Puhutaan hyvää tupakasta
Tupakka nousee yleensä esiin lähinnä negatiivisten kommenttien ollessa vahvasti läsnä, mutta tehdäänpäs kerrankin poikkeus. Nyt on tarkoitus puhua positiivisia asioita tupakasta, joten ne miljoona kertaa kuullut saarnaamiset voi jättää kirjoittamatta.
Ainakin kaksi hyvää asiaa löyden itse heti. Ensimmäinen on työn ohessa tapahtuva tupakointi. Tauoilla vedettävät hermosavut ovat todella jees juttu ja helpottavat mukavasti työvuoroa. Sitä ikään kuin saa aina uutta virtaa, kun käy välillä pihalla vetämässä sauhut. Varsinkin, jos työssä on esim joku stressaava vaihe, niin tupakalla käynti helpottaa aina ja se tuo sen pienen hetken ja irtioton tilanteeseen, jonka jälkeen asiaa on taas mukavampi lähteä purkamaan.
Toinen asia on tupakointi alkoholin käytön yhteydessä. Se on taivaallista käydä sauhuilla mukavan nousukännin lomassa. Koko hommasta saa tupakoidessa vielä enemmän irti.
Mitäs te muut keksitte?
Kommentit (104)
Tupakoin opiskeluaikoina satunnaisesti. Bileissä ja etkoilla hauskimmat hetket olivat niitä kun käytiin porukalla tupakalla. Siellä tilitettiin ja juteltiin filosofisempia asioita, ja koska tilanne oli intiimimpi, ujommat ja hiljaisemmatkin uskalsivat puhua enemmän.
En enää vuosiin ole polttanut ollenkaan, koska en halua tupakoinnin terveyshaittoja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Saa ylimääräisiä palkallisia taukoja😁
Ja niillä palkallisilla tauoilla voi sopia rahakkaista urakka- ja ylitöistä tupakoivan pomon kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tykkään tupakoida välillä, ikää 49 ja poltan 2-3 askia vuodessa, välillä menee monta kuukautta ilman yhtään savuketta ja sitten taas välillä kaksi-kolme päivässä, koskaan en ole polttanut säännöllisesti eikä tauot polttamisessa aiheuta minulle mitään oireita.
Tuo on sitä laadukasta tupakointia.
Olen ollut polttamatta melkein 19 vuotta mutta tupakkapaikoilla oli aina parhaimmat jutut.
Käyn tupakalla aina ulkona, ja kierrän samalla korttelin ympäri. Voisin tietysti polttaa parvekkeellakin, mutta naapurissa asuu lapsiperheitä. Tulee siis liikuttua ja noustua penkistä kesken (saattisen) etätyöpäivän.
Joskus, kun tuli vielä rampattua baareissa, ulkona tupakalla tuli helposti juteltua vieraiden ihmisten kanssa.
Jos vaikka sukujuhlissa (ei tietenkään nyt korona-aikaan) ei jaksa enää olla seurallinen, ja haluaa hetken omaa rauhaa, on näppärä lähteä ulos sauhuille.
Onko kukaan teistä polttanut tupakkaa jonka savu ja tuhka on täysin valkoista?
Minä olen.
Tupakoitsija on niin huomioonottava, että myrkyttää tupakan savullaan kanssaihmisetkin. <3
Passiivinen tupakointi on jopa tehokkaampaa myrkkyä kuin tupakoijan oma vetämä rööki itseensä.
Pidän piipputupakan tuoksusta. Tämä liittyy lapsuuteeni, isoisäni poltti aina terassilla piippua. Hän piti myös ukkosesta ja rajuilmasta. Silloin istui takuuvarmasti aina terassilla piipullisella.
Mikä onkaan parempaa, kun hyvän seksin jälkeen menee polttamaan savukkeen :)
Vierailija kirjoitti:
- Tupakointi luo fiksun ja menestyvän ihmisen vaikutelman.
- Tupakointi näyttää tyylikkäältä.
- Tupakointi jättää hurmaavan tuoksun hiuksiin ja vaatteisiin.
- Tupakoimalla tuet solidaarisesti tupakan suurimpia tuottajamaita kuten Kiinaa, Intiaa ja Brasiliaa.
🤣🤣🤣
Tupakka se on niin mukava juttu, että se vie tupakoitijalta hajuaistiakin. Tupakoitsija itsekään ei tajua miten karmealta hän haisee. <3
Vierailija kirjoitti:
Tai mieluummin ennen!!! Wau mikä turn-on!! Ihana tuoksu suoraan keuhkoista!!
Voi miten luontokin ihan kiittää kaikkia niitä luontoon viskattuja tupakantumppeja. Niin nätti näkykin pitkin teitä ja puistoja, tupakantumpit. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mieluummin ennen!!! Wau mikä turn-on!! Ihana tuoksu suoraan keuhkoista!!
Aloitus koski tupakan hyviä puolia. Sellaisiakin toiset kokevat. Tiedämme kaikki ne röökin huonot puolet, joten voisivatko tupakin vastustajat pitää turpansa kiinni tässä keskustelussa, kiitos.
Perjantaina työpäivän jälkeen baarissa/terassilla iso tuoppi ja tupakka nollaa mukavasti ajatukset.
Nyt kaksi viikkoa tupakoimattomana tuntuu kuin olis tullu ero pitkäaikaisesta "40v" vaimosta, josta ei halunnut erota. Kaipaus on jokapäiväistä. Saa nähdä musertuuko sitä pikkujouluissa lopullisesti..
mies52v
Niin on hyvä juttu, että useimmat tupakat sisältävät mm. asetonia, arseeniä, cadmiumia, DDT:tä, vetysyanidiä.... Ihana oikein vetää keuhkot täyteen. <3
Al Capone flame pikkusikari sillointällöin rauhassa nautittuna, ah.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaksi viikkoa tupakoimattomana tuntuu kuin olis tullu ero pitkäaikaisesta "40v" vaimosta, josta ei halunnut erota. Kaipaus on jokapäiväistä. Saa nähdä musertuuko sitä pikkujouluissa lopullisesti..
mies52v
Tämä kun on tällainen tupakan ylistysketjukin, kun otahan tämä "pitkäaikainen vaimosi" takaisin suuhusi ja keuhkojesi ystäväksi vaan, jos nuin tiukkaa tekee.
En tiedä mutta sen jälkeen kuin on polttanut tupakkaa jonka savu ja tuhka on viti valkoista niin sen jälkeen kyllä arvostaa laadukasta tupakkaa. Onhan ap:n näkemykset niitä nähtyjä tapoja. Minulla on nyt tupakka aski ja kohta menen tupakalle vaikka olen halunnut lopettaa viimiset 5vuotta.