Vieläkö olette
rasvapelkoisia, vai teettekö ruokaa normaalirasvaisena?
Tai käytättekö normaalirasvaisia tuotteita?
Vai onko teidän ostoskorissa kevyt-sana pääasiassa?
Kommentit (11)
Pyrin välttämään jonkin verran rasvaa, mutta kevyt tuotteille yleensä kiitos ei. 15% ruokakermaa tulee käytettyä, jos sen nyt voi kevyt tuotteeksi voi laskea.
Ruokakerma säilyy huomattavasti pidempään ja oikeastaan en ole ruoanlaitossa maussakaan huomannut suurempia eroja.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 05:27"]
Ruokakerma säilyy huomattavasti pidempään ja oikeastaan en ole ruoanlaitossa maussakaan huomannut suurempia eroja.
[/quote]
Oletko katsonut tuoteselostetta?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 05:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 05:27"]
[/quote]
Oletko katsonut tuoteselostetta?
[/quote]
Olen. En muista, että siinä mitään erikoista?
Perheemme on hyvin terve ja normaalipainoine. Käytmme varsin paljon kevytttuotteita, mutta joskus myös voita. Ruokaöljyä kuitenkin enemmän, rypsiä lähinnä. Ruokauskovaisuus ja saarnaaminen aiheesta on kummallista.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 06:04"]
Perheemme on hyvin terve ja normaalipainoine. Käytmme varsin paljon kevytttuotteita, mutta joskus myös voita. Ruokaöljyä kuitenkin enemmän, rypsiä lähinnä. Ruokauskovaisuus ja saarnaaminen aiheesta on kummallista.
[/quote]
Sulla ei ravinnosta paljon tietoa ole.
Anteeksi, AP, mutta miksi pitäisi automaattisesti korvata voi ja kerma kevyttuotteilla? Meillä kokataan lähtökohtaisesti harvoin ruokaa, jossa maku tulisi voista ja kermasta. Itse olen oppinut tekemään ruokaa oliiviöljyvyöhykkeen maassa. Mieheni nyt pitää muuten vain monipuolisista makuelämyksistä, hänelle juhla-ateriakaan ei lähtökohtaisesti tarkoita pihviä ja kermakastiketta. Juusto on kyllä kummankin pahe, mutta senkin kanssa on niin, että syömme mielummin kovaa, kypsytettyä juustoa, jossa jotain makua, kuin "kumijuustoa" leivän päällä.
Emme oikeasti ole mitään fanaatikkoja suuntaan tai toiseen, käymme kumpikin silloin tällöin jopa, hui, pikaruokapaikoissa. Itse tosin teen tätä nykyään harvemmin, koska olen kotona vauvan kanssa. Vauva-aikana muuten on tullut käytännön pakosta syötyä aika pitkälle hyvin simppelisti, eli hedelmä siellä, luonnonjugurtti tai raejuusto täällä, lämpimänä ateriana kaurapuuro... Toki aika hiilaripainotteisesti, mutta arvaapa mitä, tästä huolimatta olin raskautta edeltävässä painossa kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen, koska kalorimäärät on vaikea saada edes jonnekin jonnekin 1800, joka sitten ilmeisesti laihduttaa imettäessä.
En ole rasvapelkoinen. Ruokani on normaalirasvaista.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 06:04"]
[/quote]
Ehkä olette vielä terveitä.