Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluaisivat kaksoset?

Vierailija
27.04.2014 |

Työkaverini haaveilee kasosista enkä oikein ymmärrä mikä siinä olisi niin ihmeellsitä, päinvastoin ei ehtisi huomioida vauvvaa yksilönä, eikä oikein myöhemminkään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviää yhdellä raskausajalla, lapsista on seuraa toisilleen

Vierailija
2/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaksi yhden hinnalla". Tai no ei hinnalla mutta ajalla. Kotona vaikka siihen kun lapsi on 2v ja kaksosten kanssa siinä onkin jo sitten saanut kaksi lasta kasvatettua 2v ikään yhdellä poissaololla töistä. 

Pikkulapsiajan kestää minimaalisen ajan kun lapset ovat samanikäisiä. Lapsilla on kokoajan suhteellisen samanlaiset kiinnostuksen kohteet (vrt. eri ikäiset lapset). 

Alku rankkaa ihan varmasti mutta yleisesti ottaen näen paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina haaveillut kaksosista. Minusta ne olisivat aivan ihanat, ja saisi kaksi vauvaa kerrallaan :)

Ylipäätään mä tarvitsen aina kaksi kaikkea. Kaupasta ostan aina 2 (tai 4) kaikkea, yhtä ei voi ostaa. Koristetyynyjä pitää olla kaksi samanlaista, huopia kaksi samanlaista, kaikkea aina tuplamäärä. Ostan jopa suosikkivaatteitani kaksi kerrallaan.

Meillä on kaksi poikaa ja rakastan pukea heidät samiksiin, ostaa kaikkea tuplana.

Ja joo, olen outo, mutta ei se mitään, tiedän sen :)

Vierailija
4/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi... minä en haluaisi kaksosia :D Raskaana olo on ihanaa ja teen sen mielläni kaksi kertaa ja halua nauttia yhdestä vauvasta kerrallaan :) Toki jos kaks tulis kerralla niin pakko olis sopeutua :)

Vierailija
5/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut paljon kaksosten elämää. Mummollani on kaksossisko, omat isosiskoni ovat kaksoset, parhaalla ystävälläni on kaksossisko ja veljelläni on kaksospojat. Kaikki kaksosparit ovat kuin paita ja peppu ja kertovat yhdestä suusta samaa: ihminen ei ikinä ole yksin, kun on kaksonen. Elämän pisin ihmissuhde parhaan ystävän kanssa.

Joten joo: mielelläni ottaisin itsekin kaksoset. Tulisi lapset tehtyä yhdellä kertaa ja samalla lahjoitettua kummallekin kaveri. Vielä ei ole lapsia ollenkaan.

Vierailija
6/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Mikäs siinä, jos sun aviomiehillekin järjestely sopii.

Vierailija
7/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kerran unta, että sain kaksoset. olin niin tyytyväinen unessa, kun sain kaksi lasta ja kerran vain tarvitsi olla raskaana :D

Vierailija
8/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, ettei kaikki halua kaksosia. Kaksosraskaudessa on enemmän riskejä ja mm. keskenmenoriski on paljon suurempi, riski myös keskosuuteen suurempi. Jos on vaikeita raskauksia taustalla niin ei varmastikaan toivo sitten enää kaksosraskautta, jossa ne riskit vaan lisääntyy.

En ymmärrä miksi ap:n viestiä on miinustettu niin paljon, on kaksosista kuitenkin paljon ylimääräistä työtä, ihan se perushoito kuten syöttäminen, pukeminen, vaippjen vaihto, vie paljon enemmän aikaa kuin yhden lapsen hoito. Vauvavuosien jälkeen tilanne tasoittuu ja muuttuu paremmaksi, lapset voivat leikkiä yhdessä ja vanhemmille jää enemmän vapaa-aikaa. Ei kaikki siltikään halua kaksosia.

Vierailija
9/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lapsesta asti halunnut kaksoset, mutta ymmärrän kyllä ettei niitä haluamalla saa. En kyllä toisaalta ymmärrä miksen saisi sanoa toivettani ääneen tai mitä häpeämistä siinä olisi. Mun isällä on kaksosveli ja isän mielestä se on paras elinikäinen sisaruskokemus mitä voi olla. 40-luvulla syntyivät pieninä 1½ keskosina ja selvisivät hyvin. Nykyään lääketiedekin on mennyt eteenpäin.

Vierailija
10/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulkaa mammat ole ollenkaan niin yksinkertaista elämä kaksosten kanssa. Kyllähän heistä on seuraa toisilleen ja pisin ihmissuhde, mutta on se myös läpi elämän kestävä taakkakin. Itselläni kahdet kaksoset ja kyllä he kärsivät kaksosuudesta ihan niin paljon kuin pitävätkin. Jokaista teidän keksimäänne positiivista asiaa kohden on ainakin yksi negatiivinen puoli.

Vierailija
11/11 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:38"]

Ymmärrän kyllä, ettei kaikki halua kaksosia. Kaksosraskaudessa on enemmän riskejä ja mm. keskenmenoriski on paljon suurempi, riski myös keskosuuteen suurempi. Jos on vaikeita raskauksia taustalla niin ei varmastikaan toivo sitten enää kaksosraskautta, jossa ne riskit vaan lisääntyy.

En ymmärrä miksi ap:n viestiä on miinustettu niin paljon, on kaksosista kuitenkin paljon ylimääräistä työtä, ihan se perushoito kuten syöttäminen, pukeminen, vaippjen vaihto, vie paljon enemmän aikaa kuin yhden lapsen hoito. Vauvavuosien jälkeen tilanne tasoittuu ja muuttuu paremmaksi, lapset voivat leikkiä yhdessä ja vanhemmille jää enemmän vapaa-aikaa. Ei kaikki siltikään halua kaksosia.

[/quote]

Ei tietenkään kaikki halua. Mutta ap kysyi syitä siihen, miksi jotkut haluaa, ja siihen kysymykseen ihmiset täällä vastailee. Ja ne alapeukuttajat ilmeisesti haluaa viestiä, ettei pitäisi tuomita ja "olla ymmärtämättä" niitä, jotka haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä