Naapurista kuuluu huutoa että " Mä en tajuutko jaksa kävellä kouluun, missä iskä on?" Joka kerta sama show kun perheen isä onkin töissä eikä
Pääse heittämään lasta autolla. Äidillä on selkäongelmia minkä takia ei voi ajaa autolla, tämäkin selvisi tahattomalla salakuntelulla seinien läpi. Kun lapsi huusi äidilleen miksei "osta ajokorttia".
Noin 9v lapsi. Ja ala-asteelle on tästä noin 2km eli ei mihinkään kaupungin toiselle puolelle tarvitse kävellä!
Kommentit (25)
Mun poikani kiltisti lähtee kouluun vaikka on 2,5km matkaa. Vie jopa pyörällä luistimet ja mailan, jos on luistelua. 12v on poikani. Itse en menierin takia voi autolla ajaa ja mies lähtee aikaisin töihin. Onneksi ei ole ap. n kuvaamaa lasta.
Meidän poika hiihtää kouluun kesällä ja talvella 25km suuntaansa.
Pitäisi kertoa jo illalla että huomenna on kävelyä. Aamuväsymyksessä jos vasta kertoo, se kiukuttelu on kahta kauheampaa.
Ja sitten ihmetellään, miksi MOVE-mittauksissa lasten kestävyyskunto alenee vuosi vuodelta.
Isä vie autolla ja äiti joutuu kuuntelemaan huutoa kun isä onkin töissä. Kyllä mä sille isälle tässä ensisijaisesti palloa heittäisin. Onko lapsi liikuntakyvytön?
Vierailija kirjoitti:
Välillä painii susien kanssa, ja joskus on riistaa kotiin tuomisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tässä lienee kuitenkin se, että kumpaankiin suuntaan on pelkkää ylämäkeä :(
Ei ole pojan kanssa varmaan tehty kävely lenkkejä nuorempana, aina autolla kaikkialle. Ite poljin äidin kans välillä yli 20km ympäri kuntaa milloin mihinkin. 2km kävelyä on aivan naurettavan lyhyt matka.
Olen syntynyt -62, ja vaikka meillä oli auto niin ei käynyt edes mielessä että vanhempani veisivät minut kouluun. Sama oli kaikilla muillakin. Silloin käveltiin, pyöräiltiin tai mentiin bussilla. Milloin tämä muuttui tällaiseksi amerikan malliksi, että lapsia kuskataan joka paikkaan 🙄
Lapsissa on eroja tämänkin suhteen. Omani on ollut muuten aika helppo tapaus mutta laiska kävelemään ja pyöräilemään kouluun. Naapurin lapsi käveli saman matkan ihan ekalta ysiluokalle asti ja ilmeisesti ilman kitinöitä.
Mulla oli lapsena myös reilu 2km matka kouluun ja ai että se tympäisi välillä talvisin, vaikka olin ihan liikunnallinen lapsi. Oli ihanaa jos sai kyydin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Isä vie autolla ja äiti joutuu kuuntelemaan huutoa kun isä onkin töissä. Kyllä mä sille isälle tässä ensisijaisesti palloa heittäisin. Onko lapsi liikuntakyvytön?
Mitä ihmeen palloa? Isälle velvollisuus selittää kyyläävälle naapurille ja vauva- palstalle, että kuuluu näihin hävyttömiin pettäjämiehiin, jotka käyvät töissä ihan paikanpäällä, eivätkä ole etätöissä hoitamassa kotitöitä, että vaimo voi ottaa rennosti.
Selvästi ap:n naapurilla on kasvatuksellisia haasteita, mutta ei tässä nyt tarvita mammaraatia pohtimaan kuka on väärässä. Toki ymmärrän, ettei teidän lapset ikinä koskaan missään ole edes lievästi pahoittaneet mieltänne, koska olette superkasvattajia, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pojan kanssa varmaan tehty kävely lenkkejä nuorempana, aina autolla kaikkialle. Ite poljin äidin kans välillä yli 20km ympäri kuntaa milloin mihinkin. 2km kävelyä on aivan naurettavan lyhyt matka.
Joku raportoi naapurin juttuja anonyymipalstelle ja sinä kiiruhdat paikalle sädekehä kiiltäen. Olet hieno ihminen.
Ne on tuollaisia kiduttajia, siis lapset. Kiittämättömiä, typeriä ja vaativia. Jos olet ikinä elänyt narsistin tai sosiopaatin kanssa niin voin kokemuksesta sanoa, että niiden kanssa elämä on helpompaa kuin lasten.
Tiedättekö, kuinka paljon kolmasluokkalaisen lapsen reppu voi painaa? Helposti 5-10 kiloa. Se on todella paljon 20-30 kiloiselle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, kuinka paljon kolmasluokkalaisen lapsen reppu voi painaa? Helposti 5-10 kiloa. Se on todella paljon 20-30 kiloiselle lapselle.
Sitten pitää investoida kunnolliseen reppuun. Mitenhän me ennen 1990-lukua syntyneet oikein pärjättiinkään, kun tuollainen parin kilometrin koulumatka oli ihan peruskauraa ja kantamista oli varmasti silloinkin ihan yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen palloa? Isälle velvollisuus selittää kyyläävälle naapurille ja vauva- palstalle, että kuuluu näihin hävyttömiin pettäjämiehiin, jotka käyvät töissä ihan paikanpäällä, eivätkä ole etätöissä hoitamassa kotitöitä, että vaimo voi ottaa rennosti.
Selvästi ap:n naapurilla on kasvatuksellisia haasteita, mutta ei tässä nyt tarvita mammaraatia pohtimaan kuka on väärässä. Toki ymmärrän, ettei teidän lapset ikinä koskaan missään ole edes lievästi pahoittaneet mieltänne, koska olette superkasvattajia, mutta silti.
No ei vaan lopettaa sen lapsen kuskaamisen!
Oma koulumatka 80-luvulla oli juuri tuo 2km Laajasalon toiselta laidalta toiselle ja takaisin.
Kävellen, kävellen korvalappustereoiden kanssa, pyöräillen, bussilla.
Kyllähän se joskus talvisin oli kylmää kyytiä fillarilla painaa ja tympeääkin. Nastarenkaat oli.
Äkkiähän 2km fillarilla menee. Varsinkin pentuna kun painaa koko ajan täysiä.
Kyllä tuli se väli sillä saarella tutuksi.
Noin karkeasti laskien kuljin sen noin 2500 kertaa.
Riippuu alueesta uskaltaako lapsi kävellä yksin kouluun. Jos koulutie on esim. näköalaton, voi olla viisaampi viedä autolla...
Niin? Oletko ennen ollut kontaktissa lapsiin? Tuommoisia ne voivat olla.