Miestä kuulemma ahdistaa tylsä arki
Kun on aina yhtä ja samaa eikä ikinä mitään spessua.
Se, että on viimeisen puolen vuoden aikana lomailtu kolme kertaa eri Lapin kohteissa, se että ensi viikolla piipahdetaan Tukholmassa, se että tekee kavereidensa kanssa citymatkan kk:n kuluttua Euroopassa, se että lähdetään juhannuksena viikon ja se, että loppukesästä on vielä pidempi lomamatka, niin ei meinaa yhtään mitään. On vaan tätä v*tun tylsää arkea. Arkea, jolloin hän voi harrastaa omaa lajiansa 3-6 krt/vkossa. Arkea, jolloin hän voi tikkua ristiin laittamatta istua hanuri soffassa kiinni. Arkea, jota hän enimmäkseen ei pyöritä edes kaupassa käymällä saatu ruokaa laittamalla.
Mikä h*tti sitä vaivaa? Oon aika vakuuttunut, että joku masennus tms. on kaiken pohjalla, mutta sanokaa te viisaammat pls!
Kommentit (29)
Masennus tuo on. Älä ota itseesi. Pidä huolta että mies saa hoitoa ja pyri olemaan ymmärtäväinen.
Eihän tuo tunnu arkea edes elävän. Arki on sellainen juttu että siihen täytyy upota ja sille pitää antautua ja sille pitää antaa mahdollisuus. Sen jälkeen siitä voi nauttia ja elämä tuntuu mielekkäältä.. Jos sitä ei tee tuntuu arjen vaatimukset - pienetkin - liian suurilta.
Ei nuo mitään masennusta ole. Normaalia aikuistumisen puutetta, kypsymättömyyttä. Mies kuvittelee olevansa irrallaan perheen arjesta ja kohta alkaa jopa syyttää sua siitä että rajoitat hänen elämäänsä - pelkällä olemassaolollasi
Kakara mies ap:lla, ei voi muuta sanoa. Suututtaa aikuiset kitisevät "lapset".
Saisihan siihen arkeen piristystä, jos vain haluaa. Miehesi elämä vieläpä todennäköisesti on sellaista, että hänellä on mahdollisuuksia kaikenlaiseen, joten en näe pointtia valittaa asiasta.Yleensä asialle tehdään jotakin. Itse olen menevää tyyppiä, enkä kyllästy arkeen, koska mielenkiintoiselle tekemiselle on mahdollisuuksia. Mikä siis on pielessä? Jonkinlaista parisuhdekriisiä itsekin epäilen.
En yhtään ihmettele miehesi ajatuksia. Avioliitto yllättää monet, erityisesti miehet, tylsyydellään. Sinun pitäisi ymmärtää miestäsi ja antaa hänelle vapaat kädet toteuttaa mieleisiään asioita ja hakea actionia arkeen. Miehesi voisi esimerkiksi lähteä yöelämään juomaan ja metsästämään yhdenillan juttuja. Vaihtelu miehellesi voisi virkistää myös teidän parisuhdettanne - ja seksielämäänne. Molempien kumppanien, myös miehesi hyvinvointi, on onnellisen parisuhteen perusedellytys.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:53"]En yhtään ihmettele miehesi ajatuksia. Avioliitto yllättää monet, erityisesti miehet, tylsyydellään. Sinun pitäisi ymmärtää miestäsi ja antaa hänelle vapaat kädet toteuttaa mieleisiään asioita ja hakea actionia arkeen. Miehesi voisi esimerkiksi lähteä yöelämään juomaan ja metsästämään yhdenillan juttuja. Vaihtelu miehellesi voisi virkistää myös teidän parisuhdettanne - ja seksielämäänne. Molempien kumppanien, myös miehesi hyvinvointi, on onnellisen parisuhteen perusedellytys.
[/quote]
Tämän kirjoittajan on pakko olla mies.
Arki on aina älyttömän tylsää. Inhoan kotitöitä, enkä viihdy kotona. Luen paljon, mutta menen mielummin vaikka kahvilaan tai kirjastoon lukemaan. Olen elämyshakuinen ja kaipaan paljon virikkeitä. Ihannetilanne olisi se, että saisin olla puolison kanssa puolet vuodesta matkoilla ja tavata aina uusia ja kiinnostavia ihmisiä käydä pitkiä keskusteluja, katsella uudenlaista arkkitehtuuria, uusi taideteoksia, kiertää konsertteja, baletteja, mitä tahansa tapahtumia jne.
Opiskelen kolmea kieltä, kierrän taidenäyttelyitä, teen väitöskirjaa, soitan klassista kitaraa ja teen päivät töitä, mutta silti minulla on usein tylsää. Kuulun Mensaan, olen huippuälykäs.
Todellisuudessa elämä ei mene eikä tule koskaan menemään niin kuin minä haluaisin. Istun nytkin himassa lukemassa, mies on juurtunut pysyvästi tietokoneen ääreen ja viihtyy kotona, eikä meillä ole rahaa kiertää maailmaa puolet vuodesta. Lisäksi suuri osa ihmisistä on tylsiä. Mielenkiintoisia, älykkäitä keskustelukavereita on todella harvassa. Kadehdin ihmisiä, jotka nauttii arjesta. Itse en siihen ole koskaan pystynyt.
N45
Sulla on sisäisesti tyhjä ja tylsä mies, jota pitää koko ajan viihdyttää ja jonka pitää jatkuvasti olla liikkeessä, jottei tuo sisäinen tyhjyys ja mielikuvituksettomuus ei paljastuisi. Kun syyttää muita tylsyydestä, niin ehkä kukaan ei huomaa kuinka stanan tylsä itse on.
Ja se on kyllästynyt myös sinuun.