Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitykseen apua

Milla1
09.12.2020 |

Ongelmani on se, että kun olen yökylässä jossain muualla kuin kotona minua jännittää ja saan ripulin joka yleensä alkaa kun on nukkumaan meno aika. En itse välttämättä huomaa että jännitän mutta jostain syystä näin käy. Viimeksi näin tapahtui anopin luona, vaikka olen siellä yöpynyt jo monia kertoja. Muita oireita on myös sydämen sykkeen nousu ja tykytys, sekä hengen ahdistus jos todella jännittää mutta näitä ei tapahdu aina, ainoastaan ripuli on joka kertainen ongelma.

Olisi kiva päästä eroon tästä vieraiden luona olemisen jännittämisestä. Voiko olla että jännitän sitä, että jännitän että vatsa menee sekaisin, voi olla. Ehkä en osaa rentoutua ja tulee tunne että minulta odotetaan jotain. Olen paljon kotona niin päivät kuin yöt enkä tapaa paljon ihmisiä poikakaverin lisäksi. Ehkä jos tapaisin esim työmerkeissä tai opiskelun ohella enemmän ihmisiä voisi jännitys vähentyä? Eli ongelmani olisi se etten altista itseäni tarpeeksi paljon sosiaalisille tapahtumille.

En ole vielä missään käynyt puhumassa mutta aion tämän tehdä jos tilanne pahenee tai ei mene ohi. Mistä voisi olla apua? Ensi viikolla kun menen jälleen anopin luokse kylään meinasin ottaa ripulilääkkeen jo hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa ja katsoa auttaako se. En haluaisi turvata lääkkeisiin vaan haluaisin oppia olemaan jännittämättä tai osata suhtautua siihen oikein jolloin ei tulisi oireita. Olisiko joogasta apua?

Taustatietoja sen verran etten lapsena jännittänyt koskaan vaan nyt aikuisena vasta. Olen nainen ja ikää 26v. Isäni kuoli aivan yllättäen vain 49 vuotiaana kun itse olin 18v. Itse en näe yhteyttä isäni kuolemalla ja jännittämisellä mutta eihän sitä tiedä.

Kertokaa hyviä vinkkejä ja ohjeita joita voisin kokeilla josko ne auttaisivat tai vähentäisivät jännitystä ja uskaltaisin mennä reippain mielin yökylään.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral lääke sopii ainakin sydämen tykytysoireeseen ja Imodium ripuliin.

Vierailija
2/2 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral on reseptilääke joten lääkärikäynti tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi