Miksi osa ihmisistä hermostuu heti jos asiat eivät suju kuten he haluavat?
Siis ei ole kyse iästä. Ihan vanhemmissakin ihmisisissä näkee näitä hätähousuja, jotka eivät kestä pienintäkään viivytystä tai selkkausta. Kaiken pitäisi aina mennä juuri kuten he tahtovat tai seuras kiukustumista, hätäilyä, hötkyilyä, aggressioita ja turhautumista. Siis aikuiset ihmiset menettävät malttinsa jos joutuvat vaikka seisomaan valoissa mielestään liian kauan, esimerkiksi.
Onko syy siinä, että ei olla työstetty yhtään omaa minuutta ja karakteeriä? Että ollaan ikäänkuin lapsenomaisia, hätäisiä, hedonistisia ja impulssien vietävissä. Lapselta sen toki ymmärtää, mutta aikuisilla se on rasittavaa ja hiukan naurettavaa.
Kommentit (25)
Minä olen tuollainen jos olen väsynyt, liian pitkään stressannut useampaa asiaa tai koko päivä on ollut surkeiden sattumusten sarjaa. Sitten tulee se viimeinen pisara ja läikkyy yli. Joillain voi se astia olla kroonisesti täynnä itseaiheutettuna tai ulkopuolisten syiden takia, jolloin joka pisara läikyttää yli.
Jatkuvasti maskaavilla on helposti se astia täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen jos olen väsynyt, liian pitkään stressannut useampaa asiaa tai koko päivä on ollut surkeiden sattumusten sarjaa. Sitten tulee se viimeinen pisara ja läikkyy yli. Joillain voi se astia olla kroonisesti täynnä itseaiheutettuna tai ulkopuolisten syiden takia, jolloin joka pisara läikyttää yli.
Jatkuvasti maskaavilla on helposti se astia täynnä.
Siis tarkoitatko että autistit ovat näitä hätähousuja?
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään tuollaista.
Etkö tunne ketään oinasta?
Suomi on täynnä narsisti-sosiopaatti-psykopaatti luonteisia ihmisiä
ei mikään onnellinen maa
Minulla oli nuorempana pitkä pinna, jaksoin odottaa, kestin vastoinkäymisiä. Nyt minulle on käynyt niin, että kun vastoinkäymisiä on tullut paljon todella paljon tähän ikään 56 vuotta, niin en jaksa enää mitään vastoinkäymistä, en jaksa katsella muiden ihmisten perseilyä, en oikein jaksa yhtään mitään ärsykettä, mikä tulee ulkopuolelta. Vietän paljon aikaa kotona rauhassa, vältän ihmiskontakteja.
Liikennevalot odotan rauhassa mutta turhaa nysväämistä ei hermo kestä töissä eikä muuallakaan. Kun tehdään niin tehdään eikä jäädä sormisuussa ihmettelemään. Ruma sana sanotaan niin kun se on ja säikyt lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorempana pitkä pinna, jaksoin odottaa, kestin vastoinkäymisiä. Nyt minulle on käynyt niin, että kun vastoinkäymisiä on tullut paljon todella paljon tähän ikään 56 vuotta, niin en jaksa enää mitään vastoinkäymistä, en jaksa katsella muiden ihmisten perseilyä, en oikein jaksa yhtään mitään ärsykettä, mikä tulee ulkopuolelta. Vietän paljon aikaa kotona rauhassa, vältän ihmiskontakteja.
Tuohon muiden ihmisten perseilyn aiheuttamaan ärsyyntymiseen on todella helppo samaistua. Se tapahtuu esim. lähes joka kerta tämän palstan avautuessa kun suurin osa etusivun aloituksista on taas kerran ihan pelkkää lapsellista ja turhaa paskaa, jankuttamista ja spämmiä. Ei vaan jaksa. Minulla on kyllä varsin hyvä huumorintaju, jopa musta ja sairaskin, mutta yllättäen silläkin on rajansa kuinka paljon toisten ihmisten silkkaa typeryyttä ja tyhmyyttä oikeasti jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Oinaat. Kaikki oinaat.
En usko horoskooppeihin mutta ainoa tällainen jonka tunnen on kyllä oinas 🤔 Toinen vähän tämän tyylinen on vaaka.
Riippuu. Suomalainen haluaa nopeutta, lähellä ja sujuvuutta. Mutta niin että pää pysyy vielä mukana ja tunnemaailma sopeutuu. Ei kiemuroita. Vaikka ehkä siitäkin jotain oppii.
Minä olen juuri tuollainen ja itseänikin se ärsyttää. Myönnän että en ole määrätietoisesti kehittänyt karakteeriani.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä narsisti-sosiopaatti-psykopaatti luonteisia ihmisiä
ei mikään onnellinen maa
Ei tämäkään lausunto kovin humaanilta kuulosta. :D
Vierailija kirjoitti:
Liikennevalot odotan rauhassa mutta turhaa nysväämistä ei hermo kestä töissä eikä muuallakaan. Kun tehdään niin tehdään eikä jäädä sormisuussa ihmettelemään. Ruma sana sanotaan niin kun se on ja säikyt lähtee.
Minulla on tuollainen työkaveri. Mitään asiaa ei saisi miettiä eri puolilta ennen kuin lähtee toteuttamaan. Se on kuulemma arkailua ja vatulointia. Tuloksena on kalliita hutitilauksia, epäonnistuneita hankkeita ja lisää raivareita kun juosten kustut projektit sakkaa.
Oikeastaan olisi hyvä että ihmiset useammin näyttäisivät sen harmistuksensa ja antaisivat palautetta. Toki pitää osata tehdä se tyylikkäästi ja hyviä käytöstapoja noudattaen.
Pahinta vttuilua mitä asiakas voi tehdä jonkun kaupan tai muun palveluorganisaation henkilöstölle on se, että ei sano mitään vaikka homma ei toimi ja asiakaskokemus on poikittain.
Sivistynyt ihminen älyää antaa myös negatiivista palautetta, kunhan sen antaa sivistyneesti.
Yks entinen työkamu, lähihoitaja joku 60v nainen, ja oli oikeesti semi fiksu ihminen, sitten alkaa liikutella ja rääkyä kuin pieni lapsi, ja siellä tosiaan ei asiat mennyt töissä aina niin kuin piti..pari muuttujaa.. ton takia en tiennyt mitä mieltä oon kys. Ihmisestä
Oinaat. Kaikki oinaat.