Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Firma, jossa ei saa sairastaa...

Vierailija
09.12.2020 |

Oletteko törmänneet työelämässä tähän, että uudessa työpaikassa ikään kuin annetaan rivien välistä tai suoraan ymmärtää, että olisi sitten parempi pysyä terveenä. Eli ei neuvota mitään kuinka toimia sairastuessa, työterveyshuoltoa ei joko ole tai sitten se hyssytellään taustalle ja sanotaan, että ei siellä oikeastaan "saa" käydä ja mitään sairaslomaa ei kuitenkaan saa.

Sitten auta armias, jos sairastut - flunssaan tai vielä pahempaan - niin työnantaja on tosi nihkeä ja kohtelee todella töykeästi. Olet siis huono ja kelvoton, koska sairastat ja sinusta on työnantajalle turhaa vaivaa ja kuluja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oikein missään saisi saikuttaa..mutta joskus on pakko.

Tykkäsi työnantaja tai ei.

Minä ainakin olen saikulla, jos olen työkyvytön eli sairas.

Vierailija
2/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt. Sen sijaan olen törmännyt siihen, että esimies ilmoittaa työterveyshuollossa hoidettavan vain työperäisiä sairauksia ja jos sinne varaa itse ajan, niin saa maksaa kaikki kulut. Lisäksi on ilmoitettu, että ei ole mitään "3 päivää omalla ilmoituksella" -palkallisia sairauslomapäiviä, vaan ensimmäisestä päivästä lähtien on oltava lääkärintodistus tai saa sairastaa palkatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvää tuo, että pitää käydä hoitajalla ja lääkärillä, jos on siihen aihetta. Mutta ilmeisesti (?!?) naisvaltaisella alalla menty tähän, että ei ole suotavaa sairastaa ollenkaan. Olet huono ihminen, jos sairastut ja jätät työtoverisi pulaan.

Vierailija
4/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestään selvää tuo, että pitää käydä hoitajalla ja lääkärillä, jos on siihen aihetta. Mutta ilmeisesti (?!?) naisvaltaisella alalla menty tähän, että ei ole suotavaa sairastaa ollenkaan. Olet huono ihminen, jos sairastut ja jätät työtoverisi pulaan.

Turhien saikkulappujen hakeminen kuormittaa terveydenhuoltoa ja levittää infektiotauteja.

Vierailija
5/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pyritään varmaan vähän hillitsemään niitä tapauksia, jotka saikuttaa liiankin herkästi. Tyyliin "Nukuin viime yönä vain neljä tuntia, pidän tämän päivän saikkua" "Särkee vähän päätä, pidän saikkupäivän" "Mulla on lämpöä 37,1, niin otan saikkua"

Vierailija
6/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt. Sen sijaan olen törmännyt siihen, että esimies ilmoittaa työterveyshuollossa hoidettavan vain työperäisiä sairauksia ja jos sinne varaa itse ajan, niin saa maksaa kaikki kulut. Lisäksi on ilmoitettu, että ei ole mitään "3 päivää omalla ilmoituksella" -palkallisia sairauslomapäiviä, vaan ensimmäisestä päivästä lähtien on oltava lääkärintodistus tai saa sairastaa palkatta.

Siinä vaiheessa, jos aihetta on, ei ole mitään merkitystä maksanko itse lääkärikäynnin. Enemmän kyrsii työnantajan asenne, että sairastua ei saa ja sairauslomasta vielä huudellaan perään ja annetaan ymmärtää, että en ole siihen oikeutettu.

Vierailija
7/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä pyritään varmaan vähän hillitsemään niitä tapauksia, jotka saikuttaa liiankin herkästi. Tyyliin "Nukuin viime yönä vain neljä tuntia, pidän tämän päivän saikkua" "Särkee vähän päätä, pidän saikkupäivän" "Mulla on lämpöä 37,1, niin otan saikkua"

Ymmärrän tämän, jos on selkeästi havaittavissa, että sama tyyppi on jatkuvasti pois esim. viikonlopun molemmin puolin tms. Muuten jos henkilö tuntee itsensä sairaaksi ja käy tämän tiimoilta vielä terveyskeskusksessa, ei työnantajalla pitäisi olla nokan koputtamista siihen onko työntekijä oikeutettu sairaslomaan vai ei.

Vierailija
8/8 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla "sairastetaan" paljon, silloin olisi työnantajan syytä katsoa peiliin ja miettiä olisiko vallitsevassa yrityskulttuurissa tms. korjaamisen varaa. Yleensä nämä asiat korreloivat aika suorasti keskenään. Työntekijöiden syyllistäminen ja haukkuminen ei todellakaan paranna eikä korjaa asiaa.

Elämme 2020-lukua. Hävettää sellaisten firmojen puolesta, jotka eivät tajua, että henkilöstön hyvinvointiin satsaaminen on tärkein heidän voittojaan ja tulostaan tukeva asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi