Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia painopeitosta?

Vierailija
09.12.2020 |

Onko kukaan kokeillut painopeittoa, minkälainen on? Kärsin itse ahdistukseen liittyvästä unettomuudesta (lähinnä heräilyä keskellä yötä ja toisinaan vaikeuksia nukahtaa uudelleen). Luin että painopeitosta voisi olla apua mutta en tiedä ketään joka olisi oikeasti kokeillut sitä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, käytän nukahtamiseen. Lyhentää nukahtamisaikaa selvästi, rauhoittaa.

Suosittelen kyllä kokeileen. 

Ja nukahtamisen jälkeen vaihdat kevyempään?

Vierailija
22/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 7 kg peiton, en tykännyt, oli aivan liian painava. Jatkan normipeitolla ja unilääkkeillä... zzz ja hyvä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi astmapotilaille tai muista hengityselin sairauksista kärsiville

MIHIN PERUSTUU. .?

Mulla on 580 grammaisena syntynyt pikkukeskonen, jolla on luultavasti keskushermoston epäkypsyydestä johtuva ylivilkkaus. Nyt viisivuotias. Yöt ovat vaikeita, unipolygrafialla todettuja. Neurologit suosittaisivat painopeittoa, mutta kun on myös syntymästään johtuvaa keuhko-ongelmaa, keuhkolääkärit kieltävät painopeiton.

Uskoisin, että pahoilla astmaatikoilla on sama.

Vierailija
24/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee, kun alkaa särkee jalkoja sen alla. Eikä voi vaan tuupata peittoa jaloilla syrjään, kun on niin painava. Ei sovi, jos on huono verenkierto jaloissa. Sain tietää tuosta vasta, kun otin painopeiton käyttöön. Ja maksoi ihan saatanasti. Mä haluun sellaisen vanhanaikaisen mummolapeiton, sellainen riittäisi mulle.

Vierailija
25/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää painopeittoa kesällä, tai oikeastaan milloinkaan muulloin kuin ydintalvella, koska olen todella lämpöherkkä ihminen. Makuuhuoneeni on kuin pakastin tuttujen mielestä :D Otan varmaan kohta taas käyttöön, jos pakkaset tästä lähtisi kovenemaan (asun lapissa). Painopeitto muuten on oikein mukava, näin yksineläjänä tuntuu kuin joku halaisi :) Hieman surullista ehkä... Olen myös kieriskelijä, enkä pysty heilumaan tuulimyllynä painopeiton kanssa, mikä rauhoittaa nukahtaessa. Välillä se kuitenkin ahdistaa ja potkin koko peiton unissani lattialle. Älä hanki liian raskasta peittoa

N21

Vierailija
26/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painopeiton paino pitää valita käyttäjän painon mukaan. Samaa peitto ei pidä kierrättää perheenjäseneltä toiselle, eikä varsinkaan aikuisten peittoa lapsille.

Painon vaikutus käytettävän painopeiton painoon on vain suositus. Ei se oma paino liity mitenkään siihen millaisesta painopeitosta käytännössä tykkää.

Kaikkien kohdalla on tärkeintä että peitto ei ole niin painava etteikö sitä saisi itse aina pois päältään.

Meillä miehelle(joka itse painaa 100kg) 6,5 kg peitto oli aivan liian painava. Mutta lapset jotka painavat noin 50 kg olisivat halunneet painavamman peiton mitä tuo 6,5 kg. No en viitsinyt hommata painavampaa kun ei mitään erityistä hyötyä siitä mutta saavat käyttää tuota 6,5 kg painavaa peittoa kyllä. Tai toisella on sitten 5kg peitto mutta koska sen tein itse hieman pienemmästä kankaasta niin käytännössä siinä on pistepaino vähintään sama kuin tuossa isommassa ja painavammassa. Lapset ovat pienikokoisempia joten isompi osa peitosta on muutenkin sänkyä vasten ja vain pienempi osa painosta lapsen päällä mitä esim isolla miehellä.

Vierailija
27/34 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä autonrenkaista tehtyä räjäytysmattoa Taatusti kestää rauhaton yh mummeli paikoillaan yönyli

Vierailija
28/34 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon hyvistä kommenteista ja vinkeistä! Taidankin ensin kokeilla tuota mattoa jalkojen päällä tms, miltä se tuntuu ennenkuin hankin mitään kalliimpaa. Olen itsekin kieriskelijä unissani joten nämäkin kommentit oli oikein hyviä. Samoin olen miettinyt sitä että miltä tuollainen painon tunne päällä tuntuu, ahdistaako lisää vai juuri rauhoittaako.

Ja kun jotakin kiinnosti niin kyllä, olen myös käynyt puhumassa ammattilaisen kanssa tästä ahdistuksesta, enkä häpeä sitä ollenkaan.

Hyvää joulunodotusta kaikille jo kommentoineille!

T. Ap

Vierailija
29/34 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus

helpottaa levottomien jalkojen kanssa ja rauhoittaa. olen nukkunut peiton kanssa paremmin kuin normaalisti

käyttö vaati hiukan totuttelua

hiukan turhan viileähkö peitto talvelle, mutta talvisin laitan peiton päälle viltin

suosittelen, ilman en osaa olla enää

Vierailija
30/34 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 7 kg peiton, en tykännyt, oli aivan liian painava. Jatkan normipeitolla ja unilääkkeillä... zzz ja hyvä tulee.

Minulle (73kg) 7kg peitto ei oikein tuntunut miltään eli aivan liian kevyt. Nyt olen nukkunut peitto kaksinkerroin, vähän jo mukavampi! Siihen vielä tavallinen täkki päälle. Kärsin huonosta ääreisverenkierrosta ja tuo painava peitto hautoo jalkoja hyvin.

Vierailija
31/34 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikai 7kg ole mitään aikuiselle,ja se paino jakantuu tasasesti peitossa.

Siihen tottuu viikossa eikä paina mitenkään paljoa sitte.

Vierailija
32/34 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jäi käyttämättä.Syy:olen tottunut nukkumaan yksin ja tämän peiton kanssa tuntui koko ajan niin kuin olisi toinen ihan kyljessä kiinni,alkoi ahdistamaan.En huomannut mitään positiivista koko peitosta,ikävä kyllä.

Vierailija
33/34 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin siskolle ja kokeilin viikon hänen luvallaan. Vaikutus nukahtamiseen ja keskellä yötä heräilyyn +/- 0. Ei ollut haittaa mutta ei selvää hyötyäkään.

Vierailija
34/34 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu hyvältä. Ostin tytölle, joka on hyvätasoinen autisti, hänen toiveestaan. 7 kg. Ennen lakanoiden vaihtoa päätin kokeilla sitä itse nyt pari yötä. Kokemus ei ole hyvä, nukun paljon huonommin kuin ilman sitä. Minulle tulee hieman klaustrofobinen olo sen kanssa. Ja kun kääntyilen öisin, peiton paino herättää kääntyessä minut täysin hereille ja valvoskelen sitten aina hetken. Nyt päivällä huomasin, että leukani ovat jumissa. Olen ehkä narskutellut yöllä? Palaan takaisin omaan peittooni ja itselläni toimiva keino on pehmeät villasukat yöllä, jos ahdistaa. Niillä saa katkeamattomat unet. Toivottavasti tytär tykkäisi tuosta peitosta, yli 100 € kuitenkin maksoi. Ei nämä tosiaan kaikilla toimi.