Poliisi 16-vuotiaan pojan epäillystä murhasta: Vakava teko ”ihan omassa sfäärissään”
Sis ihan järkkyä!!
Rakennusmies havaitsi 16-vuotiaan pojan ruumiin ulkona Koskelan sairaalan lähellä. Poikkeuksellisen vakava teko on poliisin mukaan ”ihan omassa sfäärissään”.
Poliisi epäilee kolmea 16-vuotiasta poikaa 16-vuotiaan pojan murhasta. Uhri löytyi erittäin raa’asti ja julmasti surmattuna ulkoa Koskelan sairaalan lähistöltä Helsingistä maanantaina.
Neljä poikaa juhli yhden epäillyn pojan 16-vuotissyntymäpäiviä sairaalan lähistöllä ulkona. Tutkinnanjohtajan, rikoskomisario Marko Forssin mukaan syntymäpäiväjuhlien epäillään päättyneen erittäin raakaan ja julmaan murhaan.
Sen motiivista ei ole mitään tietoa.
– Meillä ei ole minkäännäköistä hajua, miksi näin on tapahtunut. Nyt ei ole kyse siitä, ettei poliisi haluaisi sitä tutkinnallisista syistä kertoa vaan siitä, että emme ole saaneet epäillyiltä minkäännäköistä selvitystä, miksi näin on käynyt. He eivät ole niin sanottuja poliisin vanhoja tuttuja, Forss kommentoi.
Forssin mukaan kaikki epäillyt ovat opiskelijoita.
Pojat ovat olleet yhteistyöhaluisia ja hyvin katuvia. He ovat avanneet jo tekoa jonkin verran, mutta esitutkinta on vasta alussa, Forss sanoo.
Poliisi epäilee, että uhri joutui pitkäkestoisen väkivallan kohteeksi. Teon jälkeen pojat poistuivat paikalta.
Loput voi luke liniistä kun kaikki ei mahdu!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007671428.html
– Väkivalta on ollut poikkeuksellisen pitkäkestoista ja vakavaa. Joku nainen on mennyt poikien ohi, kun teko on ollut jollakin tasolla tapahtumassa. Toivomme, että tämä nainen ilmoittautuisi poliisille ja kertoisi havainnoistaan. Nainen on huutanut pojille jotakin siihen tyyliin, että mitä siellä oikein tapahtuu. Pojat ovat vastanneet siihen jotakin ja nainen on jatkanut matkaansa, Forss kertoo.
Kommentit (2696)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttanut nuorisossa tälläisen? Mä väitän et osaksi huono kasvatus. Vanhemmat menevät lapsen ehdoilla, se ei ole hyväksi lapselle
Tai sitten tällaisten vanhemmat eivät voisi vähempää välittää koko jälkikasvustaan. Itsekin päihde- ja elämänhallintaongelmaisia. Veikkaan jälkimmäistä. Uniikeista lumihiutaleista tulee ärsyttäviä narsisteja, mutta ei väkivaltarikollisia.
Narsistit usein asettavat toisia hengenvaaraan välinpitämättömyyttään, sekä harjoittavat henkistä ja fyysistä väkivaltaa ihan tahallaan.
"Ainakin yhden murhasta epäillyn vanhempi oli ottanut yhteyttä poliisiin."
Jollekin sentään tullut tunnontuskia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synttäreillä juotiin alkoholia, mutta poliisi ei koe tarpeelliseksi tälläkään kertaa selvittää mistä se oli saatu."
No alkoholin ikärajahan on tässä maassa ihan yleinen vitsi, ollut jo varmaan 50 vuotta. Sitä on aina ollut saatavilla tavalla tai toisella. Kotibileet, valmistuijaiset, koulujen päättäjäiset.. aina sama ongelma vuodesta toiseen samaan aikaan kun lähikauppa jättää siman myymättä.
Jos rikollinen toimittaisi alkoholia sinua alaikäiselle lapsellesi, se ei sinua siis haittaisi millään tavalla?
Kylläpäs te nyt ymmärsitte väärin ja mielenne pahoititte.
Oletko sitä mieltä, että alkoholia lapsille toimittavat ihmiset eivät ole rikollisia? Kyllä vai ei?
Onhan punaisia päin käveleminenkin rikollista. Sinä et ole ikinä sortunut tuohon rikokseen?
Aika lapsellista verrata tappavaa alkoholihuumetta liikennevaloon.
Vierailija kirjoitti:
Nainen jatkanut matkaansa? Hänhän on syyllistynyt heitteillejättöön sitten, eikä sen takia varmaan uskalla ottaa yhteyttä.
Hento nainen kolmea 16-vuotiasta pojanroikaletta vastaan? Uskaltaisitko itse mennä väliin? Meillä saattaisi sitten olla kaksi ruumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen jatkanut matkaansa? Hänhän on syyllistynyt heitteillejättöön sitten, eikä sen takia varmaan uskalla ottaa yhteyttä.
Hento nainen kolmea 16-vuotiasta pojanroikaletta vastaan? Uskaltaisitko itse mennä väliin? Meillä saattaisi sitten olla kaksi ruumista.
Kannattaa soittaa poliisi, jos huomaa väkivaltatilanteen.
Mitä emmettiä täällä jauhetaan jostain mistä saanut alkoholia, sitä ny saa mistä,
tällä 12v. tukka pöllyssä milloin mistäkin tavarasta..ihankuin 16v.ois jotenkin ihmeellistä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kannata alkoholin tai päihteiden toimittamista alaikäisille millään tapaa..
Poliisikaan ei varmaan kannata, mutta ei tee mitään asioiden eteen. Tälläkään kertaa ei tulla selvittämään, mistä alkoholihuume oli hankittu.
Silloin, kun ruumis on jaloissa pyörimässä, niin lienee aivan sama, mistä ne juomat on hankittu. Turha on sotkeutua lillukan varsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuullut vain ääniä ja uskonut poikien potkivan roskista tms? En minäkään ole koskaan soittanut poliisia teinilaumojen perään, vaikka niitä lukuisia olenkin pimeällä nähnyt ja mitä lie hölmöyksiään tekevätkään.
Pilasivat sitten omansa ja perheidensä elämän loppuiäksi.
Alkoholin vaikutuksen alaisena oleminen ei koskaan ole lieventävä asianhaara. Se ei riipu alkoholia nauttineen iästä.
Toki välittäminen on rikos, ja kyseinen välittäjä voitaisiin tuomita siitä, jos se kävisi selville. Sinällään se ei asiaan liity yhtään sen enempää, mistä alkoholi oli saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synttäreillä juotiin alkoholia, mutta poliisi ei koe tarpeelliseksi tälläkään kertaa selvittää mistä se oli saatu."
No alkoholin ikärajahan on tässä maassa ihan yleinen vitsi, ollut jo varmaan 50 vuotta. Sitä on aina ollut saatavilla tavalla tai toisella. Kotibileet, valmistuijaiset, koulujen päättäjäiset.. aina sama ongelma vuodesta toiseen samaan aikaan kun lähikauppa jättää siman myymättä.
Jos rikollinen toimittaisi alkoholia sinua alaikäiselle lapsellesi, se ei sinua siis haittaisi millään tavalla?
Kylläpäs te nyt ymmärsitte väärin ja mielenne pahoititte.
Oletko sitä mieltä, että alkoholia lapsille toimittavat ihmiset eivät ole rikollisia? Kyllä vai ei?
Onhan punaisia päin käveleminenkin rikollista. Sinä et ole ikinä sortunut tuohon rikokseen?
Aika lapsellista verrata tappavaa alkoholihuumetta liikennevaloon.
Eli se onkin alkoholi mikä m U r h aa ihmisiä, eikä ihminen itse?
Ilman alkoholia suurin osa väkivallasta jäisi tekemättä. Yleisin selitys tapoissa on ollut vuosikausia se, että "en muista mitään kun olin niin kännissä".
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, että kukaan ei etsi 16-vuotiasta lasta, joka ei ole tullut kotiin pe-la yönä?
No ne on niitä perheitä joiden takia koulujakaan ei suljeta koronan takia.
Ollaan niin huolissaan.
Mistähän ovat viinat saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja kuka edes tietää missä se nainen nyt on, ja missä kunnossa! Eikä hän varmasti ole nähnyt tai ymmärtänyt mitä siellä tapahtuu tai tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi joutua todistajaksi. Jos asuu noilla seuduilla, ja jos vaikka noilla lapsilla on rikollistaustaiset vanhemmat, niin mitäs sitten? Olen lukenut niin monesta tapauksesta, jossa laupias samarialainen väliintulija on saanut itse kärsiä tavalla tai toisella, että eipä enää kiinnostaisi leikkiä sankaria.
Vierailija kirjoitti:
Lienee jotain laitosnuoria jos ei kukaan edes kaipaa.
Kaipasin laitoksessa ollutta nuortani jokainen sekunti ja hengenveto.
Aika hyvin pelattu. sanoo vaan, että katuu! noooo ei vankilaa, kun "katuvat".
Mä laittasin 30v:leksi
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/395dca70-4311-4ecf-914b-525e04fd8fb3
Tuosssa kuvia mistä löytyi ihme ettei kukaan ole huomannut tai koira haistanut jotain?
Itse kuljen tuosta aina sitä kävelytietä pitkin, on vähintään 70 metrin päässä tuosta mistä poika löytyi. Päivällä arkena en kulje siitä ollenkaan, koska siellä on ne päiväkotilapset, illalla alkaa olla kovin pimeää eikä varmaan moni kulje tuosta missä ne teatterin romut on kerättynä äärimmäiseen pimeään nurkkaan ja työmaa siinä vieressä. Sinähän on myös puita kävelytien ja nurkkauksen välissä. Ja ne aidatut leikkipuistot.
Vierailija kirjoitti:
Pilasivat sitten omansa ja perheidensä elämän loppuiäksi.
Ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen huudellut että mikä meininki, johon pojat jotain vastanneet. Mikähän mahtaa olla selitys sille, ettei poliisia soitettu jo perjantaina paikalle?
Ainahan voi jossitella, mutta mitä jos nainen olisi samantien soittanut poliisit, poika olisi voinut säilyä hengissä.
Soittakaa apua matalalla kynnyksellä! Se on sitten hätäkeskuksen asia arvioida mitä lähetetään paikalle vai lähetetäänkö mitään.
Tyypillistä av- logiikkaa.
Luultavasti muitakin ihmisiä on siitä ohi kulkenut puuttumatta asiaan, mutta yksi on uskaltanut ja hänestä yritetään tehdä jonkinlaista osasyyllistä.
Henkilökohtaisesti arvostan todella tätä naista, joka on yrittänyt selvittää, mitä on menossa.
Kovin moni ei tuohon lähde.
Hänet on voitu vakuuttaa, että pelleilevät tms...
Helppo tietysti jälkikäteen on miettiä.
"Kaikki epäillyistä ovat syntyneet vuonna 2004 ja heillä on suomenkieliset sukunimet"