Pitää täyttää kanisterit bensalla, että pääsee työmatkoille lakon aikana.
Kiitos vaan lakkoilijoille, jotka vaikeuttavat ihmisten töissä käyntiä lakollaan. Kunnon ihmiset töillään pyörittävät taloutta, kun lakkoililijat kaikin voimin pyrkivät sitä jarruttamaan.
Kommentit (46)
Töihin? Silloinhan ollaan lakossa!
Vierailija kirjoitti:
Töihin? Silloinhan ollaan lakossa!
Kunnon ihmiset eivät ole lakossa, vaan rakentavat oman hyvinvointinsa ohella yhteiskuntaa, käymällä töissä.
Kuinka usein bensa-autoja oikein täytyy tankata? Minä kun muistelin että niissä on pitkä range. Minun tarvitsee ladata sähköautoni noin kerran viikossa, muistaakseni polttomoottorilla riitti jos tankkasi parin viikon välein, eli olisin pärjännyt omilla ajoillani lakon yli.
T: viisi vuotta sähköautoillut
Käymme tankkaamassa molemmat automme emmekä käy töissä niin pitkälle pärjäämme.
Lusmut taistelevat oikeuksistaan ja ottavat vapaapäivät mielellään vastaan
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein bensa-autoja oikein täytyy tankata? Minä kun muistelin että niissä on pitkä range. Minun tarvitsee ladata sähköautoni noin kerran viikossa, muistaakseni polttomoottorilla riitti jos tankkasi parin viikon välein, eli olisin pärjännyt omilla ajoillani lakon yli.
Jos työmatka on 100 kilsaa suuntaansa, niin parin viikon välein ei riitä mun vanhalla pikkukipolla. Eikä sähköautoa ole vara ostaa. Mutta kiva jos sulla on sähköauto eikä juuri työmatkaakaan.
Dieselillä louskuttaa vähintään 1200km tankillaan. Tankin riittävyys riippuu ihan siitä että käykö töissä Utsjoella vai Keravalla Helsingistä.
Missä on pensa-etsivät?! Ettei sitä pensaa nyt käytetä huvi-ajeluihin.
Tule apuun Mauri!!
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton akuille annetaan se 5-8 vuotta elinaikaa, eli kohta sulle pamahtaa sähköautoilun mukavin vaihe. Juuri kun takuut umpeutuu, niin on se hienoa ryhtyä 10-20 tuhannen euron korjaukseen. Kukin tosi tyylillään, ei sen.
Vierailija kirjoitti:
Noh. Mulla diisselissä range 1300, että siinähän latailet pattereitasi.
Toivottavasti julkisen liikenteen työntekijät ei intoudu lakkoon. En haluaa vähäisiä lomapäiviä käyttää lakon takia. Ei ole autoa.
Kiitos ja kumarrus kuuluu hallitukselle. Lakkojen kuuluukin näkyä ja hyvä että vaikuttaa sinuunkin.
Itse ajan satoja kilometrejä päivässä, kun asiakkaissa käy ympäri Suomea. Aamuyö lähtöjä paljon ja myöhäisiä kotiintuloja. Sähköauto mahdoton vaihtoehto, koska tankkauksen pitää tapahtua minuutissa, koska muuten päivät pitenee entisestään. Lakkoilijat ovat uutteria ihmisiä vastaan.
Kannattaako lapissakaan pitkillä ajomatkoilla käydä töissä. Ajattelet tankata, että pääset töistä kotiin, mut löpö on loppu niin tankista ja asemilta ja olet keskellä korpea. Ei pääse taksillakaan, kun nekään ei saa tankattua.
Onneksi on sähköauto niin ei tarvitse tuollaisista murehtia. Tulkaa tekin jo nykyaikaan sieltä 1900 luvulta.
Ei se bensa mihinkään lopu sillä Suomi on varautumisen suurvalta.
Kiitos ja kumarrus kuuluu kylläkin sekä hallitukselle että järjestöille. Nyt molemmat neuvottelupöytään sopimaan ja äkkiä sekä löytämään sopiva ratkaisu. Säästöjä tarvitaan, nyt vaan pitää sopia että mitä.
Minä olen jo varastoinut pyöräkellariin 500l ysivitosta.
Pitää käydä töissö kimppavkyydeillä, kun polttoaineesta tulee pulaa.
Mitäs jos tulis sota, ja satamat menee silloinkin kiinni, tuonti ja vienti loppuu.
Mistäs silloin saadaan polttoainetta? Ei mistään.
Hyvä että enrgiassa menneen kohti omavaraisuutta, saadaan edes lämpöä, ydinvoimalla-tuulivoimalla-hakkeellla.
Öljy tulee aina ulkomailta ja se jalostetaan Suomessa bensiiniksi ja dieseliksi ym. polttoaineeksi.
Juu, eihän tuo kivaa ole jos polttoaineen jakelussa tulee katkoksia. Toivottavasti huoltamot pystyvät asiaan varautumaan.