Puhutaan hyvää tupakasta
Tupakka nousee yleensä esiin lähinnä negatiivisten kommenttien ollessa vahvasti läsnä, mutta tehdäänpäs kerrankin poikkeus. Nyt on tarkoitus puhua positiivisia asioita tupakasta, joten ne miljoona kertaa kuullut saarnaamiset voi jättää kirjoittamatta.
Ainakin kaksi hyvää asiaa löyden itse heti. Ensimmäinen on työn ohessa tapahtuva tupakointi. Tauoilla vedettävät hermosavut ovat todella jees juttu ja helpottavat mukavasti työvuoroa. Sitä ikään kuin saa aina uutta virtaa, kun käy välillä pihalla vetämässä sauhut. Varsinkin, jos työssä on esim joku stressaava vaihe, niin tupakalla käynti helpottaa aina ja se tuo sen pienen hetken ja irtioton tilanteeseen, jonka jälkeen asiaa on taas mukavampi lähteä purkamaan.
Toinen asia on tupakointi alkoholin käytön yhteydessä. Se on taivaallista käydä sauhuilla mukavan nousukännin lomassa. Koko hommasta saa tupakoidessa vielä enemmän irti.
Mitäs te muut keksitte?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on hyvä juttu, että useimmat tupakat sisältävät mm. asetonia, arseeniä, cadmiumia, DDT:tä, vetysyanidiä.... Ihana oikein vetää keuhkot täyteen. <3
Ja nuo ihmeaineet sitten kulkeutuvat tupakan maatuessa -- kestää noin 12 vuotta yhden arvion mukaan -- luontoon ja eläimiin. <3
Näin velana ja misantrooppina en välitä paskaakaan. Ne kierrättäköön ja olkoon huolissaan joilla on jälkipolvea. Ei koske minua.
Hitot siitä.
Sinällään suloista että sinua huolettaa kaikki tuo. Itsepä olet huolesi hankkinut. Kanna nyt huolta asiasta ja tee jotain asialle äläkä täällä valita!
Eiköhän sen huolen ja vastuun pitäisi olla sillä, joka niitä tumppeja luontoon viskoo...
Verorahoja kuluu paljon tupakoitsijoiden tupakasta johtuvien sairauksien hoitamiseen. Ei lopu työt sairaanhoitajilta eikä lääkäreiltä, ja verorahoja saa kerätä vapaasti tähänkin tarkoitukseen. <3
Ok. Hyvin karmea tapa,kuolla keuhkoahtauman ja y-proteerin tulehduksen aiheuttamaan kivuliaaseen sisäiseen verenvuotoon.
Tupakkateollisuuden myötä tupakkaviljelmillä alaikäiset lapset oppivat ja pääsevät tekemään töitä köyhissä maissa. <3
Tupakan viljely vaatii paljon trooppisia metsiä, vettä, lannoitteita ja hyönteismyrkkyjä. Tupakan viljely köyhdyttää maaperää niin että muutaman vuoden kuluttua ei pysty viljelemään siinä kohdalla enää mitään.
On se vaan niin ihanaa kun maaperä köyhtyy, eikä pystykään kasvattamaan mitään ja niin kaunis näkykin. Trooppiset metsät ovat historiaa . <3
En tiedä nuorisollekaan parempaa ajanvietettä kuin tupakka suussa kaupan edessä olla oven ja kulkuväylän tukkona. Se tupakan -sanonko mikä- löyh---kä vastaanottaa siinä oven edessä. On se niin kivaa, kun siinä saa polttaa.
On hyvääkin! -> Tuli lopullinen niitti eksääni tupakan takia! Eksäni poltti tupakkaa ja lupasi lopettaa tupakan polttonsa aikoinaan. Meni vi tuiksi se suhde kyllä muutenkin mutta eihän siitä ollut lopettajaksi. Mä en sietänyt tupakoivaa kumppania. Ei se ole vielä tänä päivänäkään lopettanut. Toi tupakka-asia oli niin iso juttu mulle että tuonkin takia päätin että parempi erota kuin jatkaa, ja enpä ole tarvinnut kitua sen paskapään kanssa. Puristeli toisten naisten perseitä ja tissejä humalassa kun vietettiin ravintolassa iltoja, poltti ketjussa, tarjosi tupakkaa naisille ja imutteli samoista tupakoista muiden akkojen kanssa.
Oliks se niin että korona ja tupakoitsijat liittyvät jotenkin yhteen. En mä oikeen muista miten. Mutta jotakin hyvää sen on oltava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on hyvä juttu, että useimmat tupakat sisältävät mm. asetonia, arseeniä, cadmiumia, DDT:tä, vetysyanidiä.... Ihana oikein vetää keuhkot täyteen. <3
Ja nuo ihmeaineet sitten kulkeutuvat tupakan maatuessa -- kestää noin 12 vuotta yhden arvion mukaan -- luontoon ja eläimiin. <3
Näin velana ja misantrooppina en välitä paskaakaan. Ne kierrättäköön ja olkoon huolissaan joilla on jälkipolvea. Ei koske minua.
Hitot siitä.
Sinällään suloista että sinua huolettaa kaikki tuo. Itsepä olet huolesi hankkinut. Kanna nyt huolta asiasta ja tee jotain asialle äläkä täällä valita!
Eiköhän sen huolen ja vastuun pitäisi olla sillä, joka niitä tumppeja luontoon viskoo...
Sinähän se tässä tunnut olevan eniten asiasta huolissaan. Joten ota sinä vastuu ja kanna se ylpeästi. Äläkä pallottele asiaa muille. Mitä tulee lapsityövoimaan tupakkapelloilla, niin hyvähän se sentään on ettei tarvitse myydä itseään länsimaisille pedofiileille.
Tupakkapeltohan on hyvä asia siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä nuorisollekaan parempaa ajanvietettä kuin tupakka suussa kaupan edessä olla oven ja kulkuväylän tukkona. Se tupakan -sanonko mikä- löyh---kä vastaanottaa siinä oven edessä. On se niin kivaa, kun siinä saa polttaa.
Siihen löyhkää tottuu.
Sama on autojen pakokaasut kun muuttaa maailta kaupunkiin. Aluksi tuntuu ettei millään totu, mutta kyllä tottuu ja ainahan se vähän ottaa keuhkoista ja tulee huono olo.
Ei kovinkaan monen tarvitsisi yksityisautoilla, mutta tekevät sitä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan viljely vaatii paljon trooppisia metsiä, vettä, lannoitteita ja hyönteismyrkkyjä. Tupakan viljely köyhdyttää maaperää niin että muutaman vuoden kuluttua ei pysty viljelemään siinä kohdalla enää mitään.
On se vaan niin ihanaa kun maaperä köyhtyy, eikä pystykään kasvattamaan mitään ja niin kaunis näkykin. Trooppiset metsät ovat historiaa . <3
Jos maanviljelystä tietää edes vähän, niin se että maassa ei voida viljellä mitään on pötypuhetta.
Jos maata ei ole myrkytetty millään, niin aina voidaan viljellä jotain ja aina siinä kasvaa jotain.
Lopeta valehtelu jooko.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkateollisuuden myötä tupakkaviljelmillä alaikäiset lapset oppivat ja pääsevät tekemään töitä köyhissä maissa. <3
Monille se on turvapaikka.
Toinen vaihtoehto on mennä myymään itseään kadulle.
Länsimaita on monia tehtaita ja tuontantolaitoksia siirtynyt kehitysmaihin auttamaan köyhiä ihmisiä ja tuomaan vaurautta näihin maihin. Tuotteita ostamalla voit tukea kehitystä.
Miksi tupakoimattomat eivät itsekin ostaisi välillä askia ja lahjottaisi sitä jollekin. Näin tukemalla voi auttaa lapsia ettei näiden tarvitse jäädä länsimaisten miesten uhreiksi.
Monella on aikamoiset ennakkoluulot tupakointia/nuuskaa kohtaan.
Olen mies ja olen seurustellut tupakoivien/nuuskaavien naisten kanssa. Kummankaan kanssa ei ole huomannut minkäänlaista haittaa näistä. Ei hengityksestä, ei hajuista, ei hampaista jne. Joskus naisen ulkotakki on haissut vähän tupakalle kun on käyty viihteellä ja oltu tupakkakopissa mutta takin voi pestä.
Hyvin paljon riippuu myös paljonko tupakoi/käyttää nuuskaa. Kohtuullisella käytöllä ja pitämällä hygieniasta huolta, näitä ei juuri huomaa mitenkään.
Päinvastoin, nämä naiset olleet rennompia ja hauskempia kuin monet tiukasti tupakkaa/nuuskaa vastustavat jäykkikset.
M32
K**ipäät kuolevat aikanaan tuskallisesti tukehtumalla...:)
Erottaa helpommin henkilön jonka kanssa ei tarvitse olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Monella on aikamoiset ennakkoluulot tupakointia/nuuskaa kohtaan.
Olen mies ja olen seurustellut tupakoivien/nuuskaavien naisten kanssa. Kummankaan kanssa ei ole huomannut minkäänlaista haittaa näistä. Ei hengityksestä, ei hajuista, ei hampaista jne. Joskus naisen ulkotakki on haissut vähän tupakalle kun on käyty viihteellä ja oltu tupakkakopissa mutta takin voi pestä.
Hyvin paljon riippuu myös paljonko tupakoi/käyttää nuuskaa. Kohtuullisella käytöllä ja pitämällä hygieniasta huolta, näitä ei juuri huomaa mitenkään.
Päinvastoin, nämä naiset olleet rennompia ja hauskempia kuin monet tiukasti tupakkaa/nuuskaa vastustavat jäykkikset.
M32
Eli ts. tupakoinnista erottaa helpommin kevytkenkäisen naisen? Olen samaa mieltä.
Riippuvuuksien positiivisia puolia on hyvä miettiä. Jos vaan sättii itseään, että miksi teen tätä turhaa ja vahingollista asiaa, miksi olen tällainen idiootti, niin ei tule koskaan pääsemään eroon siitä asiasta. Ihminen ei tee koskaan itselleen mitään sellaista, mistä on pelkkää haittaa. Itsemurhastakin on hyötyä sen tekijälle.
Tupakkakaveruus on ihan omaa luokkaansa. Tupakkapaikalla kuulee hyviä juttuja ja on helppo tutustua kiinnostaviin ihmisiin.
Eikö pitänyt puhua hyvää?
Opiskellessa muistan tupakkapaikan kiihkeät keskustelut vaikean kokeen jälkeen. 'Pakko päästä sauhuille!' Siellä sai uusia tuttavia vaikka muuta yhteistä ei olisikaan ollut. Yhden parhaista ystävistäni löysin opiskeluaikana 80-luvulla tupakkatauoilta. Oikeastaan aloin polttaa koska oli niin kiva jutella.
A-L Härkönen sanoi jossain että tupakoitsijat ovat mukavia ihmisiä jotka tietävät mikä on homman nimi, tosin joka ryhmään kuuluu myös k-päitä. Allekirjoitan. Olen tuntenut ihania tupakoivia miehiä, välillä polttanut itsekin. Jos mies on hyvä ja mukava tyyppi, ei tupakka ole minulle turn off. En puhu nyt keltasormisista haisuleista, muitakin on.
Sikari tuoksuu ihanalta, no ehkä poikkeuksiakin löytyy.
Yritän olla nykyään ilman savuja. On niin kallistakin.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Hyvin karmea tapa,kuolla keuhkoahtauman ja y-proteerin tulehduksen aiheuttamaan kivuliaaseen sisäiseen verenvuotoon.
Ei se aina niin karmeaa ole. Parinkin keuhkoahtaumapotilaan kuoleman nähneenä molemmilla lähtö oli varsin helppo, nopea, kivuton ja yllättävä. Tuppaavat nimittäin usein kuolemaan erilaisiin komplikaatioihin ennen varsinaisen keuhkoahtauman etenemistä kuolemaan johtavaan pisteeseen.
Hitot siitä.