Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vyötärönympäryksestä! Varsinkin pikkuisen lihaville..

Vierailija
27.04.2014 |

Olen 170cm/79-80kg. Liikun paljon, kuntosalilla ohjatuissa liikunnoissa n3krt vkossa lisäksi kävelen ja pyöräilen päivittäin. Olen siis pienesti lihava mutta kohtuu hyvässä "kunnossa".

Mittasin

vyötärönympärykseni ja se oli yli 90 (!) mikä tarkoittaa vaarallista lihavuutta keskivartalolla. Luulin sen olevan hiukan pienempi..

Miten teillä muilla ihmisillä on ympärysmitat ja oletteko huolissanne vatsanalaisesta rasvasta? Luulin olevani tasaisen lihava, eli paino tasaisesti jakautunut mutta nyt olenkin vaarallisesti keskivartalolihava...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeen miettinyt vatsan alaisia rasvoja.. Olen 168 ja 50. Vyötärönympärys taitaa olla jotain 68. Ei ole kuitenkaan yhtään ylipainoa. On vaan niin pitkät jalat ja lyhyt selkä. Kylkiluiden ja lantion välimatka on niin lyhyt niin ei ehdi vyötärö juuri kaventua. :(

Vierailija
22/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne rajat menee? Mikä ympärys pitää olla että on vaarallinen keskivartalon lihavuus ym?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalipainoinen (170/59) mutta vy on 80 cm mikä on jo riskiraja. Olen huolissani ja yritän pudottaa muutaman kilon.

Vierailija
24/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 10:09"]Minä olen normaalipainoinen (170/59) mutta vy on 80 cm mikä on jo riskiraja. Olen huolissani ja yritän pudottaa muutaman kilon.

[/quote]

Sulla on kanssa varmasti korkea rasvaprosentti. Itsellä sama pituus/paino ja vy 70 cm. Rasvaprosentti 21-22, aikaisemmin oli yli 30 ja silloin oli juuri vyötäröllä plösöä.

Vierailija
25/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohtaan tarkkaan ottaen mittaatte? Ihan siitä ohuimmasta(vyötärö) kohtaa vai hieman alempaa ? Mulla ainakin suurin makkara tuossa vähän alempana .Mulla 84 cm, 173 cm 77 kg normaalipainoon vielä matkaa.

Vierailija
26/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 10:09"]Minä olen normaalipainoinen (170/59) mutta vy on 80 cm mikä on jo riskiraja. Olen huolissani ja yritän pudottaa muutaman kilon.

[/quote]

Sulla on kanssa varmasti korkea rasvaprosentti. Itsellä sama pituus/paino ja vy 70 cm. Rasvaprosentti 21-22, aikaisemmin oli yli 30 ja silloin oli juuri vyötäröllä plösöä.

[/quote]

Ei rasvaprosentilla varmaan ole tekemistä tän kaa. Olen siis toi neljäs kirjoittaja ja mun rasvaprosentti on miehistä luokkaa.

Vierailija
28/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama, vaikka paino on normaalipainon puolella. Kuulemma karppaus sopisi juuri tälle tyypille. Minä ainakin myönnän, että syön ihan liikaa hiilarimättöä. Koetan nyt vahvistaa vatsan seudun lihaksia ja samalla jättää vaalean jauhon ja sokerin pois, jospa se auttaisi. Noita kun kumpaakaan ei tartte ja sokeria tulee tavallisesta ruuasta tarpeeksi, kun syö hedelmiä. 

Vierailija
29/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 10:09"]Minä olen normaalipainoinen (170/59) mutta vy on 80 cm mikä on jo riskiraja. Olen huolissani ja yritän pudottaa muutaman kilon.

[/quote]

[/quote]

Ei rasvaprosentilla varmaan ole tekemistä tän kaa. Olen siis toi neljäs kirjoittaja ja mun rasvaprosentti on miehistä luokkaa.

[/quote]

No sitten voi olla että sulla tuo leveyttä vyötäröön lihakset. Hyvin lihaksikasta naista ei noissa laskuissa, jotka perustuu keskiarvoihin, oteta huomioon ollenkaan. Itse olisin muutenkin kiinnostuneempi rasvaprosentista kuin BMI:stä tai vyötärömitasta terveyden kannalta.

Vierailija
30/31 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Joo siis todellakin tiedän että minulla on ylipainoa, jotenkin vaan olen elännyt siinä harhaluulossa, että olen tasaisen lihava enkä vaarallisesti lihava koska minulla "normaalipainoon" on matkaa 8-10kg ja olen ajatellut ettei se olisi vielä niin haitallista.. Ja luullut että mun lihakset painavat niin paljon, mutta ei, pakko se nyt on tarttua asiaan ja saada tota keskivartaloa piukemmaksi...

Vierailija
31/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää järkeä. Jos lantion ympärys on 105 cm ja hartiat saman verran, ei 90 cm ole kovin paha vyötärönympärys naisellakaan. Jos sen sijaan sekä lantion, että vyötärön ympärys on naisella vaikka 80 cm, niin saa olla jo tosi friikki tai sitten sitä läskiä todella on väärässä paikassa.