Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja e-pillerit

Vierailija
27.04.2014 |

Onko kenelläkään kokemusta masennuksen puhkeamisesta/pahanemisesta e-pillereiden aikana? Mitä merkkiä käytit? Miten huomasit asian ja saitko apua siihen? Jouduitko lopettamaan kokonaan vaiko riittikö e-pillerimerkin vaihto? Kärsitkö dysnomerreasta tai endometrioosista?

Itse olen 25-vuotias nainen, joka joutuu syömään e-pillereitä dysnomerrea/endometrioosin takia. Olen ennen ollut suht "miesmäinen" tunteiltani, nykyään itken turhankin helposti vaihtelevien mielialojen takia.  Itse käytän nykyään Zoely-ehkäisypillereitä ja olen huomannut ahdistukseni kasvaneen näiden aloittamisen takia. Kokeiltu ja huonoksi todettu on jo Yasminelle, Mercilon ja Yasmin -merkit.

Myös lähipiirini on huomannu persoonallisuudessani muutoksia. Käyn todella ääritiloista toiseen ja tällä hetkellä kestän tuskin yhtään stressiä.
Lopettaa en voi noin vain, koska tällä hetkellä oireiden ainoa hoitokeino on pillerit. Lisäksi 4 päivän pakollisen tauon aikana minulle puhkesi melkin yhdessä yössä kauhea akne :S 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

e pillerit aiheuttaa keuhkoveritulppaa, lopeta ne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pillerit vaikuttavat mielialaan. Ei kaikilla, mutta monilla. Itselläni ne leikkaavat kaikista tunteista ne terväimmät kärjet ja lisäävät aggressiota (hyvällä tavalla). Olen siis ilman pillereitä sellainen tunteellinen tossukka, koen syvää myötätuntoa kaikkia kohtaan, liikutun usein, näen maailman kauniina paikkana ja mun yli saa kävellä mennen tullen ja palatessa. Mun pää on täynnä tunnehöttöä ja keskittymiskyky on huono.

Pillereiden kanssa tunnen vain murto-osan siitä mitä luomutilassa, mikä on hyvä juttu, koska mulla on erittäin paljon parempi keskittymiskyky, olen pitkäjänteisempi ja mussa on sellaista normaalia tsemppiä ja särmää mitä muissakin ihmisissiä. Ekat puoli vuotta uuden pillerimerkin kanssa on olleet aina hankalia, mutta sen jälkeen on mennyt hyvin.

Toivottavasti löydät sopivan pillerimerkin. Ja oli itkuisuuden syy mikä tahansa, aina kannattaa miettiä niitä syitä sen itkuisuuden taustallakin, ja käydä juttelemassa niistä jonkun kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi