nyt ihan varma siitä otsatukasta. Ja neljännellä kerralla luovuin ajatuksesta... Näkeekö ne kampaajat ihan oikeasti tuosta vaan mikä sopii kellekin? Epäilen niiden olevan ihan periaatteesta otsista vastaan.

Vierailija
14/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsis on kiva! Jos se sopii omiin kasvojen muotoon sillä voi kohentaa ulkonäköään paljonkin ja pitkät hiukset näyttää hyvin leikatun otsatukan kanssa ihan tavallisesti ponnarillakin huomattavasti enemmän "kampaukselta" kuin ilman otsista. Sillä on helppo saada vaihtelua pitkiin hiuksiin, otsatukka kasvaa nopeasti joten sen malliakin voi muuttaa vaikka parin kuukauden välein jos tuli valittua huonompi malli tai kyllästyy helposti. Kokonaan pois kasvatus sitten onkin pidempi operaatio.

Mutta näin kesällä tosiaan otsatukassa on omat ongelmansa jos on kova hikoilemaan, hikisenä otsaan liimautuvat hiukset eivät kaunista ketään. Pipokauden ulkopuolella kovalla tuulella otsatukka ei välttämättä myöskään ole enää kovin edustava siinä vaiheessa kun pääsee perille esim. töihin vaan tuulen klähmäämä. Toisaalta, pitkähiuksinen saa helposti raikkaamman olon pesemällä pelkän otsatukan joka kuivuu hetkessä verrattuna koko hiusten pesemiseen (jos vaikka urheilee paljon, pitkiä hiuksia ei välttämättä silti viitsi pestä kokonaan esim. kahdesti päivässä ja se aikalailla voi kuluttaakin latvoja jos meinaa hiukset pitää pitkänä - otsatukkaa tulee leikattua lyhyemmäksi niin usein, että sitä voi kohdella vähän karumminkin ja se pysyy silti siistin ja hyväkuntoisen näköisenä).

Vierailija
15/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:57"]

Kampaajalla ajattelinkin otsiksen leikkauttaa, jos leikkautan, mutta olisi kiva tietää mikä on palstan linjaus ottatukkaan. Vuosi sitten ottatukat haukuttiin maan rakoon.

[/quote]

Aika monelle suomalaiselle otsatukka on hyvä juttu. Varsinkin jos on sellainen leveähkö, pyöreäposkinen naama kuin monella on. Sellainen varsinkin pidemmillä, jokapuolelta tasapitkillä, keskijakauksella olevilla hiuksilla on aika tylsän näköinen ilmestys. Esim. vino otsatukka antaa särmää ja tuo silmiä paremmin esiin. 

Vierailija
16/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:57"]

[/quote]

Täällä palstalla on vaan yksi otsishullu, joka ei viime aikoina onneksi ole ollut kovin aktiivinen :)

Vierailija
17/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos otsassa on ryppyjä (yli 30 v) niin kannattaa leikata otsis.

Vierailija
18/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

-Mies 29v-

Vierailija
19/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vino otsis sopii kaikille kasvoille, ja on helpompi kasvattaa poiskin kun sellanen "otsis-otsis". Ei siis oo sellasta typerää vaikeaa kasvatusprosessia, kun se vähän kasvaa sen voi huitaista sivuun. Esim. tämmönen:

http://topappandroid.com/wp-content/uploads/2014/04/haircuts-for-long-hair-with-side-bangsside-bangs-hairstyles.jpg

Minustakin otsis piristää ja kehystää naamaa. Kunhan ei ole vääränmallinen. Esim. pitkä suora otsis leventää pyöreää naamaa. Mutta tuo sivuotsis on turvallinen, sopii kaikille. :) Tuo särmää ulkonäköön, kun keskijakaus ja suoratukka on minusta niin valjun näköinen.

Vierailija
20/20 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.elle.fi/sites/default/files/c/106660/9129_Jen.jpg

Tää on kalapuikko otsis, mielellään vielä 1-2cm lyhyempi. Oli pari vuotta sitten lähes jokaisella. Tuollainen pitempi, kulmakarvoihin asti yltävä on ihan nätti.