Hoitaja, jos juuri ennen joulua pakotettaisiin töihin jouluksi, vaikka sinulla ei olisi silloin aiemmin sovittua työvuoroa, niin menisitkö?
Kommentit (172)
Valittaisiin kurkkukipua ja yskisin kovasti. Tuskin ottaisivat töihin.
No jos pakotettaisiin niin kai se silloin pakko olisi. Jos pyydettäisiin, niin sitten joutuisi jo miettimään kahdesti.
tuplaliksasta voisin vapaaehtoisesti mennä. muuten tule kuuloonkaan. viikon lomakin voisi olla hyvä korvaus, jollei haluta maksaa ylimääräisiä.
harva oikeasti käsittää mitä toi työ on. sitä itseään tosi pitkälle..
Ap ei taida ymmärtää mitä pakottaminen tarkoittaa.
Jos joku pakotetaan tekemään jotakin, se tarkoittaa, että hän tekee sen, koska hänen on pakko. Eli siinä ap vastaa omaan kysymykseensä.
Vai tarkoititko, että jos pyydettäisiin töihin vaikka ei olisi sovittua työvuoroa?
Sano sitten niin. Sanoilla on tietyt merkitykset.
Menisin mielelläni. Pyhälisät ja ylityölisät kiinnostavat todella, harmi ettei pyhiä saa tehdä niin paljon kuin haluaa. Halukkaita kun on paljon muitakin.
Saikuttaisin.
Ja jouluna voisin sanoa, että nyt on kyllä kolmen viikon ryyppyputki, että ei voi mitään.
Menisin. Ajattelen, että tämä kriisi koskettaa koko maata ja jokaisen on osallistuva sen hoitoon ja kukin osallistuu siten kuin voi. Jokaisen pitää venyä ja kantaa kortensa kekoon. Minulla on ammattitaito terveyden- ja sairaanhoitoon, joten osallistun sitten sitä kautta. (miehelläni sama juttu) Lasten kanssa on jo puhuttu, että jos koronatilanne pahenee, voi olla että he ovat sitten joulun yksin kotona tai vaihtoehtoisesti lähtevät varmuuden vuoksi mummolaan 10 päivän kotikaranteenin jälkeen. Lapset pyysivät, että saavat mennä mummolaan, koska siellä on lunta, iso piha, eikä sitten ole vaarana joutua olemaan yksin kotona ja siellä saa olla koiran kanssa vapaammin. Ollaan ihan tyytyväisiä lasten päätökseen, samalla isovahemmat ilahtuvat, kun saavat olla lastenlastensa kanssa. joulun voi viettää sitten myöhemminkin "oman" perheen kesken, ei se päivä niin tarkka ole.
Luvattiinhan hoitajille jo 60 euron ekstra joulunpyhistä?
Menen mieluummin Vaasankadulle tienaamaan. Parempi liksa, jopa työnkuva taitaa olla mielekkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Valittaisiin kurkkukipua ja yskisin kovasti. Tuskin ottaisivat töihin.
oireiset pääsevät niihin töihin, joissa ei tavta potilaita fyysisesti.
Saikulle joutuisin, työnantajan painostus aiheutti burnoutin. Asia laajenisi myös työtuomioistuimeen kiusaamisena. Eli en.
En. Mieluummin otan irtisanomisen vastaan ja kärsin karenssit tai ihan mitä vaan. Minulla on aikaa sitten sovittu siihen lomaviikko ja lähden Kainuuseen äitini luo, koska hänellä on parantumaton syöpä ja elinaikaa ehkä vain helmi-maaliskuulle. Äiti pääsee saattohoitoon kotiinsa isäni kanssa. Me viisi sisarusta halutaan viimeinen Joulu olla äidin kanssa. Äitini muisto on minulle tärkeämpi, kuin kenenkään koronatartunta. Olisivat pysyneet kotona.
Vierailija kirjoitti:
Menen mieluummin Vaasankadulle tienaamaan. Parempi liksa, jopa työnkuva taitaa olla mielekkäämpi.
60e per ylimääräinen vuoro
Vierailija kirjoitti:
En. Mieluummin otan irtisanomisen vastaan ja kärsin karenssit tai ihan mitä vaan. Minulla on aikaa sitten sovittu siihen lomaviikko ja lähden Kainuuseen äitini luo, koska hänellä on parantumaton syöpä ja elinaikaa ehkä vain helmi-maaliskuulle. Äiti pääsee saattohoitoon kotiinsa isäni kanssa. Me viisi sisarusta halutaan viimeinen Joulu olla äidin kanssa. Äitini muisto on minulle tärkeämpi, kuin kenenkään koronatartunta. Olisivat pysyneet kotona.
Älä vastaa viimeisen työvuoron jälkeen puhelimeen. Ei sinua voida kutsua jos ei tavoiteta ja tavoittamattomuus vapaa-ajalla on laillista.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida ymmärtää mitä pakottaminen tarkoittaa.
Jos joku pakotetaan tekemään jotakin, se tarkoittaa, että hän tekee sen, koska hänen on pakko. Eli siinä ap vastaa omaan kysymykseensä.
Vai tarkoititko, että jos pyydettäisiin töihin vaikka ei olisi sovittua työvuoroa?
Sano sitten niin. Sanoilla on tietyt merkitykset.
Tuleeko poliisi hakemaan kotoa jos ei mene? Vähän nyt munaa siihen touhuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60e per ylimääräinen vuoro
Niin?
Se nyt olisi, jos tuo 60 euroa olisi yhteissumma.
Hain sairauslomaa, aion irtisanoutua. Vaihdan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minulla on myös jo viikkoja aiemmin sovittu meno jouluna perheeni kanssa, joulunviettoa on suunniteltu huolella ja olemme kaikki nyt omaehtoisessa karanteenissa ennen tuota joulunviettoa. Tämä joulunvietto on yksi harvoista ajoista tänä vuonna, kun olen perhettäni nähnyt, joten ihan suoraan sanoen, random-potilaiden koronat ei siihen verrattuna paljon kiinnosta, ei sairaanhoitopiirien itseaiheutetut hoitajapulatkaan. En koe, että minulla olisi vapaa-ajallani mitään velvollisuutta olla työasioissa kenenkään tavoitettavissa.
Riippuu suuresti ehdoista, vapaaehtoisesti ehkä mutta jos siihen pakotettaisiin varmasti harkitsisin irtisanoutumista.